سرویس: اجتماعی » ماهواره 18:00 - سه شنبه 30 آذر 1395

معاون فنی مرکز ملی فضای مجازی

تعرفه‌ها و مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات باید به نفع مردم باشد

معاون فنی مرکز ملی فضای مجازی گفت: همکاران ما در وزارت ارتباطات ماه ها قبل این موضوع را اعلام کردند که ترافیک اینترنت داخلی از خارجی جدا شده شده است اما مردم تاکنون اثرات این جداسازی را در زندگی دیجیتال خود حس نکرده اند.

به گزارش اصفهان شرق، حدود ده روز پیش در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور بخش های باقیمانده سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات بررسی و تصویب شد.‏

در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات  موضوع تعرفه‌ها و مدل اقتصادی آن به منظور مقابله با جنگ قیمت‌ها و ‏انحصار، تمهیدات لازم بررسی و تصویب شد.‏

بر این اساس شبکه ملی اطلاعات بایستی به گونه‌ای مدیریت شود تا شخصیت های حقیقی و حقوقی که در چارچوب های تبیین شده سرمایه‌گذاری می کنند،  بازگشت مناسب سرمایه داشته باشند و ارتباطات داخلی ‏با تعرفه ارزان‌تر و کیفیت بهتر همراه باشد.‏

عباس آسوشه معاون فنی مرکزملی فضای مجازی در مورد الزامات مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات گفت:شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت ارتباطی فضای مجازی کشور است هر چیزی که در ان تعبیه شود امثال خدمات ارتباطی، خدمات پایه کاربردی، پیام رسان ها، جویشگرها همه باید در خدمت محتوا باشند و از همه مهمتر رسیدن به خدمات بهتر در جهت دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک و موارد دیگر است.

آسوشه اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی برای رسیدن به مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات باید بر روی چند نکته تأکید کرد.

1. خدمات شبکه ملی اطلاعات باید ارزان باشد

معاون فنی مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد: خدماتی عمومی که شبکه ملی اطلاعات در اختیار مردم می گذارد باید ارزان و مناسب باشد یعنی رسیدن به دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک باید متناسب با استطاعت مردم باشد.
2.شبکه ملی اطلاعات باید هر چه سریعتر ترافیک داخلی و خارجی را جدا نماید

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات باید تفاوت معنی داری در ارائه خدمات داخلی نسبت به مشابه خارجی داشته باشد. همکاران ما در وزارت ارتباطات ماه ها قبل این موضوع را اعلام کردند که ترافیک اینترنت داخلی از خارجی جدا شده شده است شاید مقدمات این کار صورت گرفته باشد اما به ظاهر مردم تاکنون اثرات این جداسازی را در زندگی دیجیتال خود حس نکرده اند.

آسوشه با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد ناظر امیدور به جداسازی هر چه سریعتر ترافیک داخلی و خارجی است تصریح کرد: دلیل این موضوع این است که تا به حال نقش آفرینان فضای مجازی یعنی همان مردم و ارائه کنددگان اینترنت  مدت زیادی حدود 15 سال در فضای مجازی بالای 90 درصد اینترنت خارجی زندگی کرده اند و سرویس دهندگان اینترنت تنها کارشان تا به امروز فروش پهنای باند بوده است اما حالا باید در قالب شبکه ملی اطلاعات به توسعه محتوا، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و خدمات عمومی کمک دهند.

وی ادامه داد: خدمات عمومی مناسب مردم ما را هیچ جای جهان نمی تواند ارائه دهد این خدمات باید با کیفیت، با کمترین قیمت و با تنوع زیاد و حق انتخاب کاربران همراه باشد.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.