سرویس: اجتماعی » علمی 18:00 - سه شنبه 23 آذر 1395

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اصفهان خبر داد

ارسال 25 مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس امام کاظم و امام جواد(ع)

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: تاکنون 25 مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) ارسال شده است.

به گزارش اصفهان شرق، یاسین صعیدی صبح امروز در نشست خبری سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) اظهارکرد: سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) به همت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه 30 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها، اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی زیادی در این کنفرانس ما را همراهی می‌کنند که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از جمله‌ مهمترین آن‌هاست.

دبیر علمی سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) گفت: همچنین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و هیأت کاظمینی‌های مقیم اصفهان نیز از دیگر همراهان این کنفرانس خواهند بود.

وی ادامه داد: از دیگر نهادها و ارگان‌های مشارکت‌کننده در سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) می‌توان به ستاد اقامه نماز جمعه خوراسگان و شورای هیئات مذهبی استان اصفهان اشاره کرد.

صعیدی عنوان داشت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها وظیف دارند تا در جهت شناخت خدمات علمی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) به پژوهش و تحقیقات بپردازند که این کنفرانس نیز در همین راستا برگزار خواهد شد.

وی با برشمردن سرفصل‌های مقالات کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) تصریح کرد: تمرکز ما در این کنفرانس روی حوزه علم و دانش است و به همین جهت نقش و جایگاه علم و دانش در سیره نظری و عملی ائمه معصومین(ع)، شناخت دیدگاه‌ها و اندیشه‌های اجتماعی، اقتصادی و ارتباطی ائمه اطهار(ع)، بررسی اندیشه‌های فرهنگی معنوی این دو امام(ع) و علوم در محضر آن امامان از منظر طب، سلامت، روانشناسی و نجوم در این کنفرانس مد نظر ما خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اذعان داشت: بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران امام موسی کاظم(ع)، تبیین جریان‌های فکری، فقهی و برهانی آن امامان(ع) و امام موسی کاظم و امام جواد(ع) در ادبیات فارسی از دیگر موضوعات مقالات این کنفرانس است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 25 مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه سومین کنفرانس علمی پژوهشی امام موسی کاظم و امام جواد(ع) ارسال شده که توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته است و در نهایت از مقالات برگزیده با اهدای لوح تقدیر، تجلیل خواهد شد.

صعیدی با بیان اینکه مقالات رسیده به دبیرخانه این کنفرانس مکتوب شده و به صورت کتاب منتشر خواهد شد، عنوان داشت: علاوه بر اهدای بسته‌های فرهنگی به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های تخصصی این کنفرانس، گواهی حضور آن‌ها نیز ارائه خواهد شد؛ حجج اسلام سیدرضا تقوی و سید محمدعلی خادمی از سخنرانان کلیدی این کنفرانس خواهند بود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.