سرویس: اجتماعی 16:08 - پنجشنبه 25 آذر 1395

در هتل کاروانسرای عباسی کوهپایه برگزار شد؛

همایش تجلیل از داوطلبان و خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر کوهپایه/ تصاویر

رئیس جمعیت هلال احمر بخش کوهپایه گفت: این برنامه راهکار مطلوبی برای گسترش فرهنگ امداد رسانی و کمک به نیازمندان در مواقع بحرانی قلمداد می شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از کوهپایه، صبح امروز همایش تجلیل از داوطلبان و خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر کوهپایه با حضور مسئولان محلی و شهرستانی برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بخش کوهپایه در حاشیه این مراسم در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه همایش اخیر می تواند عامل جذب فعال جوانان منطقه به جمعیت شود، گفت: این برنامه راهکار مطلوبی برای گسترش فرهنگ امداد رسانی و کمک به نیازمندان و مواقع بحرانی است و می طلبد تا نظیر این برنامه ها در سطح شهرستان در جمع همه اعضا برگزار شود.

محمد زمانی اظهار کرد: خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر به صورت خودجوش اقدام به کمک در زمینه های سلامت و عیدانه به نیازمندان می کنند و در این راستا برخی در قالب واسطه، مسئول دریافت کمک از خیرین به سوی جمعیت هلال احمر به منظور توزیع بین نیازمندان هستند.

وی با اشاره به ساختار جمعیت، افزود: داوطلبان به چند شاخه شامل « جوانان، تیم امدادی حاضر در پایگاه های  امداد رسان، درمان و توان بخشی » تقسیم می شوند که اعضای درمان و توان بخشی در شهر اصفهان متمرکز هستند.

زمانی با اشاره به اینکه حدود 3 هزار نفر عضو داوطلب جمعیت هلال احمر هستند، تاکید کرد: خیرین داوطلب حدود 120 نفر بوده و برخی نقش واسطه را ایفا می کنند. همچنین 35 نفر نیروی شیفتی و دوره دیده در پایگاه امداد نجات هلال احمر کوهپایه به صورت نیروی شیفتی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کوچکترین عضو جمعیت، در بخش غنچه ها و بزرگترین عضو مرد 90 ساله است.

رئیس جمعیت هلال احمر کوهپایه گزارشی از فعالیت های امور داوطلبان و خانه داوطلب جمعیت هلال احمر کوهپایه به شرح ذیل ارائه داد.

اعزام یک کاروان سلامت با مشارکت سه پزشک و داوطلب جهت ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان برای بیش از چهل نفر، اجرای سه پروژه داوطلبی با ارائه خدمات حمایتی، بهداشتی و درمانی به ارزش بیش از  ۸۰میلیون ریال از طریق مشارکت داوطلبان، اجرای طرح التیام و پنجره های امید در طول شش ماه نخست سال جاری به چهل نفر از مدد جویان که مبتلا به انواع بیماری های صعب العلاج بوده اند با ارزش تقریبی بیش از دو میلیون ریال با هدف گسترش جذب حامیان و مشارکت های اجتماعی در فعالیت های انسان دوستانه برگزاری مراسم در مناسبت های ملی و مذهبی مانند هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی، هفته سلامت،ماه مبارک رمضان، ایام اعتکاف، اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت همراه با توزیع بسته های غذایی از ابتدای اجرای طرح تا کنون به ارزش بیش از ده میلیون ریال بین بیش از ۱۲۰ خانوار نیازمند، برگزاری همایش سرگروهای و رؤسا خانه داوطلب در شهرستان چادگان، گرد همای اعضای خانه داوطلب استان و شهرستان کوهپایه، اجرای سه دوره آموزشی ویژه داوطلبان و حضور بیش از یکصد و پنجاه نفر داوطلب در دوره های آموزشی، کمک دواطلبان به مردم مظلوم و بی پناه یمن و فلسطین به ارزش بیش از نه میلیون ریال، اجرای برنامه در هفته سلامت و غربالگری حدود ۸۰نفر از مراجعین در قالب تست قند و فشار خون

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.