سرویس: دین و اندیشه 10:35 - چهارشنبه 01 دی 1395

دبیر ستاد اجرایی زکات کشور گفت:

زکات صیانت از وضع اقتصادی مردم و اموال ثروتمندان است

دبیر ستاد اجرایی زکات کشور گفت:زکات تنها برای تأمین زندگی نیازمندان نیست، بلکه باعث صیانت از اوضاع اقتصادی مردم و اموال ثروتمندان است.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت الله حسن عالمی دبیر ستاد اجرایی زکات کشور در نشست مشترک روسای اجرایی زکات استان‌ها و مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به تأکید آیات و روایات یر پرداخت زکات اظهار داشت: امسال زکات هدفمندتر از سال‌های گذشته بوده، اما در استان‌ها آمار دقیقی در دسترس نداریم.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها مانند خوزستان به دلیل بارندگی رشد بیشتری داشته ایم، افزود: ما در بخش ترویج فرهنگ زکات مشکل خاصی نداریم و باید همان طور که خواندن نماز و انجام  فریضه‌های واجب تبلیغ می‌شود، زکات نیز به عنوان یک فریضه مهم دینی تبلیغ و به آثار و برکات آن توجه شود.
آیت الله عالمی گفت: با ترویج فرهنگ زکات باید شاهد تأثیرات فرهنگی آن در جامعه هستیم و طبق نگاه دینی و روایی این امر باید برای تأمین نیاز نیازمندان باشد، همچنین 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده به فقرا و 40 درصد نیز صرف امور عمرانی می‌شود.
دبیر ستاد اجرایی زکات کشور در خصوص آشنایی با امر زکات تصریح کرد: دو اثر (رسائل الشیعه) شیخ عامری و (مستدرک الرسائل) شیخ طبسی، دو منبع و گنجینه با ارزش از منابع جامع روایی در این امر هستند.
وی با اشاره به اینکه زکات مانند نماز نیز واجب شده و عبادت است، بیان داشت: زکات یک امر اجتماعی است که باید در میان مردم تبلیغ شود که خداوند آن را در مال اغنیا برای فقرا فریضه ای واجب قرار داده که با انجام آن بیشتر مشکلات جامعه حل خواهد شد.
آیت الله عالمی تصریح کرد: زکات برای ثروتمندان، آزمایش و کمکی برای فقرا است که اگر به درستی اجرا شود، مسلمان فقیری در میان مردم باقی نمی‌ماند و نیاز فقرا از این راه تأمین می‌شود.
دبیر ستاد اجرایی زکات کشور در پایان خاطر نشان کرد: زکات تنها برای تأمین زندگی نیازمندان نیست، بلکه صیانت از وضعیت اقتصادی مردم و اموال ثروتمندان و حصاری برای اموال آنان است که زیانی به آن نرسد، همچنین تقویت اخلاق درونی انسان و بخشندگی از آثار زکات است.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.