سرویس: غیر تولیدی 13:40 - پنجشنبه 25 آذر 1395

در هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر؛

ذوب آهن با انگیزه – پرسپولیس مدعی؛ جدال صدرنشینان در نصف جهان

آنچه که این دیدار را حساس تر از گذشته کرده شرایط دو تیم در جدول این فصل رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان است.

به گزارش اصفهان شرق،  هفته چهاردهم و ماقبل پایانی نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر با برگزاری یک دیدار حساس و نفس گیر میان دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس روز جمعه در ورزشگاه فولادشهر پیگیری می شود. آنچه که این دیدار را حساس تر از گذشته کرده شرایط دو تیم در جدول این فصل رقابت های لیگ برتر است.

سرخپوشان پایتخت هم اکنون در بهترین شرایط روحی روانی قرار داشته و سرمست از پیروزی ثانیه های پایانی هفته گذشته خود مقابل پدیده مشهد پای به اصفهان می گذارند.

شاگردان برانکو هر چند نسبت به هفته های گذشته اندکی با افت مواجه شده اند اما همچنان به همراه تراکتور تنها تیم های بدون شکست لیگ هستند و همین بی شکستی تا به اینجای لیگ نشان می دهد که ذوبی ها برای کسب سه امتیاز در خانه خود کار بسیار سختی را پیش رو دارند چراکه پرسپولیس این فصل برانکو نشان داده تیمی نیست که به این سادگی ها به هر تیمی باج دهد.

سرخپوشان پایتخت تا به این جای لیگ با تنها چهار گل خورده عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را یدک می کشند و بدون شک گل زدن به این تیم کار بسیار سختی است که مهاجمان البته زهردار ذوب آهن باید از پس این خط دفاعی بربیایند.
مرتضی تبریزی و مهدی رجب زاده دو مهاجم زهردار ذوبی ها این روزها یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را تشکیل می دهند و در صورتی که از شرایط آرمانی برای دیدار با پرسپولیس برخوردار باشند بدون شک می توانند روز سختی را برای این تیم رقم بزنند.

مرتضی تبریزی هم اکنون با 9 گل زده و بدون زدن پنالتی در کنار مهدی رجب زاده شش گله  در مجموع نزدیک به 70درصد گل های ذوب را به ثمر رسانده اند که البته در کنار این دو بازیکن باید احسان پهلوان دیگر بازیکن زهردار و جوان ذوبی ها را نیز به حساب آورد که هر لحظه می تواند نقش تاثیرگذار خود را در این تیم و این دیدار به اثبات برساند.

در سوی دیگر میدان مهدی طارمی و محمد انصاری قرار دارند که البته نسبت به فصل گذشته در موقعیت متفاوتی هستند.

طارمی با وجودی که تا اینجای رقابت ها شش گل به ثمر رسانده اما همچنان انتقادات بسیاری بابت از دست دادن فرصت های بیشمار گلزنی که در هر دیدار نصیبش می شود تحمل می کند. محمد انصاری نیز این روزها با وجود پیشنهاد سنگینی که از یک تیم چینی دریافت کرده به چهره ای پر سرو صدا تبدیل شده و جدایی احتمالی وی می تواند ضربه بزرگی به سرخپوشان پایتخت بزند.

از مهاجمان دو تیم که بگذریم نقش بی بدیل سرمربیان دو تیم در نتایج مثبت تیم های ذوب آهن و پرسپولیش نقش انکارناپذیری است.

ذوبی ها پس از جایگزین کردن مجتبی حسینی به جای یحیی گل محمدی به آمار خیره کننده شش پیروزی از هفت دیدار دست پیدا کرده اند و دیدار با پرسپولیس برای مجتبی حسینی می تواند به عنوان سکوی پرشی قابل توجه از لحاظ کسب اعتبار و مطرح کردن جدی نام خود در این دیدار سخت و نفس گیر باشد.
برانکو نیز که فصل گذشته قهرمانی را در آخرین دقایق لیگ از دست داد در این فصل تاکنون نتایج بسیار خوبی را برای سرخپوشان رقم زده چراکه این تیم هم اکنون بدون شکست و با هشت پیروزی صدر جدول را در اختیار دارد و از شانس بسیار بالایی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار است.

بدون شک دیدار روز جمعه می تواند گل سرسبد بازی های لیگ باشد ذوبی ها بهترین فرصت را در این دیدار خانگی در اختیار دارند تا خود را به صدر نزدیک کنند و اگر این فرصت را از دست بدهند بدون شک در ادامه لیگ کار بسیار مشکلتری پیش رو دارند.
بسیاری بر این اعتقادند شاگردان مجتبی حسینی می توانند نخستین شکست فصل را به سرخپوشان پایتخت تحمیل کنند.

در نهایت باید تا روز جمعه صبر کرد و دید این اتفاق رخ خواهد داد یا اینکه برانکو و شاگردانش با امتیاز از اصفهان خارج می شوند.

لازم به ذکر است این دو تیم در لیگ برتر تاکنون 30 مرتبه مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که سهم پرسپولیسی ها 11 برد و سهم ذوبی ها نیز 10 پیروزی بوده و آخرین دیدار دو تیم نیز به هفته نوزدهم فصل قبل بازمی گردد که ذوبی ها در آخرین دقایق بازی موفق شدند بازی را به تساوی دو بر دو بکشانند.

انتهای پیام/ میدان نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.