اصفهان شرق

بهشت‌آباد و تونل‌سوم‌کوهرنگ، بدهی دولت به مردم اصفهان است

کدخبر: 120942
1395/09/28 در ساعت 11:48

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی در واکنش به اعتراض نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری به پروژه بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ، اظهار داشت: پروژه های مذکور دو طرح ملی به شمار می روند که عدم اجرای آنها مشکلات فراوانی را در حوزه بحران آبی در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با یادآوری اینکه تعطیلی پروژه بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ لطمه و آسیب جدی به منابع ملی را به همراه خواهد داشت و آسیب های ناشی از آن متوجه کشور می شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح ها سنگ اندازی می کنند این در حالیست که اگر این طرح ها متوقف شود نخستین ضرر را این استان ها متحمل شده و از سویی مشکلاتی را برای طرح های ملی کشور ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه پروژه بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ بدهی دولت به مردم اصفهان است، تصریح کرد: در همین راستا به وزارت نیرو نیز اعلام کردیم که تونل اول و رودخانه طبیعی بر اساس اسناد تاریخی و مصوبات متعدد شورای عالی آب متعلق به مردم و کشاورزان اصفهان است و مردم اصفهان از قطع شدن فعالیت های تونل سوم و بهشت آباد لطمه ای نخواهند دید.

عابدی ادامه داد: از آنجایی که سهمیه آب چهارمحال و بختیاری، یزد، ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان باید از طریق تونل های دوم، سوم، چشمه لنگان و بهشت آباد تامین شود بنابراین آسیب های ناشی از  تاخیر در اجرای پروژه های بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ متوجه حقابه داران مذکور خواهد شد و لطمه چندانی به اصفهان وارد نمی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اگر افرادی درصدد هستند از تامین حقابه ذوب آهن و ادامه فعالیت فولاد مبارکه جلوگیری کنند بحث دیگری است اما اگر قرار است طرح های ملی و کشوری همچنان ادامه یابند وزارت نیرو مجبور است آب دو صنعت ذوب آهن و فولاد مبارکه را از طریق تونل سوم کوهرنگ و پروژه بهشت آباد تامین کند.

وی ادامه داد: افرادی که به دنبال تعطیلی پروژه تونل سوم و بهشت آباد هستند با این اقدام موجبات آسیب مستقیم به منابع آبی مناطق خود و  کشور را فراهم می کنند این در حالیست که این آسیب غیرمستقیم به اصفهان وارد می شود.

عابدی یادآور شد: آنچه در این باره شاهد هستیم دست درازی های غیرقانونی و غیرشرعی به منابع آب استان اصفهان است که به یاری خداوند متعال از این به بعد اجازه نخواهیم داد به منابع آب اصفهان بیشتر از این دست درازی شود؛ وزارت نیرو مکلف است طرح های مربوطه را اجرایی کرده و قبل از اجرای طرح ها منابع آب را اختصاص دهد که در همین راستا  یا باید حق آبه ها را قطع یا طرح ها را ادامه دهد و این موضوع به  اختیار این دستگاه برمی گردد.

وی افزود: به صورت جدی از تمامی ابزارهای قانونی استفاده و جلوی برداشت های غیرقانونی متجاوزان را خواهیم گرفت و نمی گذاریم حق مردم اصفهان پایمال شود.
انتهای پیام/ایمنا