سرویس: اجتماعی 10:37 - چهارشنبه 24 آذر 1395

در نخستین همایش پرسنل فوریت های پزشکی استان اصفهان مطرح شد

تکنسین فوریت ها باید در هر شرایطی یک شروع کننده خوب باشد/ اصفهان از افتخارات اورژانس کشور است

نخستین همایش پرسنل فوریت های پزشکی با حضور ۲۰۰ پرسنل عملیاتی و اتاق فرمان استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق،  نخستین همایش پرسنل فوریت های پزشکی استان اصفهان با حضور 200 نفر از پرسنل عملیاتی فوریت های پزشکی و پرسنل اتاق های فرمانِ استان در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این همایش گفت: هدف از بر پایی این همایش تقدیر از زحمات پرسنل عملیاتی اورژانس 115 و ارتقای مهارت های پرسنل است.2217

* مردم داری پرسنل فوریت های پزشکی یکی از شاخصه های اصلی تکنسین

علیرضا قاسمی ادامه داد: مردم داری پرسنل فوریت های پزشکی یکی از شاخصه های اصلی تکنسین است که در هر شرایطی ملزم به رعایت کردن این اصل مهم است.

وی با بیان این که گاهی در شغل ما باور و انگیزه حلقه مفقوده می شود، افزود: ما باید در تک تک خدماتی که به مردم ارائه می دهیم چاشنی مردم داری و خوش رویی را سر لوحه کار خود قرار دهیم و در تمام زمان خدمت خود را به جای خدمت گیرندگان بگذاریم و شرایط آن ها را درک کنیم تا بتوانیم مهارت ها را به درستی به کار بگیریم.

این مقام مسئول در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی تصریح کرد: بعضی از صفات پسندیده مانند گشاده رویی و مهربانی و حسن رفتار از آن جهت حائز اهمیت هستند که بیمار بدون ترس یا نگرانی در راه تشخیص و درمان و در نهایت بر طرف شدن وضعیت اورژانسی با تکنسین فوریت ها همکاری می کند.

قاسمی خاطر نشان کرد: کاردان فوریت ها باید توجه داشته باشد که بسیاری از بیماران بیشتر از آن که دچار فوریت واقعی شده باشند، بیماری خود را پر مخاطره می بینند و اصولاً برخی از فوریت ها در حقیقت پندار بروز فوریت است، در هر صورت دست و قدم تکنسین و به گفته بسیاری از بیماران نفس تکنسین می تواند با بر طرف شدن ترس بیمار و بهبود در وضعیت بالینی بیمار همراه گردد.

* تکنسین فوریت ها باید در هر شرایطی یک شروع کننده خوب باشد

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: در چنین شرایطی کاردان فوریت ها باید توجه داشته باشد آن چه بیشتر از همه در بهبود روحیه بیماران دخالت دارد، بروز یک رفتار حرفه ای و داشتن ظاهری آراسته و اطمینان خاطر کاردان فوریت ها است و هرگز نباید تکنسین در برخورد با شرایط مختلف محیطی منفعل عمل کند، بلکه باید در هر شرایطی یک  شروع کننده خوب باشد.

وی در پایان به گزارشی از عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی استان اشاره کرد و گفت: در استان 9 پایگاه کانکسی داریم که امیدواریم با کمک و مشارکت کشور بتوانیم آن ها را از این وضعیت خارج و در ساختمان مستقر کنیم.

* کار ما جدای از قانون، ایثار گری و از خود گذشتگی است

محمدی، از مسئولان فوریت های پزشکی کشور هم در این همایش از سازمان شدن اورژانس پیش بیمارستانی خبر داد و به اهداف پیش‌ روی اورژانس کشور و هدف ریاست فوریت های پزشکی کشور برای ارتقای سیستم اشاره کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: اصفهان از افتخارات اورژانس کشور است و دلیل آن چیزی جز فعالیت ها و انجام مأموریت های پرسنل فداکار فوریت های پزشکی نیست.

محمدی با بیان این که کار ما جدای از قانون، ایثار گری و از خود گذشتگی است؛ گفت: استرس و سختی کار بسیار بالاست ولی علاوه بر وظایف قانونی، ‌تکنسین مسئولیت های اخلاقی خاصی را به عنوان ارائه دهندگان مراقبت سلامت دارند، این مسئولیت ها نسبت به خود،‌ همکاران، ‌جامعه و بیمار است. اخلاقیات تمام اعمال، رفتار، ‌انگیزه و خصوصیات فرد را در بر می گیرد و مسئولیت های تکنسین را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

وی با تشکر از تمامی زحمات پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان خاطر نشان کرد: بعضی از اقدامات و عملکرد اصفهان جای تقدیر دارد و از طرح های انجام شده مانند تعمیرگاه سیار و ساماندهی استوک دارویی در صورت تأیید می تواند به صورت کشوری عملیاتی شود.

در این همایش، حجت الاسلام آزمون، استاد و مشاوره خانواده، به مدت یک ساعت به آموزش مهارت های ارتباطی پرسنل در محیط خانواده پرداخت؛ همچنین در جلسه پرسش و پاسخ، به سوالات پرسنل، پاسخ داده شد.

در پایان این همایش، از 40 پرسنل عملیاتی و اتاق فرمان با شاخصه های بهترین برخورد با بیمار(مردِ اخلاق)، انجام بیشترین ماموریت احیای موفق، شرکت در عملیات های ویژه و برخورداری از بیشترین رضایت مندی شهروندان با اهدای تقدیرنامه کتبی و تندیس یادبود، تقدیر شد.

2216

انتهی پیام/سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.