اصفهان شرق

سومیـن جلسـه ی شـورای اسـلامی شهـر هـــرنـد

کدخبر: 1208
1392/06/19 در ساعت 00:37

به گزارش محمودی هرندی خبرنگار اصفهان شرق: این جلسه با محوریت تعامل ، همکاری و هم اندیشی با دیگر ادارات و نهادهای انقلاب اسلامی شهر هرند و منطقه به منظوررفع نواقص و رشد و ترقی شهر تا رسیدن به شهر آرمانی که شایسته ی این ملت و مردم است ، به کار خود ادامه داد  .

درقسمتی از جلسه ، محمد علی  جعفری رئیس شورای اسلامی شهر هرند گفت :
عدالت محوری ، توجه به مسایل آموزش و پرورش ، توجه به بافت های فرسوده و بازسازی و مرمت ابنیه ی تاریخی ، پیگیری ،  راه اندازی و بهره برداری ازپروژه ی فاضلاب ، رسیدگی به مشکلات حمل و نقل از اولویت کاری ماست و برنامه های ما بر اساس رسیدن به حق و حقوق مردم تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت .

وی در ادامه به قانون و رعایت شرح وظایف اعضای شورای اسلامی  اشاره کرد و گفت :
اختلاف سلیقه دربین اعضای شورا دورازانتظارنیست ولی هدف همه ی اعضای شورا ، رشد و ترقی شهر است که نیازمند بینش و آگاهی از شرایط آینده ی شهر است که باید به آن بپردازیم  و با آگاهی وعلم به آن ورود پیدا کنیم تا با دقت بیشتر و سریعتر به نتیجه برسد .

در ادامه سید ابوالفضل حسینی به قانون مدیریتی 20  و 80 درصد اشاره کرد و گفت :
هر یک از پروژه های سطح شهر باید جزو دو گروه  20 درصدی یا  80 درصدی قرار گیرد لذا بیشتر همت شورا و شهرداری باید به نتیجه رساندن پروژه های عمرانی اولویت دار و مورد نیاز مردم باشد و دیگر امور شهر نیز بر اساس اولویت رسیدگی شوند  .


درادامه جلسه قدرت الله هاشمی نیز سخن خود را چنین آغاز کرد که  :
کارهای رودر روی ما ( شورا) باید درکوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت حل و فصل و به نتیجه برسد لذا پروژه های تعریف شده برای آتی براساس نیاز و اولویت تصمیم گیری می شوند و جهت عملیاتی شدن ، با ارسال صورتجلسه به شهرداروقت  ، ابلاغ می شود .

عضو شورای اسلامی شهردرادامه به مشکلات کشتارگاه و تبعات آن اشاره کرد و غیراستاندارد بودن و نزدیک بودن  ساختمان کشتارگاه به منازل مسکونی ، بوی تعفن ، خونابه ی رها شده درفضای باز ، نگهداری دام و رها شدن لاشه ی دام بعد از ذبح ، از عمده مشکلات کشتارگاه شهر است که باید بدون درنظر داشتن مصلحت ها ، در اسرع وقت به آن رسیدگی و نسبت به انتقال آن ، تصمیم قاطع گرفت .

قدرت الله هاشمی همچنین به نیازهای فاز اول شهرک صفار اشاره کرد و افزود :
زیر سازی ، جدول گذاری و آسفالت برخی از معابر و خیابان ها باقیمانده در شهرک صفارنیز نیازمند تامین بودجه است تا تکمیل و به بهره برداری برسند و مردم بتوانند به سهولت درآن رفت و آمد کنند و مشکلات بهداشتی خانواده ها ، ناشی از گردوغبارنیز کاهش یابد .

هاشمی در پایان صحبت های خود به بازگشایی راه بازار و مشکلات عدیده ی آن اشاره کرد و گفت :
وجود تعداد زیادی ازمساجد ، حسینیه ها و تکایا دراین قسمت از شهر، باعث مشکلاتی در تردد وسایل نقلیه و تجمع بیش از حد وسایل نقلیه به هنگام مراسم های عزاداری یا مراسم های عزای اشخاص از ترحیم ، چهلم و سالگرد شده است که باید رفع نقص و این پروژه عملیاتی شود .

دیگر اولویت های شورای اسلامی شهر هرند در آینده نیز بدین شرح اعلام شد :
پیگیری دوبانده شدن جاده هرند به کوهپایه  ،  استخرسرپوشیده شهر ، دعوت از افراد خاص و هم اندیشی با آنها درامر رشد و ترقی شهر ، آسیب شناسی امور اجتماعی ،
درپایان جلسه نیز اعضای کمیسیون های اصلی به منظور تسریع در امور مردم انتخاب شدند و انتخاب اعضای کمیسیون های فرعی به جلسه ی آتی موکول شد .
فراخواندن مالکان ، تشویق یا برخورد قانونی با آنان به منظورزیبا سازی شهر و حاشیه ی خیابانها که بعد ازسه دهه ازانقلاب متروکه مانده ، زیرساخت های گردشگری و مهیا کردن تمهیدات لازم به منظورجذب توریست و معرفی شهر و تاریخ آن ، و حراست ازباقیمانده ابنیه ی تاریخی شهرازجمله پیشنهادات خبرنگار بود که به جلسه ارائه شد تا مورد بررسی قرار گیرد .
اعضای شورای اسلامی عبارتند از: اصغر  امینی  ، محمد علی  جعفری ،  محمد حدادی ،  سیدابوالفضل حسینی و قدرت الله  هاشمی اصل .