سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 15:10 - پنجشنبه 02 دی 1395

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مطرح کرد

اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای کمک به صنایع اصفهان/ اقتصاد مقاومتی راه حل خروج از مشکلات

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: یک هزار میلیارد تومان برای کمک به صنایع استان و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی به استان اصفهان اختصاص یافت.

به گزارش اصفهان شرق، اصفهان، محمد مجیری عصر امروز در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه صنعت و دومین نمایشگاه تخصصی ابزارآلات و نظافت صنعتی با اشاره به آخرین وضعیت صنایع استان، اظهار کرد: به طور قطع برگزاری نمایشگاه صنعت می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، صنعتگران با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی به دنبال گسترش ارتباطات خود با مشتریان و کارشناسان هستند.

وی افزود: زمانی که نمایشگاه‌های استان به مکان جدید منتقل شوند مخاطبان به صورت تخصصی‌تر از نمایشگاه‌ها بازدید خواهند کرد و این موضوع بر کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها بسیار تأثیرگذار است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با داشتن بیش از 9 هزار و 200 واحد صنعتی و حدود 750 معدن به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: با برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال برطرف کردن مشکلات هستیم.

مجیری ادامه داد: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز که با حضور نمایندگان سه قوه و بخش خصوصی برگزار می‌شود به بررسی مشکلات جامعه صنعت و تولید می‌پردازیم و اقدامات خوبی در راستای حل مسائل شکل گرفته است.

وی به جلسات ستاد رونق نیز اشاره کرد و گفت: با اختصاص 16 هزار میلیارد تومان به صنایع کشور که یک هزار میلیارد تومان آن سهم استان اصفهان در راستای حمایت از تولید و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است از ابتدای سال جاری جلسات ستاد رونق شکل گرفت.

* بانک‌ها از بنگاه‌داری دست بردارند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند به بهبود اوضاع اشتغال و اقتصاد کشور کمک کند، باید با کمک همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به یاری جامعه صنعت و تولید آمد، نیاز است بانک‌ها نیز از تفکر بنگاه‌داری خود دست بردارند تا مشکلات سریع‌تر برطرف شوند.

مجیری تأکید کرد: در شرایط امروز واحدهای تولیدی نیز باید تفکرات خود را تغییر دهند، نگاه تخصصی‌تری به مقوله صادرات داشته باشند و به دنبال نوسازی ماشین‌آلات و گسترش قدرت رقابت‌پذیری خود باشند.

وی ادامه داد: تولید کننده در این شرایط اقتصادی باید قبل از تولید محصولات خود اقدام به شناسایی بازارهای هدف و صادراتی کند، در همین ارتباط نقش شرکت‌های مدیریت صادرات می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مسائل بیمه‌ای، مالیاتی، تأمین سرمایه در گردش و حقوق کارگری را از مشکلات صنعتگران دانست و اضافه کرد: دولت برای کمک به واحدهای صنعتی اعتباراتی را اختصاص داده است، اما برای رفع مشکلات واحدهای صنفی همچنان چیزی به ما اعلام نشده اما پیگیر این موضوع هستیم.

*آماده رفع مشکلات صنعتگران هستیم

مجیری اذعان کرد: اعتقاد بر این است که بخش تولید به دو قسمت صنعتی و صنفی تقسیم‌بندی می‌شود و تلاش می‌کنیم مشکلات هر دو بخش را برطرف کنیم؛ در همین ارتباط این آمادگی را داریم تا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات واحدهای مختلف را بررسی و پیگیری کنیم.

وی با اعلام اینکه موضوع تشکل‌های صنفی در چندسال اخیر مورد غفلت قرار گرفته است، بیان کرد: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذارتری در رفع مشکلات ایفا کنند، در حالی که از نقش مؤثر آن‌ها تا حدودی غفلت شده‌ است؛ امروز می‌توان از برخی قوانین برای برطرف شدن مشکلات تولید بهره برد، اما متأسفانه این اقدام صورت نمی‌گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: امروز برخی صنایع با مشکلات بسیار جدی روبرو هستند، صنعت قطعه‌سازی اتومبیل یکی از این صنایع است که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات فعالان این صنعت، امروز بسیاری از واحدها در معرض مسائل جدی هستند.

مجیری بهترین راه خروج از مشکلات فعلی در بخش صنعت و تولید را توجه به صادرات و بازرگانی اعلام کرد و ادامه داد: در همین دوران رکود، واحدهایی وجود دارند که با شناسایی بازارهای هدف توانسته‌اند مشتریان خوبی برای فروش محصولات خود پیدا کنند.

وی در پایان خواستار ارائه تسهیلات مناسب به صنعت و تولید شد و بیان کرد: در طول چند ماه اخیر هیأت‌های خارجی بسیاری وارد اصفهان شدند و این نشان از اهمیت اقتصادی اصفهان برای بسیاری از کشورهاست و باید از این فرصت‌ها به بهترین نحو بهره برد و خوشبختانه اقدامات خوبی در همین زمینه در اتاق بازرگانی نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.