سرویس: اخبار شهرستان 18:55 - جمعه 26 آذر 1395

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

خسارت نکشت باید منصفانه محاسبه شود/ حقابه داران از زاینده رود سند دار می شوند

حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: باید منصفانه خسارت نکشت محاسبه شود و حداقل بتوان نصف درآمد کشت گندم کشاورزان در صورت عدم کشت را به آنها پرداخت کرد.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در برنامه خانه ملت، با اشاره به اینکه در دهمین دوره مجلس، انسجام خوبی در مجمع نمایندگان استان اصفهان را شاهد هستیم، گفت: دغدغه نمایندگان استان اصفهان بحث آب کشاورزی است و طی دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب این دغدغه توسط نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح شد.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: در جلسه ای با وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی، قول داده شد تا حقابه داران و سهم آبه داران از زاینده رود، به سند قانونی خود برسند.

وی با اشاره به اینکه قرار بر این شده است که اگر بارش ها به میزان مطلوب در آذر و دی ماه برسد، آب با تاخیر بازگشایی شود، تصریح کرد: وضعیت آب زاینده رود به خط قرمز رسیده است و قرار بر این شده که  اگر شاهد بارش خوبی در آذرماه و اوایل دی بودیم، آب به منظور کشت پاییزه با تاخیر داده شود و  اگر بارندگی در حد مطلوب نشود، خسارت نکشت به کشاورزان اختصاص گیرد.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس اذعان کرد: باید منصفانه خسارت نکشت محاسبه شود و حداقل بتوان نصف درآمد کشت گندم کشاورزان در صورت عدم کشت را به آنها پرداخت کرد.

*هزینه فاضلاب کشی از حفر یک چاه کم تر است

وی در بخش دیگر این برنامه تلویزیونی با توجه به مشکلات فاضلاب شهرستان فلاورجان، افزود: فاضلاب شهر فلاورجان با اکتفا به بودجه دولتی طی 27 سال تکمیل شد و اگر بخواهیم به بودجه دولتی در این خصوص بسنده کنیم مدت ها باید انتظار فاضلاب کشی برای شهرهای شهرستان باشیم ولی با پیگیری های انجام شده مقرر شد تا با مشارکت مردم و دولت این کار به نحو بهتر انجام شود.

موسوی لارگانی تاکید کرد: شهرستان های مختلفی در استان اصفهان با تبصره سه دارای شبکه فاضلاب شدند و قطعا هزینه فاضلاب کشی از هزینه حفر یک چاه برای هر خانوار کم تر است.

*پیگری در بخش درمان ادامه دارد

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات درمان بررسی شود، گفت: حدود 25 سال مردم شهرهای کلیشاد و سودجان به انتظار تکمیل بیمارستان نشستند امروز شاهد افتتاح آن بودیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس از راه اندازی بخش دیالیز در بیمارستان شفای کلیشاد خبر داد و افزود: بیمارستان کلیشاد شاهد بهترین امکانات است و اخیرا بخش دیالیز در این مرکز راه اندازی شده است و پیگیری ها تا تخصصی شدن آن ادامه دارد.

قول برطرف شدن مشکلات، درمان بستر قهدریجان نیز از جمله پیگیری هایی بود که توسط این نماینده مطرح شد.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.