سرویس: جهادومقاومت 14:00 - دوشنبه 29 آذر 1395

امام‌جمعه اصفهان:

برخی در دنیای امروز مرده متحرک هستند/ تفاوتی بین شهدای مدافع حرم و شهدای کربلا وجود ندارد

امام‌جمعه اصفهان گفت: شهدا در ایران، عراق، سوریه پوزه ابرقدرتی آمریکا را به خاک کشاندند، بشار اسد بعد از 6 سال برجای خود باقی‌مانده است اما هدف آمریکا این بود که او این جایگاه را از دست دهد اما با این شهدا آمریکا به هدف خود نرسید.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در هشتمین یادواره شهید تندگویان و شهدای صنعت نفت اظهار کرد: در ایام جنگ تحمیلی زیاد شنیده‌اید که می‌گویند «کسانی که در راه خدا به شهادت می‌رسند به آن‌ها مرده نگویید» چرا که نمی‌توانیم آن‌ها را درک کنیم.

وی با بیان اینکه بدون شک شهدا واقعاً زنده هستند، افزود: ما انسان‌ها دو گونه سلامت و مرگ داریم، اصلاً ما دو بعد از زندگی را داریم که بعد حیوانی و بعد انسانی ما هستند به همین جهت ممکن است که ما انسان‌ها از جهتی زنده و جت دیگر مرده باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: از آیات قران می فهمیم که دو گونه قلب، گوش، مرگ، سلامت و غیره وجود دارد و بعضی‌ها ممکن است که از نظر انسانی و حیوانی هر دو مرده باشند و برخی ممکن است که از نظر انسانی مرده باشند و از جهت حیوانی سالم باشند.

وی تأکید کرد: هرکدام از این دو حیات ما آثار خاص خود را دارند که اثر حیوانی همان آثاری است که حیوان‌ها هم دارند، این آثار جنبه ملکوتی و انسانی ما نیست اما اثر انسانی این است که تمام اقدامات برای رضای الهی باشد و دیگران را هم به سوی خدا حرکت می‌دهند.

طباطبایی‌نژاد در رابطه با تعریف انسان، بیان کرد: انسان، حیوانی متفکر است و بعضی‌ها هم می‌گویند انسان، حیوان راست‌رو است چرا که چشمش می‌بیند اما در مقابل حق، کور است و زبان دارد اما لال است.

وی ادامه داد: شهدا از نظر حیوانی و طبیعی مرده‌اند اما زنده‌اند چرا که حرکت آن‌ها به سمت خدا بوده و انسان‌ها را به سمت خدا دعوت می‌کنند که شهید محمدجواد تندگویان نمونه بارز این مورد است و از نظر الهی این شهید انسان‌ها را تربیت می‌کند.

امام‌جمعه اصفهان درباره شهدای مدافع حرم گفت: در هرسال 200 هزار نفر بر اثر تصادف می‌میرند، اما شهدا بعد از مرگ هم زنده‌اند، امام حسین (ع) و خانواده‌اش خود در راه خدا شهید شدند تا ما هدایت شویم.

وی با بیان اینکه باید برای یاد شهدا چنین مراسم‌هایی برگزار و آن‌ها گرامی داشته شوند، ابراز کرد: شهید تندگویان و مدافعان حرم با شهدای دشت کربلا فرقی نمی‌کنند چرا که انسان‌ها را بعد از شهادت خود، هدایت می‌کنند، شهدا زنده‌اند و کسانی هستند که خسارتی ندیده و سرمایه‌ای را از دست ندادند.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: شهدا در ایران، عراق، سوریه پوزه ابرقدرتی آمریکا را به خاک افکندند، بشار اسد بعد از 6 سال برجای خود باقی‌مانده است اما هدف آمریکا این بود که او این جایگاه را از دست دهد اما با این شهدا، آمریکا به هدف خود نرسید.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.