سرویس: دسته‌بندی نشده 16:00 - جمعه 03 دی 1395

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

نیمی از مطالبات کارگران پلی اکریل تا شب عید پرداخت می‌شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: علت تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان به سبب طولانی شدن انتخاب هیأت مدیره دولتی برای اداره امور کارخانه بوده و امیدواریم تا شب عید نیمی از مطالبات معوقه کارگران پلی اکریل پرداخت شود.

به گزارش اصفهان شرق، محسن نیرومند پیرامون پیگیری مطالبات کارگران پلی اکریل اظهار داشت: این کارخانه بعد از خصوصی‌سازی و فوت مدیر آن که ساکن یکی از کشورهای عربی بود، با مشکلات مدیریتی زیادی مواجه شد و به سبب خصوصی بودن دولت نمی‌توانست نظارت چندانی روی آن داشته باشد.

وی افزود: این کارخانه همچنان پابرجاست و محصولات آن قابل‌فروش است ولی برای خرید مواد اولیه، نقدینگی ندارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان علت تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان را طولانی شدن انتخاب هیأت مدیره دولتی برای اداره امور این کارخانه دانست و گفت: اکنون گروهی اجرایی متشکل از چند مدیر دولتی با سرمایه 40 میلیارد تومان، دو قسمت را احیا کرده‌اند و به زودی با راه‌اندازی واحد اصلی حقوق پرسنل هم قابل تأمین است.

نیرومند تأکید کرد: دولت نمی‌تواند به کارگران واحدهای تولیدی ورشکست شده حقوق بدهد ولی اگر بخواهند می‌توانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند.

وی با بیان این که کارگران پلی اکریل برای بیمه بیکاری تقاضایی نداشتند، ادامه داد: حفظ کار برای آن‌ها مهم‌تر بوده است که حاضر شده‌اند این چند ماه سختی را بدون حقوق بپذیرند تا کارخانه دوباره راه بیفتد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه اداره کار آمادگی دارد تا همه کارگران این کارخانه را در صورت عدم احیای مجدد پلی اکریل تحت پوشش بیمه بیکاری ببرد اما برای کارگر مناسب نیست که تنها دو سال بیمه دریافت کند، بلکه او باید کار خود را ادامه دهد تا از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شود.

نیرومند در پایان ابراز امیدواری کرد تا شب عید نیمی از مطالبات معوقه کارگران پلی اکریل پرداخت شود و کارخانه دوباره جان بگیرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.