اصفهان شرق

شهرداری ها باید ۱۰ درصد از بودجه ی فرهنگی خود را برای مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهند

کدخبر: 121019
1395/09/29 در ساعت 10:45

به گزارش اصفهان شرق، نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست دکتر رسول زرگرپور برگزار گردید که در دستور کار اول نتایج تحقیقات یک ارگان نظامی در ارتباط با مواد مخدر ارائه شد.
استاندار اصفهان در این رابطه اظهارداشت: این گزارش یک پژوهش علمی است که میزان آلودگی های مواد مخدر و همچنین وجود فلزات سنگین و باکتری های بیماری زای بسیار خطرناک در مواد مخدری همچون تریاک؛ هروئین و کراک را مورد بررسی قرارداده است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه ارائه ی نتایج این تحقیقات به مردم می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در نظر گرفته شود، گفت: وظیفه ی شورا این است که نتایج این تحقیقات برای معتادین و خانواده های آن ها را شفاف سازی نماید تا بتواند اثرات بازدارندگی را در این اشخاص ایجاد کند.
استانداراصفهان در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان، گفت : این طرح؛ یک طرح ویژه ای است که از اقدامات عادی ستاد مبارزه با مواد مخدر مجزا است و باید قدم به قدم پیش رود و مشکلات اجرای آن مشخص و برای رفع آن چاره اندیشی شود.
وی با بیان اینکه در این طرح ۶۳ مصوبه به تصویب رسیده است، تصریح کرد: ۸۰ درصد این مصوبات مربوط به کاهش تقاضا و ۲۰ درصد باقی مانده در حوزه های مقابله و درمان می باشد.
زرگرپور میزان کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه ی سال جاری را ۲۸۴۲۴ کیلوگرم برشمرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.
رسول زرگرپور در ادامه با تاکید بر اینکه براساس ابلاغ صورت گرفته از سوی ریاست جمهوری شهرداری ها باید ۱۰ درصد از بودجه ی فرهنگی خود را برای اجرای برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهند، گفت: این میزان جدا از اقدامات خود شهرداری ها در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر است.
گفتنی است درا ین جلسه در خصوص جمع آوری معتادین کارتن خواب در حاشیه ی شهر اصفهان و همچنین مصوبات ابلاغی در خصوص اعتبارات ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی، ابلاغ طرح ساماندهی و حمایت از خانواده های نیازمند معدومین و زندانیان دارای محکومیت طولانی جرائم مواد مخدر و روانگردان ها و شیوه نامه ی اجرای درمان و بازتوانی دانش آموزان در معرض خطر؛ پرخطر و مبتلا به اختلالات مصرف مواد مخدر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/صاحب نیوز