سرویس: تولیدی » خبر پوششی 18:39 - شنبه 19 بهمن 1392

مسئول برگزاری نمایشگاه جابر ابن حیان جلگه:

جشنواره جابر بن حيان يك رقابت سالم و هيجان انگيز علمي بين دانش آموزان است

نمایشگاه مرحله منطقه ای پروژه های علمی(جابر ابن حیان) با هدف ایجاد رقابت سالم و هيجان انگيز علمي بين دانش آموزان در منطقه جلگه برگزار گردید.

امیر حسین رضایی خواه کارشناس آموزش ابتدایی و مسئول برگزاری نمایشگاه جابر ابن حیان در منطقه جلگه  در پاسخ به این سوال خبرنگار اصفهان شرق که جشنواره جابر ابن حیان را چگونه می بینید، گفت:

جشنواره جابر بن حيان يك رقابت سالم و هيجان انگيز علمي بين دانش آموزان دوره ابتدايي است كه طي آن پروژه هاي علمي دانش آموزان در قالب نمايشگاه هاي علمي ارائه و داوري مي شود.

وی افزود: اين نمايشگاه ها در سطوح آموزشگاهي، منطقه اي، استاني و كشوري برگزار خواهد شد. اما بهترین و مطلوب ترین مرحله، مرحله کلاسی و آموزشگاهی می باشد چون در این مرحله، اهداف پروژه علمی را در دانش آموز محقق می کند. لذا مدیران و معلمان و اولیا به خاطر داشته باشند که باید بیشترین سرمایه گذاری را روی اجرای مرحله کلاسی ونمایشگاه علمی آموزشگاهی باشد، چرا که پر بار بودن نمایشگاه های مدارس علاوه بر تحقق اهداف اصلی این جشنواره نهایتا به کیفی شدن سطوح  بالاتر این رقابت خواهد انجامید.

هرند

 

نباید نگاه به این موضوع که در نمایشگاه کشوری تنها پروژه های آزمایش و طراحی و ساخت  پذیرفته می شوند باعث ایجاد این تصور غلط گردد که تنها همین  نوع پروژه مهم و مفید است.

یکی از علل پذیرفتن پروژه های آزمایش و طراحی و ساخت در مرحله کشوری اولا جامعیت این نوع پروژه از نظر تحقق اهداف آموزشی است  و ثانیا این است که اغلب،  دانش آموزان پایه های چهارم و بالاتر این نوع پروژه را انتخاب می کنند و این دانش آموزان برای شرکت در یک نمایشگاه آن هم در سطح کشوری آمادگی بیشتری نسبت به پایه های اول تا سوم دارند.

انواع 6 گانه پروژه هریک در جایگاه خود اهمیت و فوائد آموزشی خود را دارد لذا برای یک دانش آموزدوره سه ساله اول ابتدایی متناسب با اهدافی که تعریف شده است انجام یک پروژه جمع آوری و طبقه بندی بهترین گزینه است و اهداف پروژه علمی را در رابطه با او محقق می کند.

پس معلمان و والدین عزیز بهتر است به جای اندیشیدن به رقابت در نمایشگاه به نیازها و توان کودک خود بیندیشند و این تصور درست را ایجاد کنند که نوع پروژه و جایزه بردن مهم نیست بلکه هرکس بتواند یک پروژه را متناسب با علاقه و توان خود انجام دهد و در نمایشگاه مدرسه شرکت کند برنده شده است .

بنابراین معلمان و والدین عزیز توجه داشته باشند که نوع پروژه اهمیت زیادی ندارد بلکه علاقه و توان دانش آموز و نحوه اجرای پروژه میزان تحقق اهداف را تعیین خواهد نمود .

هرند هرند هرند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.