سرویس: اجتماعی 14:00 - چهارشنبه 01 دی 1395

معاون درمان بنیاد شهید استان اصفهان خبرداد

پوشش بیمه برای 145 هزار نفر از جامعه ایثارگری استان اصفهان/راه‌اندازی سیستم درمان الکترونیک «سدا»

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: 145 هزار نفر از جامعه ایثارگری استان اصفهان زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالحسین نعمتی نیک‌پوربا اشاره به آمار بخش بهداشت و درمان جامعه ایثارگران استان اصفهان اظهارکرد: 145 هزار نفر از جامعه ایثارگری استان اصفهان زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند.

وی افزود: استان اصفهان دارای 23 هزار شهید و 48 هزار جانباز است که 19 هزار تن از والدین شهدا در قید حیات هستند؛ براساس قانون کلیه جانبازان، خانواده‌های آنان و همچنین پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدا زیر پوشش بیمه مکمل هستند.

*جانبازان 5 تا 65 درصد زیر پوشش بیمه نیروهای مسلح

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: براساس قانون، کلیه مسائل مربوط به درمان جانبازان 5 تا 65 درصد و خانواده آنان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیروهای مسلح هستند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه جانبازان بالای 70 درصد حتی اگر شاغل باشند نیز زیر پوشش بیمه بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، همچنین 60 هزار نفر از ایثارگران زیر پوشش بیمه سلامت(پایه) بوده و 145 هزار نفر زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند که خدمات درمانی آنان بر عهده بنیاد شهید است.

*راه‌اندازی سیستم درمان الکترونیک«سدا» برای جامعه ایثارگری

نعمتی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سدا» اذعان داشت: کارت طلایی بیمه ایثارگران نزدیک به 2 سال است که حذف شده و سیستم درمان الکترونیک(سدا) جایگزین آن شده است.

وی تأکید کرد: ایثارگران با مراجعه به هر یک از مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران، پس از اعلام کد بیمه خود، می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند، «سدا» به بیمه این امکان را می‌دهد که میزان مصرف داروهای بیمار و دیگر اطلاعات مربوطه قابل کنترل باشد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اختصاص تجهیزات درمانی به جانبازان و ایثارگران عنوان داشت: تأمین وسایل درمانی مورد نیاز جانبازان یکی از اصول بخش درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است که البته به خصوصیات هر ایثارگر بستگی داشته و با چارچوب و دستورالعمل‌های مربوطه اعمال خواهد شد.

*اختصاص ویلچر برای جانبازان بالای 70 درصد

وی با بیان اینکه تخصیص تجهیزات مورد نیاز جانبازان براساس اصول و ضوابطی مشخص صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ویلچر یکی از اصلی‌ترین نیازهای جانبازان 70 درصد قطع دوپا و یا قطع نخاع بوده که بسته به نیاز آنان ویلچرهای الکترونیکی، ویلچر مخصوص شستشوی بدن و… براساس زمان‌بندی‌های مشخص به آنان تعلق می‌گیرد.

نعمتی در پایان با اشاره به کمبود بودجه برای تأمین همه نیازهای درمانی جانبازان و ایثارگران تأکید کرد: تقسیم بودجه ایثارگران در کشور عادلانه نیست و با وجودی که استان اصفهان 9.5 درصد از جامعه ایثارگری کشور را تشکیل می‌دهد، تنها 6 درصد از بودجه ایثارگری کل کشور به این استان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.