سرویس: اخبار شهرستان 17:47 - سه شنبه 30 آذر 1395

فرماندار شهرستان اصفهان:

حیات معیشتی مردم شرق اصفهان وابسته به آب است/ بسیج موانع موجود در مسیر اقتصاد مقاومتی را برطرف کرد

کفیل گفت: وابستگی حیات معیشتی مردم شرق اصفهان وابسته به آب است و قطعا کشاورزی نقطه متمرکز کسب درآمد در بین خانوارهاست.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار شهرستان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به اینکه شرق اصفهان در زمره مناطقی است که با چالش آبی روبروست، گفت: نقش همراه و حضور مدیریتی ناحیه سپاه امام علی(ع) در شرق اصفهان در حل چالش آبی این منطقه تاثیرگذار است و نباید نادیده گرفته شود.

فضل الله کفیل اظهار کرد: وجود این ناحیه بسیج و حضور و همکاری فرمانده هان فعال در این ناحیه، منشا خدمات بسیار برای شرق اصفهان است زیرا اگر همکاری همه دستگاه ها و مدیریت صحیح نبود، کنترل بحران آبی در شرق اصفهان شدنی نبود.

وی با اشاره به وسعت بسیار زیاد شرق اصفهان، افزود: 12 شهر از شهرستان اصفهان در قلمرو شرق اصفهان قرار دارد و وابستگی حیات معیشتی مردم این منطقه وابسته به آب است و قطعا کشاورزی نقطه متمرکز کسب درآمد در بین خانوارهاست.

فرماندار شهرستان اصفهان تصریح کرد: امروز خشکی زاینده رود یک چالش است و طی سال گذشته با رهاسازی آب تا حدودی به نیاز کشاورز پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه ورودی و خروجی سد به نوعی هماهنگ است، بیان کرد: ورودی سد 13 متر و 0/2 در ثانیه و خروجی آن 12 متر و 0/3 در ثانیه است و می توان نتیجه گرفت، هماهنگی در ورودی و خروجی سد زاینده رود وجود دارد.

کفیل با اشاره به اینکه حق نکشت برای کشاورزانی که موفق به کاشت و برداشت نشده اند وجود دارد، گفت: اگر امکان واگزاری آب برای کشت پاییزه فراهم نشد، حق نکشت برای کشاورزان پابرجاست.

وی در ادامه صحبت خود با تاکید دوباره بر توان نیروهای بسیجی، تصریح کرد: ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اقدام فرهنگی گسترده ای انجام داده است و یادواره لاله های شرق اصفهان، حرکت مانا و ماندگار و کاری بی بدیل در شرق اصفهان بود که به نوعی هماهنگی بین شش بخش از شرق اصفهان را پدید آورد.

فرماندار شهرستان اصفهان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: بسیج موانع و مشکلات بر سر راه اقتصاد مقاومتی را برطرف می کند و بهترین جایگزین در برابر چالش ها، موضوع اقتصاد مقاومتی است.

وی با توجه به اینکه در یکی از روستاها حدود 30 استخر پرورش ماهی وجود دارد، اظهار کرد: قطعا برکات بسیج در حیطه اقتصاد مقاومتی به وضوح مشخص است و می توان به خوبی در طرح های اشتغال زایی مشاهده کرد.

انتهای پیام/ ش

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.