سرویس: فرهنگ و هنر 11:40 - سه شنبه 30 آذر 1395

قدیری ابیانه؛

سازماندهی گروهها در جنجال کنسرت ها/ ارگان های فرهنگی اهداف توطئه دشمن هستند

از بازیگری که اخیرا خارج کشور رفته و کشف حجاب کرده از روی عمد دعوت می کنند که در کنسرت شرکت کند و یا
برای حرمت شکنی کنسرت را می روند و در مشهد برگزار می کنند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگویی با اشاره به نفوذ دشمن در جریانات فرهنگی کشور تصریح کرد: دشمن در سینمای ما نفوذ کرده، به عنوان مثال دادن جوایز به فیلم هایی که مسئله ساز و پیشینه دار هستند را تشویق برای هنجارشکنی و سیاه نمایی می توان عنوان کرد.
این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: این یک امری است که واقع شده  و وجود دارد هرچند سینمای ما اشکالات زیادی دارد البته  فیلم های خوب زیادی  داشتیم اما فیلم های بد هم مثل فیلم فروشنده  اصغر فرهادی را می توان مثال زد.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون تعامل فرهنگی کشور ما با کشورهای بیگانه گفت: تعامل داشتن به معنی  فضای باز برای فعالیت های غیر اسلامی آنها نیست؛ اما تبادل فرهنگی داشتن در فضای موجود از موضع  اقتدار فرهنگی با آنها و  وارد گفتگو شدن به نظر من بلامانع است ولی کسانی که می خواهند در این تعاملات شرکت کنند افراد غرب زده ای نباید باشند.
قدیری ابیانه اضافه کرد: اصل تعامل فرهنگی به معنای واقعی آن بد نیست اما تعامل فرهنگی  این نیست که ما کشورمان را به روی آثار سوء  و مخرب فرهنگی  کشورهای دیگر باز بکنیم .
وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت ها در شهرهای مذهبی گفت: گاهی حواشی فیلم ها و کنسرت ها با حضور افراد ناباب و نداشتن حجاب اسلامی توسط آنها  باعث می شود که مسئولان برگزاری آن کنسرت ها در شهر خودشان جلوگیری کنند اما حرکتی که امسال ایجاد شده سازماندهی شده است؛ عده ای از روی عمد تلاش می کنند با برگزاری  این نوع برنامه ها در شهرهای مذهبی در حقیقت حرمت آن شهرها را بشکنند.
دیپلمات سابق ایران دراسترالیا و مکزیک اضافه کرد: از بازیگری که اخیرا خارج کشور رفته و کشف حجاب کرده از روی عمد دعوت می کنند که در کنسرت شرکت کندو یا برای حرمت شکنی کنسرت را می روند در مشهد برگزار می کنن.

به گفته وی، این درحالی است که بنابر اخبار موثق، دولت بودجه ای را در مناطق مختلف دراختیار فرمانداریها قرار داده و از آنها خواسته شده به هر قیمتی که شده است در شهرهای مختلف کنسرت برگزار کنند؛ این نشان می دهد حرکت سازماندهی شده است و این روش که دولت و هوادارانش در پیش گرفته اند بسیارمشکوک و عمدی است.
قدیری ابیانه با اشاره به حواشی  که سخنرانی علی مطهری در شهر مشهد ایجاد کرد بیان کرد: وقتی که شخصی مثل علی مطهری در مشهد و در دفاع از برگزاری کنسرت در این شهر گفته است اگر امام رضا (ع)هم زنده بود در کنسرت ها شرکت می کرد که  البته فهمید کار زشتی انجام داده و چه حرف بی اساس و مسخره ای زده است و گفت شوخی کرده ام؛ عبارت به کار برده  اشکال داشت و کار به جایی رسیده که به خودش حق می دهد با امام رضا هم شوخی کند؛ چنین شوخی هایی بسیارناپسند است لذا ماباید مراقب این نوع رفتارهاباشیم.

وی افزود:باید تلاش کنیم بصورت ویژه جنبه مذهبی  در کل کشور تقویت شود بلکه به نظر می رسد، این حرکتها به قصد حرمت شکنی درشهرهای مذهبی انجام می شوند.

دیپلمات سابق ایران در ایتالیا و مکزیک با اشاره به نفوذ دشمن در دستگاه های فرهنگی کشور اظهار کرد: در مجموع وزارت ارشاد و سایر ارگان های فرهنگی اهداف توطئه دشمن هستند ولی نمی توان آمار و ارقام در این زمینه ارائه داد ولی نباید هم فکر کنیم دشمنانمان این مسائل را نادیده می گیرند و به راحتی از آن  می گذرند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.