سرویس: اجتماعی 09:25 - سه شنبه 23 آذر 1395

شهردار اصفهان خبر داد

تلاش برای آغاز عملیات رینگ چهارم ترافیکی شهر/ تعریف موتور محرکه در مناطق کمتر برخوردار

شهردار اصفهان گفت: با توجه به دسترسی مشکل مردم اصفهان به منطقه خوراسگان در صورتی که بتوانیم شروع رینگ چهارم شهر را انجام دهیم، این بهترین نویدی است که می‌توانیم به مردم منطقه 15 بدهیم

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه «هر هفته چند افتتاح» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های زیادی در این منطقه آماده بود اما این دو پروژه با نظر شهردار منطقه به‌ صورت نمادین در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها بهره‌برداری از ورزشگاه سرپوشیده در محله پزوه است که یکی از محله‌های کمتر برخوردار این منطقه است که با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان آماده شد تا در آینده جوانان علاقه‌مند ورزش را در این محله پوشش دهد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد:  کلنگ‌زنی یک پروژه بسیار ارزشمند در خوراسگان داشتیم که مجتمع اداری تجاری و پارکینگ در چهار طبقه خواهد بود که با اعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد تومان در طول 2 سال آینده آماده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های عمرانی شهر گفت: این پروژه‌های عمرانی نشان از اراده مدیران در مناطق مختلف است که پروژه‌های عمرانی شهر را با سرعت به پیش می‌برند؛ لازم به ذکر است در جلساتی که روز گذشته با مدیران مناطق داشتیم، قرار شد پروژه‌های باقی مانده از سال 95 هم پیگری شود و هرچه زودتر به نتیجه برسد.

جمالی‌نژاد در رابطه با هدف از این برنامه‌ها بیان داشت: در این برنامه‌ها به دنبال این هستیم تا در کنار رخدادهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی که در شهر اتفاق می‌افتد با پیش بردن پروژه‌های عمرانی شاهد شور و نشاطی در شهر باشیم.

وی در رابطه با طرح الحاق خوراسگان نیز تصریح کرد: شاید الحاق خوراسگان به اصفهان در ابتدای کار مشکلاتی را برای شهروندان خدوم شهر به همراه داشت اما در آینده می‌تواند ظرفیت‌های مناطق دیگر را به سمت خوراسگان گسیل دهد تا این منطقه را به یک منطقه برخوردار شهر اصفهان تبدیل کند.

شهردار اصفهان عنوان کرد: در این منطقه سرانه‌های فرهنگی خوبی داشتیم اما سرانه‌های ورزشی کم بود که سعی کردیم تا در برنامه‌های آینده سرانه‌های ورزشی هم بهتر شود؛ در چشم‌انداز خوراسگان نیز در برنامه داریم که رینگ چهارم شهر از خوراسگان شروع شود و دسترسی منطقه 15 با مناطق دیگر و شهرهای اطراف خیلی بهتر شود.

وی در رابطه با احیای بافت‌های فرسوده بیان کرد: در مناطقی که کمتر برخوردار است یک موتور محرکه تعریف می‌کنیم سپس سعی می‌شود تا بافت‌های فرسوده و قدیمی را احیا کنیم و خوشبختانه در محله‌هایی مثل گورت موتور محرکه تعریف شده است.

جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به شهردار فهیم این منطقه و رویکرد علمی که دارد، سعی کردیم اعتماد مردم منطقه را جذب کنیم و در این بین اقبال مردم به منطقه و شهردار آن بسیار مهم است؛ در زمان الحاق خوراسگان با توجه به بروکراسی‌هایی که بود مردم مقداری بی‌اعتماد شده بودند اما خوشبختانه این امر در حال تلطیف شدن است.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان با توجه به تسهیلاتی که گذاشتیم به دنبال بازسازی بافت فرسوده بسیار زیاد اصفهان هستیم و برای کسانی که به دنبال احیای بافت فرسوده هستند، در چند منطقه دفاتر تسهیل‌گری را فعال کردیم؛ در منطقه 15 هم شهردار منطقه استقبال نشان داده که این دفاتر تسهیل‌گری را در برنامه داریم.

در پایان شهردار اصفهان ابراز کرد: با توجه به وجود برخی زیرساخت‌های شهری مثل میدان میوه و تره‌بار، باغ رضوان و بازار گل و گیاه و دسترسی مشکل مردم اصفهان به این منطقه در صورتی که بتوانیم شروع رینگ چهارم شهر را انجام دهیم، این بهترین نویدی است که می‌توانیم به مردم منطقه 15 بدهیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.