اصفهان شرق

نباید مشکلات سیستم اجرایی کشور را به اصل انقلاب تعمیم داد

کدخبر: 120776
1395/09/26 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای انجمن همبستگی فرزندان شاهد و ایثار اصفهان با بیان این که شهدا مایه سربلندی کشور هستند، اظهار داشت: شهدا با رشادت‌ها و جان‌فشانی در 8 سال دفاع مقدس به جهانیان فهماندند که ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار زور و ستم نمی‌روند.

وی با اشاره به امنیت منحصر به فرد کشور در اوضاع آشفته منطقه، افزود: دنیا می‌کوشد ایران را ناامن کند، اما می‌داند ما ملتی هستیم که در راه انقلاب و اسلام خون داده‌ایم؛ این جان‌فشانی مایه افتخار همه به ویژه فرزندان شهدا است، فرزندانی که باید نسبت به حقانیت مسیر پدرانشان آگاه شده و بدانند که شهادت آنان، لطف خداوند متعال است.

امام‌ جمعه اصفهان بیان کرد: تلاش کنید تا فرزندان شهدا و ایثارگران را در کنار یکدیگر جمع کرده و اجازه ندهید که حق شهدا از بین برود، چرا که شهدا به شهادت رسیدند تا جمهوری اسلامی و اسلام باقی بماند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه رشد فکری فرزندان شهدا، گفت: در حال حاضر دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند با ایجاد شبهه، ذهن جوانان را به سمت خود کشانده و آنان را گمراه کنند.

وی با بیان این که قانون اساسی اسلامی، ولایت‌ فقیه و ایستادگی در مقابل کفار سه ویژگی و تفاوت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، تصریح کرد: قانون اساسی کشور به گونه‌ای است که امام راحل درباره آن فرمودند من در آن خلاف اسلام ندیده‌ام، همچنین وجود شورای نگهبان، بر این اساس است که قانونی بر خلاف اسلام تصویب نشود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان اصفهان ادامه داد: تنها حکومتی که یک عالم دینی عادل بر مردم حکومت می‌کند، نظام اسلامی ایران است؛ عالمی که باید مدیر، مدبر و عادل باشد و گروهی از علما صفات رهبر جامعه را بررسی می‌کنند تا مبادا رهبر جامعه خطایی داشته باشد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اهمیت انقلابی ماندن و انقلابی بودن عنوان داشت: اشکالاتی در سیستم اجرایی کشور وجود دارد، اما مسیر انقلاب اسلامی بر اساس اسلام بوده و نباید اشکالات را به اصل انقلاب تعمیم داد، نباید رفتار برخی از کارمندان و مدیران در ادارات، افراد جامعه را نسبت به انقلاب اسلامی دلسرد کند.

در ابتدای این دیدار اعضای انجمن همبستگی فرزندان شاهد و ایثار اصفهان به بیان برخی از مشکلات و فعالیت‌های انجام شده پرداختند.

ایجاد همبستگی میان فرزندان شاهد و ایثارگر، ایجاد بستر برای ارتقای فرهنگی، علمی، تخصصی، مدیریتی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی، عدم نیاز به قانون جدید و ضرورت اجرای قوانین موجود نسبت به ایثارگران و فرزندان شهدا، برگزاری اردوی راهیان نور، عدم شناخت مسؤولان نسبت به توانایی‌ها و افتخارآفرینی‌های فرزندان شاهد، عدم حمایت از فرزندان شهید در استان و پرونده‌سازی برای فرزندان شهدا از جمله موضوعاتی بود که از سوی اعضای هیأت مدیره انجمن همبستگی فرزندان شاهد و ایثار اصفهان مطرح شد.

انتهای پیام/فارس