سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - یکشنبه 28 آذر 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبر داد

تکمیل طرح یک فوریتی پیگیری حقوق‌های نجومی و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان/ ایجاد موانع قوی در برابر چپاول به ظاهر قانونی بیت‌المال

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله اقدامات مجلس در مورد پیگیری پرونده حقوق‌های نجومی و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب طرح یک فوریتی با 10 تا 12 ماده کامل‌تر نسبت به طرح قبلی بوده که در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی یکی از عوامل گسترش فساد و غارت بیت‌المال را عدم نظارت دقیق دستگاه‌های ذی ربط در مسائل مربوطه دانست و اظهار کرد: نخستین عامل در قضیه حقوق‌های نجومی و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان ضعف نظارتی است.

وی در ادامه دومین عامل این قضایا را ضعف قانونی برشمرد و افزود: در موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق‌های نجومی و سایر فسادهای به این شکل افراد از زوایای مختلف از قانون فرار می‌کنند و به چپاول بیت‌المال می‌پردازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد وظیفه دستگاه‌های نظارتی در راستای عدم وقوع چنین فسادهایی اذعان کرد: این دستگاه‌ها با توجه به شرایط پیش آمده باید سیستمی را حاکم کنند که افراد تحت نظر باشند و نتوانند چنین سواستفاده‌هایی بر خلاف قانون انجام دهند.

سالک از جمله اقدامات مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری پرونده حقوق‌های نجومی و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را تصویب طرح یک فوریتی برشمرد و بیان کرد: روز سه‌شنبه طرح یک فوریتی در مجلس با 10 تا 12 ماده کامل‌تر نسبت به طرح قبلی تصویب شد و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح تعیین مسائل حقوقی و برخورد با افراد و تمام ضوابط در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: این طرح پس از بررسی و تکمیل در کمیسیون تخصصی برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس می‌آید و در صورت رأی آوردن در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.