اصفهان شرق

اتصال فعالیت فکری اصلاحات به لابی قدرت و ثروت/ برخی به دنبال تخریب کاندیدای اصولگرا هستند

کدخبر: 121364
1395/10/03 در ساعت 11:18

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه با شروع فعالیت های انتخاباتی، همواره عملکرد برخی جریان ها مورد سوال همگان است، گفت: گاهی افراد برای ورود به صحنه انتخابات، به لابی های قدرت و ثروت متصل می شوند تا بتوانند با معرفی خود و کانال های حامی، به نتیجه مورد نظر حزب خود رسیده و رای مردم را به سمت خود منحرف سازند.

روزبهانی با بیان این مطلب که اصلاحات، طی انتخابات سال های گذشته سعی در جذب افراد با حداکثر وزن سیاسی کرده بود، اظهار کرد: لیدرهای قوی از نظر قدرت مالی و جایگاه مدیریتی در حمایت از برخی کاندیداها، نقش موثری ایفا می کنند و این موضوع می تواند به عنوان نقدی بر جریان اصلاحات مد نظر همگان قرار گیرد.

مبنای فکری اصلاحات از کدام کانال نشات می گیرد

وی با توجه به اینکه مبنای فکری حامیان کاندیداهای احتمالی انتخابات، نباید از بیت المال و جیب مردم عادی، تامین شود، افزود: نقدی که به فعالیت جریان اصلاحات برای انتخابات وارد می شود این است که در مرحله پیش از رای ریزی، کاندیداها و جریان حامی آنها و اتصالشان به برخی کانال های سیاسی و لابی های قدرت، مشخص نبوده و این باید به صورت جزئی برای مردم بازگو شود نه اینکه در مرحله بعد از انتخاب و طی چند ماه از گذشت رای ریزی، برخی پشت پرده ها رو شود.

کارشناس مربوطه با اشاره به اینکه سال گذشته برخی به دنبال چالش آفرینی بر شورای نگهبان برآمدند تا اصل انتخابات و قانون را کم رنگ کنند، خاطرنشان کرد: رد صلاحیت نامزد لیست امید در اصفهان به دلیل تصاویر انتشار یافته تا ماه ها فضای رسانه ای را تحت تاثیر قرار داده بود و در این میان، برخی رسانه های همسو با این جریان، به دنبال خدشه به شورای نگهبان برآمدند تا اصل قضیه کم رنگ شود.

مردم عملکرد مسئولان و حامیان آنها را ارزیابی کنند

وی با اشاره به اینکه مردم باید در هر زمان، آگاهی کافی از اوضاع شهر و در مرحله کلان، کشور خود داشته باشند، گفت: اخبار برکناری یکی از مسئولان شهرستان اصفهان، طی روزهای اخیر، فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد مسئولان توسط مردم را فراهم خواهد کرد تا به نوعی حدس و گمان پایان یابد.

وی با اشاره به شروع برخی تحرکات انتخاباتی در اصفهان و فعالیت سه گروه برای انتخابات 96 تصریح کرد: برخی به صورت سنتی در همه انتخابات ها فعال بوده و با برگزاری مجمع و نشست ها به تبلیغات می پردازند و این موضوع با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات به اوج خود می رسد.

روزبهانی بیان کرد: حضور جریان اصولگرا در کنار جریان های موجود، بیشتر به سمت سکوت رفته و در این زمان به هیئت های بومی و نشست های شبانه خلاصه شده است و این در حالی است که با نزدیک تر شدن به ایام سه انتخابات مهم ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای شهر در اردیبهشت سال 96، تلاش اصلاح طلبان در شهرهای مختلف همچون اصفهان، برای ایفای نقش و حضور در عرصه انتخابات افزایش یافته است.

جریان اصولگرا باید هوشیارتر عمل کند

وی با بیان اینکه سابقه، فضای تخریب از سوی رقیب، بعد از معرفی کاندیداها و گاها برخی مسئولان جریان اصولگرا مشاهده شده است، گفت: اصولگرایان با پیشینه ای که از فضای انتخاباتی سال های قبل دیده اند، تا کنون گمانه زنی خود در خصوص معرفی کاندیدای ریاست جمهوری را رسانه ای نکرده اند.

تحلیلگر مسائل سیاسی منطقه با اشاره مختصر به فعالیت انتخاباتی جریان اصلاح طلب اصفهان، در سال 94، مطرح کرد: اصلاح طلبان گاها در سر این فکر را می پرورانند که در انتخابات میان دوره ای مجلس اصفهان، دقیقه 90 به جریان رقیب، گُل زده و یک نفر دیگر از جریان اصلاحات را برای نشستن بر صندلی مجلس معرفی کنند.

وی در ادامه موارد مذکور، تاکید کرد: هدف حامیان اصلاحات این است که گزینه پنجمی از جریان اصولگرا به مجلس اصفهان راهی نشود و قطعا به سمت عملی کردن این هدف حرکت خواهند کرد و در این رابطه باید جریان اصولگرا هوشیار عمل کند.

روزبهانی با اشاره به اینکه ملت فهیم ایران و اصفهان همواره در پاسخ به غوغاسالاری ها و تبلیغات رسانه ای مخرب نظام، با دقت رصد می کند، گفت: باید هوشیار بود و فضای جامعه را با دقت رصد کرد تا نتوان خلاف واقع با مردم صحبت کرده و به نوعی با صداقت آنها بازی شود.

انتهای پیام/ ش