سرویس: غیر تولیدی 09:25 - شنبه 27 آذر 1395

وزیر ارشاد در ‌نشست مطبوعاتی ‌در اصفهان:

مشکلات بیمه خبرنگاران ‌بر‌طرف می‌شود‌/در تهران ‌هر شب بین ۹۰ تا ۱۱۰ اجرای تئاتر ‌داریم‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشکلات بیمه خبرنگاران ‌بر‌طرف می‌شود‌، گفت: در صورتی ‌که خلافی در حوزه بیمه خبرنگاران صورت بگیرد باید به مدیر اداره ارشاد هر استان اطلاع داده شود.

به گزارش اصفهان شرق، سیدرضا صالحی‌امیری در نشست مطبوعاتی خود در اصفهان پیرامون فعالیت‌ فرهنگی خود اظهار داشت: حوزه تخصصی من مطالعات فرهنگی بوده و قریب به دو دهه در این حوزه‌ها فعالیت اجرایی داشته‌ام. همچنین در مطالعات فرهنگی، رسانه‌ای و افکارسنجی فعالیت داشته‌ام.

وی افزود: 2 سال در شورای عالی امنیت ملی و 2 سال در مرکز تحقیقات استراتژیک فعالیت فرهنگی داشته‌ام. بیش از 50 مقاله علمی و فرهنگی همراه با 35 سال سابقه در حوزه‌های اجرایی به نظرم می‌تواند رزومه مناسبی برای مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه موسیقی در کشورمان گفت: پیرامون موسیقی سئوالات بسیاری از بنده می‌شود. موسیقی یک تاریخ طولانی در فرهنگ ایران داشته و قدمت آن بیش از چند هزار سال است و دارای جایگاه بالا در هنر و فرهنگ ایران است، موسیقی افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.

صالحی تصریح کرد: موسیقی را می‌توان از بخش مصرف جامعه ایرانی در ادوار مختلف دانست و همچنین بخشی از آن شامل موسیقی آئینی و سنتی است. به دنبال افزایش موسیقی سنتی هستیم.

وی اظهار داشت: مبنای ما در موسیقی سنتی شرع و قانون است اما موضوع کنسرت‌ها نباید تبدیل به مناقشه شود. آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود 53 درصد از ترویج موسیقی مربوط به صدا و سیما، 25درصد متعلق به تولید موسسه‌های مجاز فرهنگی، 24 درصد آن از طریق دانلود‌های اینترنتی و تنها یک درصد در ارتباط با اجرای زنده و کنسرت‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید از استاندار اصفهان تشکر کرد که به حوزه‌های فرهنگی علاقه‌مند بوده و در این حوزه‌ها فعالیت خوبی داشته‌اند. متاسفانه در اصفهان میزان منابع موجود با میزان نیاز برابری نداشته‌ است. مهمترین استراتژی وزارت ارشاد تلاش برای دعوت صاحبان فکر به حوزه‌ صنعت فرهنگ است. این حوزه در ایران بسیار ضعیف بوده و باید برای تقویت آن به فکر راهکارهایی باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان قطب فرهنگی ایران است، تصریح کرد: اصفهان در حوزه فرهنگی بسیار برای ما دارای اهمیت است. برای رسیدن به قله‌های فرهنگی باید اصفهان را در این راه به کمک خود بیاوریم. ظرفیت‌های بسیار زیاد موسیقی، نقاشی، میراث فرهنگی، مساجد، خوشنویسی و تئاتر در اصفهان بی‌نظیر است.

صالحی امیری افزود: من روز گذشته با بزرگان تئاتر کشور دیدار داشته‌ و مسائل حوزه تئاتر را از زبان هنرمندان کشور شنیدم. امروز در حال صحبت پیرامون هنر تئاتر هستیم و باید گفت یکبار دیگر این هنر در سطح ملی در مرکز اقبال عمومی افراد قرار گرفته‌ است. در تهران ما در هر شب بین 90 تا 110 اجرای تئاتر را داریم. این حجم از اجرای تئاتر نشان‌ دهنده علاقه جوانان و بزرگان تئاتر کشور به این هنر است.

وی با اشاره به کمبود بودجه در ارتباط با حوزه تئاتر خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل عدم بودجه کافی حدود 400 پروژه در دستور کار ما به صورت ناتمام است. به دلیل نداشتن بودجه کافی برای حوزه تئاتر و همین طور اتمام پروژه‌های ناتمام از بخش خصوصی و شهرداری‌ها دعوت به همکاری کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیمه خبرنگاران، افزود: حدود 47 هزار نفر عضو صندوق هنر هستند که از این تعداد 19 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند که 12 هزار نفر از این افراد بیمه تکمیلی هستند. با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته است پیرامون بیمه خبرنگاران در آینده‌ای نه چندان دور این مشکلات را بر طرف کنیم. در صورتی نیز که خلافی در حوزه بیمه خبرنگاران صورت بگیرد باید به مدیر اداره ارشاد هر استان اطلاع داده شود.

وی با بیان اینکه در این فصل چندین جشنواره فرهنگی در کشور برگزار می‌شود، گفت: ما چندین جشنواره پی در پی را در ایران در ماه‌های آینده داریم. این جشنواره ‌ها در حوزه‌های سینما، موسیقی و شعر برگزار می‌شود. برگزاری جشنواره‌ها به طور مستمر می‌تواند سبب نشاط اجتماعی  و افزایش امید و رضایت‌مندی افراد جامعه شود.

صالحی امیری افزود: وزارت فرهنگ در چارچوب قانون و دولت به وظایف خود می‌پردازد. در قانون وظیفه وزیر ارشاد تعیین شده است که باید از حریم وزارت‌خانه دفاع کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.