سرویس: فرهنگی 14:00 - یکشنبه 28 آذر 1395

معاون سابق آموزش و پرورش اصفهان:

برخوردهای سیاسی باعث خلق پدیده نادری در آموزش و پرورش شده است/ جابجایی‌‌های غیرکارشناسی علت افت شاخص‌های آموزشی

معاون سابق آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان درباره تغییرات مدیران آموزش و پرورش استان گفت: اتفاقی که شاهد آن هستیم پدیده‌ای نادر در آموزش و پرورش است که نشان از یک برخورد سیاسی به جای یک برخورد علمی، آموزشی و پرورشی دارد.

به گزارش اصفهان شرق، علی مهدوی با اشاره به تغییرات مدیریتی اخیر در مدارس اظهار کرد: در روند و فرایند اجرای کارهای آموزشی معمولاً مرسوم نیست که مدیر مدرسه‌ای پس از بازگشایی مدارس جابجا شود؛ مگر آنکه اتفاق خاص و ویژه‌ای بیفتد یا مدیر مشکل جسمی یا اداری پیدا کند که این هم به‌ ندرت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این که مرسوم است تغییر مدیران مدارس در تابستان و قبل از برنامه‌ریزی سال تحصیلی انجام شود، گفت: حتی در آیین‌نامه انتصاب مدیران که از حدود 15 سال قبل مصوب شده و در دوره اصلاحات ابلاغ شد، برای مدیر بدون اینکه تخلفی داشته باشد و یا دو تذکر کتبی بگیرد امکان جابجایی و یا عزل وجود ندارد.

معاون سابق آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این رویکردی که آموزش و پرورش استان به دنبال گرفته بیشتر یک رویکرد و برخورد سیاسی است تا یک برخورد اداری و کاری؛ اگر هدف بهبود و ارتقای آموزشی باشد مطلوب این است که در تابستان که فرصت هست مدیر را جابجا کنند یا تغییر بدهند تا شرایط روحی روانی دانش‌آموزان و معلمان به هم نریزد.

مهدوی در سابقه آموزشی 30 ساله خود سراغ ندارم که این چنین مدیران آموزش و پرورش یک استان تغییر داده شده باشند و این اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم یک پدیده نادر در آموزش و پرورش است.

وی با عنوان این که مدیران عزل شده مدیرانی هستند که از دولت قبل بوده‌ و معمولا گرایش انقلابی و اصولگرایی داشته‌اند، تصریح کرد: معمولاً گرایش سیاسی مدیران نصب شده گرایش به اصلاحات و اصلاح طلبی است؛ چرا که اصلاً برخورد یک برخورد سیاسی است و یک برخورد علمی، آموزشی و پرورشی نیست.

معاون سابق آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که بحث انتخابات را در ماه‌های آینده در پیش داریم، عنوان کرد: اصلاحات حساب ویژه‌ای را با توجه به نزدیکی انتخابات روی فضاها و محیط‌های آموزشی باز کرده است به‌ خصوص در انتخابات شوراها و بر این اساس ترجیح می‌دهند افرادی که هم سو نیستند را جابجا کنند و افراد با گرایش هم سوی خود را بر سرکار بیاورند.

مهدوی در ادامه با بیان این که رویکرد تغییر مدیران به این نحو یک رویکرد غیر کارشناسی است، گفت: تبعات این کار کاهش کیفیت آموزش و کندی سرعت رشد آموزشی است که امروز نیز بر اثر همین جابجایی‌های غیرکارشناسی در سطح ادارات و مدارس در همه شاخص‌های آموزش و پرورش استان شاهد افت هستیم.

وی در پایان در خصوص تغییر مدیر مدرسه نمونه دولتی اصفهان نیز خاطرنشان کرد: تغییر مدیری که چندین سال است مدیریت مدرسه‌ای را بر عهده دارد که در سطح کشور مطرح است بدون وجود هیچ دلیل و تخلفی نشان از رویکرد سیاسی و دنبال‌روی برای متاع سیاسی بیش نیست.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.