سرویس: تولیدی 13:22 - چهارشنبه 24 آذر 1395

در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساختمان اورژانس 115 هرند؛

کار نیک خیر هرندی در زمینه سلامت مردم کلید خورد/ هرند صاحب اورژانس 115 شد

خیر هرندی در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساختمان اورژانس 115 این شهر گفت: 90 درصد تمایل دارم در زمینه سلامت مردم قدم بردارم و شنیدن خبر فوت شهروندان در سایه کمبود امکانات پزشکی برایم بسیار سخت است.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز در مراسمی با حضور خیرین، مدیرحوادث و فوریت های پزشکی استان و دیگر مسئولان محلی و شهرستانی، کلنگ ساختمان اورژانس 115 شهر هرند به زمین زده شد.

حسین ذاکری هرندی، کلیه هزینه های ساختمان اورژانس این شهر را بر عهده گرفت تا به زودی شاهد بهره برداری کامل از اورژانس 115 در این شهر باشیم.

*هرند از نعمت اورژانس بهره مند شد

رئیس شورای شهر هرند مدت ها قبل از آمادگی مسئولان و خیرین شهر هرند برای راه اندازی اورژانس ۱۱۵ شهری خبر داده بود و اعلام کرد: با توجه به اهمیت خدمات فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی(اورژانس) و ضرورت راه اندازی اورژانس در شهر هرند و با عنایت به اینکه اقدامات پیش بیمارستانی از اقدامات اساسی سلامت جامعه محسوب می شود، لزوم این مرکز در هرند امری ضروریست.

رئیس شورای شهر هرند اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر هرند مرکز بخش جلگه و مرکز ثقل بخش های شرق اصفهان است، داشتن یک پایگاه اورژانس در سه راهی روستای سیان(۱۰کیلومتری هرند) توان براورده کردن نیاز شهروندان هرندی را نداشت و به منظور خدمات مضاعف به مردم شرق اصفهان ضرورت راه اندازی اورژانس شهری هرند بسیار محسوس و قابل توجه بود.

محمد جعفری هرندی افزود: پیگیری ها باعث شد تا هرند از نعمت اورژانس بهره مند شود و در این خصوص خیرین، هزینه پرسنل امداد با مسئولیت شورای شهر را تا شش ماه آینده متقبل می شوند.

وی از راه اندازی موقت اورژانس در آتش نشانی تا آماده شدن ساختمان اختصاصی اورژانس 115 خبر داد و گفت: یک دستگاه آمبولانس با تمام امکانات به روز، تا یک ماه آینده وارد شهر می شود ولی طی این مدت، از آمبولانس های قدیمی مرکز اورژانس استان در خدمت رسانی به مردم استفاده خواهد شد.

*تمایل 90 درصدی خیر هرندی در زمینه سلامت مردم

حسین ذاکری هرندی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: زمانی که خبرهایی تلخ از نبود اورژانس در هرند را شنیدم، تصمیم گرفتم تا قدمی در حوزه سلامت این بخش بردارم و این توفیق نصیبم شد تا بتوانم در راه اندازی اورژانس 115 برای مردم هرند، سهیم باشم.

خیر هرندی اذعان کرد: کلیه هزینه ساخت کامل و شایسته ساختمان اورژانس 115 شهر هرند را متقبل شدم و امیدوارم بتوان با نظارت دقیق مسئولان این شهر در مدت چهار تا شش ماه آینده تحویل گردد و این در حالی است که شهر هرند از مدت ها قبل نیاز ضروری به اورژانس داشته است و امروز شاهد عملی شدن آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه چندین کار مشابه تا کنون انجام داده ام، افزود: تا کنون توفیق آن را داشته ام که در امور خیر مرتبط با سلامت حضور داشته باشم زیرا نجات جان انسان بسیار ارزشمند است و اگر کسی می تواند باید در این خصوص وارد شود.

ذاکری هرندی با بیان این مطلب که اولویت کاری ام در زمینه سلامت است، گفت: 90 درصد تمایل دارم در زمینه سلامت مردم مثمر ثمر باشم و زمانی که خوشحالی مردم در این حوزه را می بینم، اراده ام قوی تر می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر خیرین در هرند اقدام به ساخت حسینیه و مساجد می کنند و سهم مدرسه سازی در این رابطه ناچیز است، تاکید کرد: هرند با همت خیرین و مردم، از حسینیه و مساجد تامین است و خیرین باید در کنار ساخت اماکن مقدس که نیاز مهم مردم است، به ساخت مدارس و مراکز سلامت جسم مردم نیز مبادرت داشته باشند نه اینکه هزینه ها را به یک نقطه متمرکز کنیم.

*حاشیه ای زیبا در مراسم کلنگ زنی در هرند

کار خیرین بسیار بزرگ است و این زمانی به اوج  خود می رسد که این حرکت در حوزه سلامت و جان مردم انجام شود.

امروز خیر هرندی با اقدام شایسته خود نشان داد که باید در همه زمینه ها برای پیشرفت منطقه قدم برداشت تا کار لنگ نماند.

به نقل از رئیس شورای شهر هرند، دکتر غفور راستین مدیرحوادث و فوریت های پزشکی استان در جمع حاضران در مراسم کلنگ زنی از ساختمان اورژنس هرند، دست حسین ذاکری خیر هرندی را بوسید و این کار ایشان در حوزه سلامت مردم را امری شایسته خواند که لزوم وارد شدن دیگر خیرین به این بخش را می طلبد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.