سرویس: اقتصادی 12:00 - دوشنبه 29 آذر 1395

رئیس خانه صنعت و معدن:

یک نفر در دولت یازدهم به فکر احیای زاینده‌رود نیست/سهم بخش خصوصی در حل مشکل آب اصفهان مشخص شود

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: طبیعت با اصفهان قهر نکرده بلکه دولت تدبیر و امید با اصفهان قهر کرده است

به گزارش اصفهان شرق، اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی صبح امروز در همایش چتر همکاری اظهارکرد: اگر همه مردم اصفهان هم دوچرخه سوار شوند هوای اصفهان پاک نخواهد شد.

وی افزود: طبیعت با اصفهان قهر نکرده بلکه دولت تدبیر و امید با اصفهان قهر کرده است؛ دولتی به روی کار آمد و به جهت اینکه زادگاه خود یزد را آباد کند، آب اصفهان را برد، حالا یزد افتخار می‌کند که صنعت خود را با آب زاینده‌رود می‌چرخاند.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: امروز 3 سال از عمر دولت یازدهم گذشته و فقط گفته‌اند تحمل کنید؛ روزی مردم اصفهان برای کشاورزی نیازمند آب بودند اما امروز برای مصرف شرب نیازمند آب هستند.

*خشکی زاینده‌رود را به گردن نزولات الهی نیاندازید

وی خاطرنشان کرد: خانم ابتکار محیط زیست اصفهان به دلیل خشکی تالاب گاوخونی دچار مشکل است، اگر تالاب گاوخونی احیا نشود شما دیگر کادم محیط زیست را می‌خواهید احیا کنید؟ با ریزگردهایی که به گفته کارشناسان خودتان می‌تواند تا چند 100 کیلومتر آثار تخریبی داشته باشد، چه تدبیری برای اصفهان دارید؟

سهل‌آبادی عنوان داشت: خشکی زاینده‌رود را به گردن نزولات الهی نیاندازید، دلیل خشکی زاینده‌رود کاهش بارندگی نبوده بلکه برداشت‌های غیرقانونی و غیراصولی چند سال گذشته بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خطاب به ابتکار گفت: همین چند هفته گذشته وزیر نیرو و معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان سفر کردند و شما هم حضور داشتید، گزارش دهید از آن سفر تا به امروز چه اقداماتی برای مردم انجام داده‌اید.

*یک نفر در دولت یازدهم به فکر احیای زاینده‌رود نیست

وی تصریح کرد: یک نفر در دولت یازدهم به فکر احیای زاینده‌رود نیست؟ زاینده‌رود کمتر از دریاچه ارومیه است؟ ای کاش طرحی هم برای احیای رودخانه زاینده‌رود به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان متذکر شد: مردم اصفهان که 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند حالا باید بنشینند و ببینند که آب شرب را می‌خواهند برایشان جیره‌بندی کنند.

وی با بیان اینکه مسأله زاینده‌رود باید به اصفهان واگذار شود، اظهارداشت: کار را به مردم اصفهان بسپارید و به آنان بگویید «مردم اصفهان بیایید و برای زاینده‌رود و استان، خودتان برنامه‌ریزی کنید».

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.