سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 08:56 - شنبه 19 بهمن 1392

در روستای روران برگزار شد

پیوند نسل قدیم و جدید در گردهمایی دانشجویان در حال تحصیل

گردهمایی دانشجویان در حال تحصیل روستای روران با هدف کمک رسانی به امور دهیاری در ارتقا سطح فرهنگی و علمی روستا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل شرق اصفهان: گردهمایی دانشجویان در حال تحصیل روستا به مناسبت دهه فجر انقلاب و با هدف کمک از دانشجویان سابق روستا در راستای نگاه ویژه به علم اندوزی برگزار شد.

در این مراسم اساتید دانشگاه که هر یک اهل روستای روران بودند در کنار جوانان دانشجو حضور یافتند تا نشان دهند محرومیت ها و سختی راه روستا تا شهر، نتوانست آرمانهای جوانان گذشته را کم رنگ کند.

مظاهر جلالی دهیار روستای روران با ارزشی خواندن این جلسه اظهار داشت: این گردهمایی و حضور اساتید دانشگاه، پیوند  نسل قدیم و جدید این روستا می باشد و در حیطه کمک رسانی به دهیاری درامور روستا و ارتقاء سطح فرهنگ، علم و عمران کمک شایانی را خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم قسمتی از زندگینامه شهید قدمعلی شجاعی اولین دانشجوی این روستا قرائت شد و یادی از شهید را در بین همرزمان این شهید زنده ساخت.

در ادامه مهندس غلامرضا شجاعی عضو شورای این روستا دانشگاه را مکانی انسان ساز در جهت ارتقاء نسل جدید خواند و بیان نمود: دانشگاه مکان ارتقاء جوانانی است که شهید قدمعلی شجاعی را به عنوان اولین دنشجوی شهید در خود داشت و این شهید بزرگوار انگیزه ای برای همه ما شد تا برای رسیدن به ارتقاء به سوی علم رویم  و حال اینکه می بینیم امروز در این روستا تحصیل کرده های زیادی پرورش یافتند.

SAM_3608

وی از دانشجویان حاضر در جلسه در خواست کرد که همت بالایی را در همه زمینه ها اعم از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هرآنچه که سطح دانش روستا را بالا می برد داشته باشند.

دکتر محمود جلالی استاد دانشگاه با اشاره به مهم خواندن علم در بین جوانان تصریح نمود: امنیت و فرهنگ ما در سراسر دنیا گره خورده است و اگر روستاها را اصلاح کنیم مسلما توانسته ایم جهانی را متحول کنیم.

در پایان جلسه تریبون آزاد با حضور اساتید دانشگاه در همان مکان شکل گرفت و فرهیختگان به تبادل دانش خود با دانشجویان دست زدند.

 

یک نظر در مورد “پیوند نسل قدیم و جدید در گردهمایی دانشجویان در حال تحصیل”

  1. ا.شجاعی گفت:

    البته لازم به ذکر است دکتر قدرت اله نوروزی فرماندار زمان اصلاحات و آقای مولایی رئیس سابق شورای شهر نیز سخنرانی نمودند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.