سرویس: اخبار شهرستان 13:41 - جمعه 26 آذر 1395

امام جمعه شهر اژیه:

امروز مواضع رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار همان مواضع امام(ره) است

حجت الاسلام شاهمیری گفت: امروز مواضع رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار همان مواضع امام(ره) است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از شاهتور، امام جمعه شهر اژیه حجت الاسلام شاهمیری در خطبه اول نمازگزاران را به تقوا و پرهیز از گناه و معصیت دعوت نمود. اشاره به خطبه ۱۶۶ نهج البلاغه نمود و فرمود اخلاق در دین یعنی عبادت و بی ریا و توحید حقوق مسلمانان در مواضع خود به هم ربط داده است یعنی اخلاص و توحید باید در کنار رعایت حقوق مسلمین باشد والا رایت نکردن حقوق مسلمین با توحید منافات دارد کسی که خود را مخلص و عبد خدا می‌دانند موحد است باید حقوق مسلمین اعم از پدر و مادر و زن و فرزند و همسایه گان و همکاران را رعایت نمایند در ادامه فرمودند مسلمان واقعی کسی است که مسلمانان از زبان و دست او سالم و آسوده باشد دستش آزار نبینند مسلمان واقعی زبان به دروغ و غیبت و تهمت فحش باز نمی کند همچنین خداوند پاک منظر حقوق مردم را بر حقوق خود مقدم می داند . در پایان خطبه اول فرمود امام خمینی رحمت الله وصیت نامه خود خطاب به پسرشان فرمودند: پسرم سعی کن که با حق الناس از این جهان رخت برنبندی که کارت بسیار مشکل می شود.

امام جمعه محترم شهر اژیه: در خطبه دوم ضمن رعایت تقوا نمازگزاران را به پرهیز از گناه و معصیت دعوت نمود.
حجت الاسلام شاهمیری گفت: فردا ۱۷ ربیع الاول ولادت حضرت رسول اکرم ۵۳ سال قبل از هجرت و ولادت موسس مذهب جعفری حضرت امام صادق علیه السلام میباشد.
این روز را به امام زمان و نائب برحقشان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و مسلمانان جهان چه شیعه و چه سنی مخصوصا شمانمازگزاران مومن و ولایی تبریک و تهنیت عرض می کنم.
ایشان به آیه ۲۱ احزاب شاه کردند :ولتوکان نکم من رسول الله اسوه حسنه
برای شما در زندگی پیامبر و عملکرد پیامبر سرمشق نیکویی بود برای آنهاکهامیدبه رحمت خداوندزرستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می کنند از خصوصیات پیامبر اکرم صلی الله علیه عفیف و شکیبا بودند و اهل گذشت و کرم،اخلاق خوب هوشیاری و استقامت در برابر دشمنان و زانو نزدن در برابر سختی ها و مشکلات بود که می‌تواند سرمشقی برای همه باشد.
این ایام را امام هفته وحدت بین شیعه و سنی اعلام کردندومسلمین باید از تفرقه بپرهیزندو برای وحدت بکوشند انقلاب اسلامی ایران که به برکت خون شهیدان و رهنمودها و هدایت علماءودرراس انها امام خمینی رحمت الله و ایستادگی و مقاومت مردم مومن به پیروزی رسید، ایران امروز به عنوان یک نظام مردم سالار و مقتدر در جهان دیده می‌شود
امام خمینی رحمت الله همیشه دشمنان را معرفی و آنان را گوشزد می‌کرد امام آمریکا را دشمن این ملت میدانستند و خواستار قطع ارتباط با آمریکا بودند. یکی از مهمترین علل را روحیه چپاولگری و غارتگری آمریکا بیان نمودند همچنین آمریکایی ها هواپیمای مسافربری ما را در آسمان خلیج فارس با موشک از ناو آمریکایی زدند به همه مسافران هواپیما را کشتند و بعد از آن به آن افسری که این عمل قبیح را انجام داده بود مدال وپاداش دادند.
شاهمیری گفت: امام رحمت الله همیشه و با صراحت برائت از مشرکین و شعار مرگ بر آمریکا را یک شعار ابدی اعلام کردند و امروز هم مواضع مقام معظم رهبری در مقابل استکبار همان مواضع امام رحمت الله است.
همچنین ایشان به دیدار رهبر معظم انقلاب بامقامات ملی شیعیان عراق اشاره کردند که آقا فرموده به آمریکا اصلا اعتماد نکنید آقادائما” دشمنی دشمنان را متذکر می شوند که فرموده اند در مقابل دشمن تسلیم نشوید.
امام جمعه اژیه گفت :مابه لطف خداوند و به برکت خون شهیدان وپیروی از نایب امام زمان عجل الله رهبر عزیزمان سلاله فاطمه زهرا سلام الله علیها آمریکارازیر پا خواهیم گذاشت.
حجت الاسلام شاهمیری در پایان خطبه دوم گفت: خدا را شاکرم و خوشحالم که امروز برای بنده توفیقی شد که در خدمت شما مردم خوب وعزیز شهراژیه و روستاهای اطراف آن باشم که حدود 2.5سال در خدمت شما مردم صبور و زحمتکش و ساده‌زیست و انقلابی بوده ام و لی خواست خداوند و تقدیر الهی بر این شد که توفیق خدمت به شما، از بنده حقیر گرفته شود ونتوانم به خاطر مشکلات از جمله بعدمسافت ،ادامه تحصیل در خدمت شما بزرگواران باشم. مردم اژیه نسبت به بنده همیشه محبت و مرا دوست داشتند و بنده هم شما را دوست دارم از محبت و غریب نوازی و از سید دوستی شما و خوبی های فراوان و از شرکت پرشور که در نماز جمعه داشتید تشکرمینمایم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.