سرویس: سیاسی 08:00 - پنجشنبه 25 آذر 1395

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان مطرح کرد

مخالفت غربی‌ها با ایران بر سر «اسلام» است نه «هسته‌ای»

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با تأکید بر تداوم فعالیت‌های علمی و پژوهشی صنعت هسته‌ای گفت: مخالفت غربی‌ها با ایران بر سر دین ما است و موضوعات هسته‌ای و موشکی بهانه‌ای برای فشار بر ملت ایران است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رئیس، معاونان و اعضای شورای فرهنگی منطقه هسته‌ای اصفهان اظهار داشت: برجام ممکن است از نظر فیزیکی، جلوی فعالیت‌های حوزه هسته‌ای را بگیرد اما نباید از نظر علمی کوتاه آمد به عبارت دیگر اینکه با اجرای برجام در تولیدات هسته‌ای محدودیت‌هایی داشته باشیم نباید بر آمادگی علمی دانشمندان تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دشمن ما، مجبور نشود، هیچ‌گاه سر تسلیم فرود نمی‌آورد افزود: نمونه‌ این موضوع را می‌توان در دفاع مقدس مشاهده کرد؛ در ابتدای جنگ، تلاش‌های سیاسی زیادی از سوی مسئولان کشور همچون شکایت به سازمان ملل برای توقف جنگ انجام شد و به این تلاش‌ها توجه نشد اما پس از فتح خرمشهر و شکست سنگین بعثی‌ها و هنگامی که دشمن مشاهده کرد ما می‌توانیم حتی بصره را بگیریم، موضوع صلح را مطرح کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه غربی‌ها اصلاً قبول نمی‌کردند که با ما صحبت کنند تصریح کرد: هنگامی که ایران توانست سوخت 20 درصد را تولید کند و توانایی‌های دانشمندان ایرانی را مشاهده کردند ناگزیر شدند تا بر سر میز مذاکره بنشینند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما هرگز به نفع ما کار نمی‌کنند گفت: اگر از مسئولان کشور این معنا را نفهمد مشخص است که قرآن را درک نکرده‌اند از سوی دیگر امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرمودند، غربی‌ها به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای با ما مخالفت نمی‌کنند بلکه این مخالفت‌ها به واسطه دین ما است قرآن کریم می‌فرماید که “دشمنان شما هیچ‌گاه از شما راضی نمی‌شوند تا هنگامی که از آیین و دین آنان تبعیت کنید”.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به فشارهای دشمنان نظام اسلامی بر ملت ایران بیان کرد: در آیات دیگر قرآن کریم آمده است دشمنان شما دائماً با شما می‌جنگند تا زمانی که شما را از دینتان برگردانند این آیات نشان می‌دهد که موضوع هسته‌ای بهانه است و اگر آن را کنار بگذاریم موشکی را بهانه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما هیچ‌گاه خوبی ما را نمی‌خواهند ادامه داد: قرآن کریم صراحتاً بیان می‌کند که دشمنان شما اگر خیر و حسنه‌ای به شما برسد، ناراحت می‌شود و اگر بدی بر سر شما فرود آید، خوشحال می‌شوند، در حال حاضر می‌بینیم که دشمنان ما، از اینکه مسلمان‌ها یکدیگر را بکشند و شیعیان در مناطق مختلف کشته شوند، خوشحال هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید اگر تحمل و تقوا داشته باشید دشمنان نمی‌توانند به شما ضرری برسانند گفت: تقدیم هزاران شهید در دوران دفاع مقدس نه تنها ضرری نیست بلکه مایه اقتدار و عزت نظام اسلامی شده است در حقیقت خون شهدا سبب اقتدار کشور شده است چرا که انقلاب نوپای ایران توانست در برابر قدرت‌های جهانی بایستد.

وی با بیان اینکه سیاست نظام اسلامی بر اساس سیاست‌های قرآنی تنظیم شده است خاطرنشان کرد: قدرت ما باید به گونه‌ای باشد که دشمنان از ما هراس داشته باشند، هیچ‌گاه نباید به کم اکتفا کرد بلکه باید به جایی برسیم که اگر قرار شد، برجام را به هم بزنند، در مدت کوتاهی دستاوردهای بزرگی داشته باشیم بنابراین نباید در حوزه علم و دانش کم کاری شود.

در ابتدای این دیدار رئیس منطقه‌ هسته‌ای اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: قسمتی از چرخه هسته‌ای کشور همچون تولید میوه سوخت، فرآوری اورانیوم و تولید قطعات هسته‌ای سانتریفیوژ در اصفهان قرار داشته و در حوزه تحقیقاتی، فعالیت‌های چشم‌گیر و شبانه‌روزی به ویژه در بخش صفحات سوخت راکتور تهران برای مقاصد پزشکی انجام شده که به سرعت نتیجه داد.

همچنین مدیرعامل شرکت سوخت راکتورهای هسته‌ای با بیان اینکه با تولید UF6 در اصفهان ایران به باشگاه هسته‌ای جهان پیوست و این موضوع برگ برنده‌ای برای کشور به شمار می‌رفت تصریح کرد: در آن زمان نتوانستیم سوخت 20 درصد را از کشورهای خارجی برای تولید رادیو داروها دریافت کنیم و محققان و دانشمندان ایرانی توانستند این سوخت را در مدت 2 سال تولید کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های منطقه‌ هسته‌ای اصفهان برای مدرن کردن راکتور تهران گفت: توافق شده است که راکتور اراک بازطراحی و بازپروری شود که برای این هدف چند کشور از جمله چین در حال همکاری با ایران است همچنین محققان منطقه هسته‌ای اصفهان در حال کار بر روی سوخت راکتور تهران هستند تا سوخت جدید برای این راکتور در اصفهان تولید شود.

مدیرعامل شرکت سوخت راکتورهای هسته‌ای با اشاره به راه‌اندازی نخستین مجتمع آزمایشی در ابعاد واقعی در بخش تولید سوخت قدرت گفت: این اقدام، سبب تعجب شرکت‌های روسی شد و نشان داد ایران آمادگی دارد سوخت قدرت مورد نیاز برای استفاده در راکتورهای تولید برق را تولید کند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های تجاری با توجه به ظرفیت و دانش موجود و همکاری با صنایع دیگر، استفاده از سرریز دانش در صنایع و دانشگاه‌های استان، همکاری با مجتمع فولاد مبارکه در حوزه ساخت برخی از قطعات و افزایش ظرفیت در بخشی از حوزه‌ها از جمله موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیر پژوهشکده منطقه هسته‌ای اصفهان با اشاره به محدود بودن بودجه پژوهشی بیان کرد: به دلیل اجرای برجام محدودیت‌هایی در حوزه پژوهشی داریم اما تلاش شده تا میزان ممکن فعالیت‌های پژوهشی با استفاده از امکانات موجود و بهره‌گیری از نیروی متخصص ادامه یابد و از توان پژوهشی کاسته نشود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.