سرویس: دین و اندیشه 09:24 - چهارشنبه 24 آذر 1395

دبیر اجرایی کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم(ع) و امام جواد (ع):

پیشرفت دانش جهانی در گرو شناخت افکار علمی اهل‌بیت (ع) است

دبیر اجرایی کنفرانس امام موسی کاظم و امام جواد(ع) گفت: پیشرفت دانش جهانی در گرو شناخت سیره وافکار علمی اهل‌بیت بعنوان مخازن علم است و تنها نورامامان دانش را درقلبهای ما جاری می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، هادی زمانی در نشست خبری سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) اظهار داشت: آشنایی مرم ما از این دو امام بزرگوار بسیار کم است به نوعی که از زندگی امام موسی کاظم(ع) تنها دوران هفت ساله زندانی بودن ایشان را می‌شناسیم در حالی که ایشان سالهای بسیار رئیس دانشگاه پدر بزرگوارشان بودند.

وی با بیان اینکه شناخت سیره عملی وفکری امامان چراغ فروزانی است که راه پر فراز و نشیب رسیدن به مقصود را کوتاه می کند، افزود: توجه به سیره علمی این بزگواران می تواند ضمن ارائه شناخت بهتر و جامع تر، زمینه ایجاد جاذبه‌های لازم برای جذب جوانان و مشتاقان دانش را به این مکتب بزرگ در عصر فناوری فراهم آورد.

دبیر اجرایی کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم(ع) و امام جواد (ع) تاکید کرد: این کنفرانس از جمله برنامه هایی است که در طول دو سال  سعی کرده به این هدف متعالی دست پیدا کند تا بتواند حداقل تفسیری درباره تعبیر ارزشمند ابتدای زیارت نامه آن بزرگواران با عنوان «خازن علم» فراهم کند.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) در تحولات علمی دوان خود تأثیر بسیار داشته ‌اند و در ادعیه معدن علم نامیده شده‌اند، گفت: شهادت و ولادت امام موسی کاظم (ع) تحت تاثیر ایام ماه صفر و یا عید مبعث قرار گرفته است و به همین علت در رسانه‌ها هم کمتر به ایشان پرداخته می‌شود و این در حالی است که در تاریخ اسلام بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

ائمه معصومین(ع) قرآنهای ناطق هستند

زمانی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) قرآن های ناطق هستند، تاکید کرد: تنها با نور اهل بیت (ع) به عنوان انسان کامل دانش را در قلب‌های ما جاری می کند.

وی اضافه کرد: معتقدیم بدون شناخت درست از افکار علمی و اندیشه‌های اهل بیت (ع) دانش رشد نمی کند و بر این اساس هدف این کنفرانس شنخت صحیح و جامع نسبت به سیره اهل بیت (ع) است.

دبیر اجرایی کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم(ع) و امام جواد (ع) اضافه کرد: هدف از این کنفرانس شناخت بیشتر و بهتر جامعه از اهل بیت (ع) است، خدمت به اهل بیت (ع) خدمت به سیره ایشان است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.