سرویس: جهادومقاومت 18:00 - دوشنبه 22 آذر 1395

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا خبر داد

برگزاری یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات در اصفهان

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) گفت: یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، دوم دی ماه امسال در اصفهان با حضور مشاور عالی فرمانده کل قوا برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، جواد استکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات اظهار کرد: یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا(ع) در حوزه جغرافیایی سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

وی افزود: در کشور 10 قرارگاه عملیاتی وجود دارند که زیر نظر نیروی زمینی سپاه هستند که رسته‌های مختلف را برای مقابله با تهدیدات را دنبال می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: قرار است که این قرارگاه‌ها 10 یادواره را برگزار کنند و در نهایت کنگره‌ای را در سطح ملی در سال 96 و یا اوایل سال 97 برگزار کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین شهدای اطلاعات و عملیات مربوط به قرارگاه سیدالشهدا(ع) است، تأکید کرد: قرارگاه‌های کربلا، حمزه سیدالشهدا(ع)، غدیر و عاشورا در کشور تا به‌ حال این کنگره را برگزار کرده‌اند و قرارگاه پنجم سیدالشهدا(ع) است که این کنگره را برگزار می‌کند.

استکی بیان کرد: قرارگاه سیدالشهدا (ع) 450 شهید اطلاعات دارد که 307 عدد از آن‌ها مربوط به استان اصفهان، 90 شهید مربوط به استان یزد و 53 شهید مربوط به استان چهارمحال و بختیاری هستند.

وی اظهار کرد: این یادواره به منظور یاد شهدای اطلاعات عملیات و تجلیل از خانواده آن‌ها در اصفهان برگزار می‌شود که در این یادواره کلیه جانبازان، آزادگان و هم‌رزمان شهدای اطلاعات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری حضور خواهند داشت.

رئیس یادواره شهدای اطلاعات استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در بین این شهدای اطلاعات، 33 شهید از این تعداد به دلیل اینکه مسؤولیت‌هایشان در عملیات بالا بوده شاخص شدند و سه شهید هم در سطح ملی انتخاب شدند چراکه مسؤولیت آن‌ها در سطح ملی بودند که این سه شهید به نام‌های قجاوند، رفیعی و شاهمرادی بودند.

وی با بیان این که حامد زمانی برای این یادواره قطعه‌ای را آماده کرده که در این یادواره از آن رونمایی می‌کند، اضافه کرد: سخنران یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا(ع) سردار صفوی، مشاور مقام معظم رهبری خواهند بود که برنامه‌های یادواره در قالب فرهنگی و هنری از صبح الی ظهر روز دوم دیماه 95 یادواره برگزار خواهند شد.

استکی خاطرنشان کرد: تمام شهدای اطلاعات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری مورد سرکشی قرار گرفته‌اند که اسناد، مدارک و وصیت‌نامه‌های این شهدا جمع آوری شده که نزدیک به 40 کتاب در حال تدوین هستند و بیش از 10 عدد از آن‌ها به یادواره می‌رسند.

وی در ادامه عنوان کرد: رونمایی از تمبرهای شهدای اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا(ع) و اهدای آن‌ها به خانواده شهدا و رونمایی از تمبر ملی این یادواره از دیگر برنامه‌های این یادواره خواهد بود که در کنار مجموعه یادواره نمایشگاهی برگزار می‌شود که متعلق به این یگان‌های مختلف است و تصاویر و اقدامات این شهدا به نمایش گذاشته می‌شوند.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) بیان کرد: با حدود 4 هزار نفر از عمدتاً دانش آموزان، دانشجویان، خانواده شهدا و اقشار مختلف جامعه، مکان حسینیه عاشقان ثارالله اصفهان برای برگزاری یادواره اطلاعات آماده شده است تا این یادواره در این مکان برگزار شود.

وی با بیان اینکه برای هر یک از 33 شهید شاخص یک کتاب جداگانه تهیه می‌شود، ادامه داد: قرار شده تا یکی از میادین شهر را به کمک شهرداری به نام شهدای اطلاعات عملیات نام‌گذاری کنند و تندیسی را در آن مکان نصب کنند.

استکی با بیان اینکه شهدای ملی بیشتر در کنگره ملی که در تهران برگزار می‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: یکی از هدف گذاری ما در تدوین کتاب‌ها، ابتکارات و نکات سازنده از شهید برای مردم است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.