سرویس: سیاسی 11:45 - چهارشنبه 01 دی 1395

از سوی وزارت کشور اعلام شد

اصفهان و انتخاب پنجمین منتخب برای مجلس دهم/ زمان نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس اعلام شد

وزارت کشور، زمان نام نویسی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش اصفهان شرق، هنوز 149روز تا زمان برگزاری انتخابات سال 1396باقی مانده و بر اساس جدول زمانبندی تعیین ‌شده داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می ‌توانند از 22 تا 26 فروردین ماه به مدت پنج روز نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
همچنین داوطلبان پس از آن که صلاحیت‌ شان از سوی شورای نگهبان بررسی و موردتایید قرار گرفت می‌ توانند از هشتم تا 27 اردیبهشت ماه به مدت 20 روز به تبلیغات انتخاباتی و تشریح برنامه ‌های خود بپردازند.

 30 اسفند، نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
براساس اعلام وزارت کشور، نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از 30 اسفند سال جاری آغاز و تا ششم فروردین ‌سال آینده( 1396 ) ادامه خواهد داشت هرچند طرحی در مجلس مطرح است که ممکن است زمان نام نویسی این انتخابات پیش از تعطیلات نوروزی باشد.
نامزدهای نهایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت هفت روز مهلت تبلیغات دارند که زمان تبلیغات آن ها از 21 تا 27 اردیبهشت ‌ماه تعیین شده است.

زمان نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس، 8 اسفند
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان نیز همزمان با حوزه های انتخابیه اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان، مراغه وعجب شیر برگزار می شود و داوطلبان شرکت در این انتخابات می ‌توانند از 8 تا 14 اسفند امسال نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
نامزدهای انتخابات میان ‌دوره ‌ای مجلس دهم از 21 تا 27 اردیبهشت ‌سال آینده به مدت هفت روز می‌ توانند به تبلیغات بپردازند.
در نهایت در روز جمعه 29 اردیبهشت سال 1396 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
براساس آنچه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرده است ستاد انتخابات کشور فعالیت رسمی خود را از امروز ( چهارشنبه ) برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز می کند تا تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونی و سالم پیش بینی شود.
استان اصفهان دارای 24 شهرستان، 50 بخش، 106 شهر و یکهزار و 349 روستاست و برگزاری انتخابات در این استان در 9 فرمانداری و 26 بخشداری بصورت مستقل انجام شد.
استان اصفهان دارای 20 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که از تعداد 20 کرسی متعلق به اصفهان است.
در مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان چهار نامزد به مجلس راه یافتند و آرای مینو خالقی منتخب سوم اصفهان از سوی شورای نگهبان باطل اعلام شد.
بنابراین مردم شهرستان اصفهان برای انتخاب پنجمین نماینده خود در مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت سال آینده به پای صندوق های رای می روند.

انتهای پیام/ ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.