سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 18:48 - پنجشنبه 02 دی 1395

سخنگوی شورای شهر اصفهان خواستار شد

تقویت پویش مردمی ترافیک اصفهان در سیاست‌گذاری‌های سال ۹۶ شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تقویت فعالیت‌های پویش ترافیک در سیاست‌گذاری‌های سال ۹۶ شهری اصفهان، گفت: سه‌شنبه‌های بدون خودرو یکی از موفق‌ترین طرح‌های کشور بود.

به گزارش اصفهان شرق، ندا واشیانی ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ عباسی که به همت پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان در محل سیتی سنتر اصفهان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو اظهار داشت: باید گفت که طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو یکی از طرح‌های بسیار موفق در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: موفقیت این طرح به گونه‌ای بوده که برخی از شهرهای کشور از شهر اصفهان در اجرای آن تقلید کرده‌اند و در حال حاضر سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرهای مختلفی اجرایی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات امروز شهر اصفهان مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا به شمار می‌رود تصریح کرد: این مسئله در شهر اصفهان به شدت جدی است و ما ناچار هستیم در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته باشیم که در کاهش آلودگی هوا قدم‌های مثبتی برداشته شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها و طرح‌های ما این بوده که سیستم حمل و نقل شهری را بهینه کنیم و با لوایح مصوب شده در شورای اسلامی شهر اصفهان، قرار است که اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شوند و تعداد آنها افزایش پیدا کند و همچنین افزایش تعداد ایستگاه‌های بی آر تی برای حضور بیشتر مردم در این زمینه نیز مد نظر قرار گرفته است.

واشیانی گفت: با این حال، یکی دیگر از فعالیت‌های مد نظر ما، تشویق مردم به عدم استفاده از خودروهای شخصی و استفاده از دوچرخه، خودروها و حمل و نقل پاک در محیط‌های شهری و فضاهای شهری به شمار می‌رفت.

استقبال مردمی از طرح سه‌شنبه‌های بدون خوردو

وی افزود: طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو که با رغبت بسیار زیاد و استقبال بسیار زیاد مردم و مسئولان شهری مواجه شده، یکی از طرح‌های موفق در این زمینه بوده که مردم فضای فرهنگی و آرام چهارباغ تاریخی را در نهایت آرامش مورد استفاده قرار دهند.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، قرار است که خیابان چهارباغ عباسی پس از بررسی‌های صورت گرفته به عنوان یک پیاده‌راه مورد استفاده قرار گیرد و آسیب‌شناسی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

تقدیر از عکاسان خبری به دلیل ثبت تصاویر چهارباغ

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس سه‌شنبه‌های بدون خودرو یکی از اقدامات بسیار مناسب در این زمینه به شمار می‌رفت که من باید از عکاسان شهر اصفهان به خاطر تلاش‌های خود در این نمایشگاه تقدیر و تشکر به عمل آورم زیرا تصاویر بسیار خوبی از خیابان چهارباغ عباسی اصفهان تهیه شده بود.

واشیانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان، به نوعی کارنامه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در سه‌شنبه‌های بدون خودرو به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه موفقیت یک طرح مشروط بر رضایت‌مندی مردم به شمار می‌رود و در این نمایشگاه عکس رضایتمندی مردم به خوبی مشخص بود، گفت: در طی اجرای این طرح، هر سه‌شنبه از مردم نظرسنجی‌های مختلفی در خصوص برگزاری طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو، اتفافات فرهنگی آن و برنامه‌های دیگر آن صورت گرفته بود؛ همچنین در این عکس‌ها تصاویری که به نمایش کشیده شده و برنامه‌های فرهنگی و مختلف آن را به خوبی نمایش داد.

توجه به اقشار مختلف مردم در برنامه‌های سه‌شنبه‌های بدون خودرو

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو برنامه‌های مختلفی برای اقشار مختلف مردم برگزار شده و بازی‌های فکری، برنامه‌های ویژه بانوان، آقایان، معلولان و حتی افراد سالمند در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه این طرح به گونه‌ای بود که همه مردم بتوانند از آن بهره لازم را ببرند، تصریح کرد: ثبت این تصاویر از سه‌شنبه‌های بدون خودرو، نشانه موفقیت‌آمیز بودن فعالیت‌های انجام شده در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان به شمار می‌رفت.

در سیاست‌گذاری‌های سال 96 زمینه ارتقای پویش فرهنگ ترافیک فراهم شود

واشیانی خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای سال 96 باعث شود که ما شاهد ارتقای کیفی و کمی در زمینه اجرای این طرح باشیم.

وی افزود: پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان نیز بسیار خوب عمل کرده و در این زمینه عملکرد قوی و مناسبی از خود نشان داده است و باید از این پویش تشکر کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تا زمانی که مشارکت مردم در اجرای طرح‌های مختلف وجود نداشته باشد، هیچ طرحی موفق نخواهد بود. بدون شک سه‌شنبه‌های بدون خودرو، مشارکت مردم را در اجرای طرح‌های فرهنگ ترافیک جلب می‌کند و یکی از کارهای بسیار مثبت و مناسبی بوده که تا کنون انجام شده است.

گفتنی است، نمایشگاه گروهی عکس سه‌شنبه‌های بدون خودرو در چهارباغ با همکاری اصفهان سیتی‌سنتر، کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، پویش مردمی ترافیک اصفهان و موسسه ترازیست برگزار می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.