سرویس: سیاسی 08:00 - چهارشنبه 24 آذر 1395

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مردم از اینکه دولت همه مشکلات را به قبل نسبت می‌دهد، دلخور هستند/ تا ریال آخر حقوق‌های نجومی باید به خزانه برگردد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت در مواجهه با مسأله حقوق‌های نجومی تقصیر را به گردن دولت قبلی می‌اندازد و مردم از این‌گونه پاسخ‌ها دلخور هستند و با ادامه چنین روندی قاعدتاً دولت بعدی نیز دولت فعلی را مقصر به وجود آمدن مشکلات معرفی خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در رابطه با حقوق‌های نجومی اظهار کرد: در این رابطه در دولت اقدام بسیار شده است و ما نباید این زحمت‌ها را اعم از اقدامات قوه قضائیه نادیده بگیریم.

وی افزود: اقدامات انجام شده در رابطه با حقوق‌های نجومی کافی نیست به خاطر این که این اقدامات به نتیجه قطعی نرسیده‌اند و بعضی از افراد حقوق‌ها رو بازگرداندند اما این کار را با حقوق ماه آخر خود کردند، این کافی نیست و باید از اول تا به‌ حال هرچه حقوق گرفته‌اند آن‌ها را حساب و برگرداندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طبق گفته سازمان بازرسی کشور از میزان 20 میلیون به بالا، نزدیک به هزار و 500 نفر هستند که این حقوق‌ها را دریافت کردند که این‌یک اشتباه دیگری است و نه تنها عدد 20 میلیون به بالا خلاف است، بلکه یک فرد باید 5 میلیون تومان دریافت می‌کرده در صورتی که همان فرد این حقوق را به مبلغ 20 میلیون تومان دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور 7 میلیون تومان حقوق می‌گیرد و نمی‌شود که زیردستان آن بیشتر از خود رئیس‌جمهور بگیرند، تأکید کرد: توجیه درستی که برخی دارند این است که قانون را طوری تنظیم کرده بودند که اگر یک شرکتی درآمدش بالا رفت، درصدی از درآمدها به هیأت‌مدیره بیاید و حقوق مدیران باشد و این را پیش‌بینی نکرده بودند که برای حقوق‌ها سقفی معین کنند.

مهدوی ادامه داد: این افراد نجومی بگیر بهانه‌ای آورده‌اند و می‌گویند ما طبق قانون این حقوق‌ها را دریافت کردیم، در حالی که این‌طور نیست و اگر طبق قانون بوده، این قانون غلط بوده، باید اصلاح شود و حقوق‌ها بازگردانده شوند.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در ماه گذشته مطرح کرد که از طریق دولت هیچ پرونده‌ای به دست ما نرسیده است که بنده شنیدن این حرف از سوی قوه قضائیه را انتظار نداشتم.

وی تأکید کرد: قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند در رأس همه خودش این موضوع حقوق‌های نجومی را پیگیری کند که در حال حاضر وارد این بحث شدند.

مهدوی با بیان اینکه نباید در موضوع حقوق‌های نجومی توپ را در زمین دولت بیندازیم، خاطرنشان کرد: دولت در مواجهه با مسأله حقوق‌های نجومی تقصیر را به گردن دولت قبلی می‌اندازد و مردم از این‌گونه پاسخ‌ها دلخور هستند و با ادامه چنین روندی قاعدتاً دولت بعدی نیز دولت فعلی را مقصر به وجود آمدن مشکلات معرفی خواهد کرد و اصل قضیه مسکوت گذاشته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در حال حاضر کاری به مقصر نداریم و مچ کسی را نمی‌خواهیم بگیریم بلکه می‌خواهیم دست افراد را بگیریم و به همه می‌گوییم که دست به دست هم گرد هم آییم و این مشکل را حل کنیم و اگر خبرگزاری‌ها هم به این عرصه وارد شوند، بهتر موفق می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال فارس در خصوص اقدامات انجام شده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این زمینه مجلس هم اقدام کردند اما اقدام کافی زمانی است که حقوق‌ها بازگردانده شوند.

مهدوی با اشاره به اتفاقات اخیر ریاست جمهوری کشور کره بیان کرد: تا وقتی به نتیجه نرسیده است ما می‌گوییم اقدامات انجام شده در حوزه حقوق‌های نجومی کافی نیست، زحمت در این زمینه بسیار کشیده شده است و گاهی دیده می‌شود که اگر این اقدامات در کشور دیگری انجام می‌شد، فوری نتیجه می‌داد.

امام‌جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: از همه کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم اما کافی بودن این اقدامات را زمانی می‌بینیم که حقوق‌های نجومی به بیت‌المال بازگردانده شوند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.