اصفهان شرق

حل مشکل زاینده رود در صدر اولویت کاری ما قرار دارد

کدخبر: 121150
1395/10/01 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، شهردار اصفهان در حاشیه  همایش بزرگ  چتر همکاری گفت: در کنار فعالیت های سخت افزاری که شهرداری شروع کرده  افرادی با ایجاد کمپین ها و فعالیت های نرم افزاری ما را در راستای اجرای برنامه ها یاری می کنند.
جمالی نژاد  ادامه داد: برای اینکه شهر اصفهان را یک شهر سالم و دوستدار محیط زیست بدانیم باید هر کس از خودش شروع کند و این وظیفه را به دیگر شهروندان محول نکند و هر  شهروندی این دلسوزی  را داشته باشد که برای پاک شدن هوای شهر اقدام کند.
حل مشکل زاینده رود در صدر اولویت کار ما قرار دارد
شهردار اصفهان  افزود: در جلسه امروز بسیاری از کشاورزان و مسئولان و NGOهای فعال حضور داشتند  و با مطرح کردن مسایل آب زاینده رود راهکارهای لازم  در جهت برطرف کردن مشکل آب زاینده رود ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.
وی در خصوص  جلسه تالاب گاوخونی گفت: حضور ابتکار در این جلسات  توانست در تسریع  احیاء تالاب گاوخونی کمک کند و تمام این اقدامات در  راستای حل مشکل آب زاینده رود است.
همایش چتر همکاری نیازمند وحدت و همدلی شهروندان اصفهانی است
وی تاکید کرد: مشکل ترافیک اصفهان، خشکی زاینده رود، آلودگی هوا با یکی دوبار  جلسه برطرف نمی شود و نیازمند جلسات متعدد است، اما همین پیگیری ها نشان دهنده دغدغه مدیران و مسئولان شهری و کشوری است .
وی در خصوص اجرای همایش چتر همکاری گفت: این همایش ها باید تداوم داشته باشد، نمی شود او را رها کرد و نیازمند وحدت و همدلی تمام شهروندان است.
شهردار اصفهان تاکید کرد: تمام مسوولان، خانواده شهر اصفهان باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل را برطرف کرده و برای آیندگان نسل بعدی را حفظ نمایند.
اصفهان سکان دار طرح پویش استفاده از کیسه های پارچه ای است
وی در خصوص پویش کیسه های پارچه ای با هدف به حداقل رساندن  کیسه های نایلونی برای حفاظت از محیط زیست گفت : در کنار دغدغه های زیست محیطی که برای  هوای اصفهان  داریم،  در خصوص آب و خاک اصفهان نیز این دغدغه مشهود است .
وی ادامه داد: پویش استفاده از کیسه های تجزیه پذیر این دغدغه را رفع می کند به طوری که  ما در آینده در محیط زیست آلودگی خاکی و آبی نداشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به فراگیر شدن این پویش گفت: پویش کیسه ای پارچه ای از اصفهان شروع و به سایر شهر ها کشیده شد.

انتهای پیام/ایمنا