سرویس: اجتماعی 12:50 - سه شنبه 30 آذر 1395

رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج:

۵۰۰۰ ورزشکار شهید در سطح کشور شناسایی شده‌اند

رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج با بیان اینکه ۵ هزار ورزشکار شهید در سطح کشور شناسایی شده‌اند، گفت: این شهیدان تمام هستی خود را برای بشریت و انسانیت هزینه کردند و این ورزشکاران باید در جامعه ورزشی کشور معرفی شوند.

به گزارش اصفهان شرق،  سردار کاظم یزدانی در مراسم یادواره شهدای ورزشکار شهرستان شهرضا که در زورخانه پوریای ولی برگزار شد، با بیان اینکه از اصول دوام هر جامعه اخلاق است، اظهار داشت: ورزش با توجه به داشتن شاخصه و ویژگی‌هایی مورد توجه بوده و مربیان باید نسبت به نهادینه‌کردن اخلاق در شاگردان تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمن وارد حریم خصوصی و محرمانه خانواده‌ها شده، ورزش به‌عنوان یکی از ابزارهای ناجی جوانان و نوجوانان است، افزود: برخی کارهای اساسی در حوزه ورزش بر زمین مانده و کمتر نهادی به آن توجه کرده، تربیت نیروی انسانی یکی از این نکات اساسی است که از آن حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان تربیت‌بدنی بسیج گفت: مسئله ورزش به عنوان یک ابزار قدرتمند ورزشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سلامت برای ایجاد روحیه نشاط و سلامتی جامعه در همه جای دنیا مطرح شده و در کشور ما هم به عنوان یک مقوله قابل توجه در دستور کار همه نهادهای کشوری و لشکری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های جهانی با جمعیتی بیست میلیونی و با توجه به مأموریت محوله در عرصه ورزش برنامه‌هایی برای گفتن باید داشته باشد.

یزدانی اظهار داشت: یکی از چالش‌های ما در کشور مسئله اخلاق در ورزش است، چرا که علاوه بر قهرمانی باید رفتار و منش خود را نیز در عرصه بین المللی به منصه ظهور برسانیم، ‌با اینکه کار تربیتی نیازمند یک برنامه‌ریزی اصولی است و در واقع باید مخاطب خود را به خوبی بشناسیم.

رئیس سازمان تربیت بدنی بسیج با اشاره به اینکه  شناخت واقعی خداوند سبب ایجاد ایمان و اعتماد به خداوند می‌شود، بیان کرد: متأسفانه برخی از اقدامات را در برابر بندگان خداوند انجام نمی‌دهیم چراکه شرم و حیا مانع از ارتکاب هر نوع عملی در برابر سایر بندگان می‌شود ولی به راحتی در برابر خداوند بزرگترین گناهان را انجام می‌دهیم و این رفتار ما نشان می‌دهد هنوز به وجود خداوند ایمان نداریم.

وی با بیان اینکه باید خداشناسی خودمان را تقویت و باورهای اعتقادی را در وجودمان اصلاح کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم، مسئله اخلاق در حد مطلوبی قرار بگیرد، باید در حوزه مدیریت ورزشی نیز سرمایه‌گذاری کنیم و مدیران ما نیز باید اخلاق مدار باشند و نزاکت اجتماعی را رعایت کنند، چرا که ورزشکاران ما از آنها الگو می‌گیرند.

یزدانی بیان کرد: یکی از ثمرات تقویت خداشناسی این است که انسان به درجه‌ای از معارف الهی می‌رسد که همانند شهدای بزرگ در طول دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی و امروز در شهرهای اسلامی حاضر می‌شود جان خود در راه حفظ دین فدا کند.

وی با بیان اینکه 5 هزار ورزشکار شهید در سطح کشور شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: این شهیدان تمام هستی خود را برای بشریت و انسانیت هزینه کردند و این ورزشکاران باید در جامعه ورزشی کشور معرفی شوند.

رئیس سازمان تربیت بدنی بسیج با بیان اینکه شهیدان افرادی هستند که وجود خداوند را باور کرده‌اند،گفت: همه افرادی که رابطه خود را با خداوند براساس تقوا و صداقت ایجاد کنند، مشمول عنایت ویژه الهی می‌شوند.

وی افزود: امروز متاسفانه مشاهده می‌شود که اخلاق در ورزش کمرنگ شده و یا کمتر به آن توجه می‌کنند و باید توجه داشت که یکی از مهمترین اصولی که انسان به آن نیاز دارد اخلاق است.

یزدانی با بیان اینکه توجه به اخلاق به صورت جدی باید جزو برنامه‌های ورزشکاران قرار گیرد، گفت: وقتی یک ورزشکار به مسابقات بین‌المللی می‌رود فراتر از مدال‌آوری باید بداند نماینده فرهنگ بالای ایران اسلامی و شهدای ورزشکار است و در راستای حفظ و توسعه این فرهنگ گام بردارد.

رئیس سازمان تربیت بدنی بسیج با تأکید بر اینکه دشمن شناسی یکی از مهمترین وظایفی است که افراد باید آن را بیاموزند، افزود: شعارهای ضد استکباری که امروزه تحت عنوان مرگ بر آمریکا و اسرائیل مطرح می‌شود در واقع همان شعار مرگ بر یزید و معاویه و سایر دشمنان اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.