اصفهان شرق

هنر بهترین ابزار گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 121290
1395/10/03 در ساعت 13:03

به گزارش اصفهان شرق، تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از مطالبات اصلی و جدی رهبر معظم  انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان طی سه سال گذشته  و به مرور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند و مسئولان باید با هوشیاری این سیاست‌ها را به مرحله اقدام برسانند.

وی ماهیت اقتصاد مقاومتی را فرهنگی و دارای ابعاد مختلف و گسترده فرهنگی دانست و ابراز داشت: از این رو ضروری است که برای تحقق این امر در گام نخست گفتمان سازی را در دستور کار قرار دهیم.

شهردار اصفهان  با بیان اینکه برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید از همه ابزارها و ظرفیت‌های موجود نهایت بهره برداری را داشته باشیم، افزود: در این راستا می‌توان گفت آنچه که در این زمینه کمتر مورد توجه بوده است، استفاده از هنر سینما است که بعضاً این ظرفیت در کشور به فراموشی سپرده شده است.

وی برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود را در واقع نشانی از ابتکار و خلاقیت مردم اصفهان در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: آغاز این حرکت از اصفهان، می‌تواند نمره مثبت و خوبی در کارنامه مسئولان استان در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

جمالی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود می‌تواند با استفاده از ظرفیت هنرمندان داخلی و خارجی گفتمان‌سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی را به صورت فراگیر در کشور و در سطح بین‌المللی ایجاد کند، ادامه داد: در این راستا ما همه توان خود را در شهرداری اصفهان برای نهادینه سازی گفتمان اقتصاد مقاومتی بکار گرفته‌ایم وحمایت‌های لازم در خصوص تبدیل این مهم به اقدام و عمل را خواهیم داشت.

وی در ادامه  تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه را به نوعی اصلاح سبک زندگی مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی تلقی کرد و ابراز داشت: با تحقق این امر می‌توان شاهد شادابی در زندگی مردم و همچنین چرخش چرخ‌های صنعت و تولید در شهرها و روستاهای کشور باشیم.

انتهای پیام/مهر