سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 17:05 - دوشنبه 22 آذر 1395

مدیر صنایع کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

بیش از 11 درصد از شاغلان استان در بخش کشاورزی فعال هستند

مدیر صنایع کشاورزی استان اصفهان گفت: 11.3 درصد از شاغلان استان در بخش کشاورزی فعال هستند و به همین دلیل لازم است حمایتهای بیشتری از این بخش انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق، منصور قماشی عنوان کرد: با توجه به وجود ذخایر عظیم گاز طبیعی در کشور و توجیه اقتصادی و منافع زیست محیطی مرتبط به مصرف اینگونه از سوخت و همچنین صرفه اقتصادی تولیدکنندگان در استفاده از گازطبیعی لازم است همکاری لازم با تولیدکنندگان برای استفاده از گاز طبیعی انجام شود.
وی اظهار کرد: کشور ایران ذخایر عظیم طبیعی را در اختیار دارد، از طرف دیگر ایران کشوری با 12 اقلیم و 12 هزار نوع گونه گیاهی متفاوت است، در کشور ایران اکثر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری قابل تولید است بنابراین باید از این موقعیت بهرتین استفاده بشود.
مدیر صنایع کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: 37 میلیون هکتار از مجموع 164 میلیون اراضی کشور قابل بهره برداری دارد که تنها 18 میلیون هکتار از آن کشت می‌شود نباریان یکی از مهمترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی احیا و استفاده از این ظرفیت قابل توجه است.
قماشی ادامه داد: کشور ایران در تولید20 محصول عمده کشاورزی از جمله زعفران، زیره، انار و سیب، جزء 5 کشور برتر دنیا قرار دارد.
وی در تشریح موقعیت استان اصفهان از نظر برخورداری از زیرساختهای کشاورزی و تولید محصولات زراعی بیان کرد: 400 هزار هکتار از مجموع 570 هزار هکتار اراضی استان اصفهان قابل کشت هستند، این در حالی است که 11.3 درصد از شاغلان استان نیز در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.
مدیر صنایع کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در تولید محصولات زراعی نظیر گل رنگ رتبه نخست کشوری، در تولید سیب مقام دوم کشوری، در تولید قارچ خوراکی رتبه دوم کشوری و در تولید انار و سیب درختی رتبه سوم کشوری را در اختیار دارد.
قماشی ادامه داد: 3 درصد از اراضی کشور در استان اصفهان قرار دارد و این استان در تولید محصولاتی نظیر سبزی و صیفی رتبه سوم کشوری و در تولید گل شب بو رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.
وی با اشاره به ظرفیت و قابلیتهای استان اصفهان در تولید محصولات دامی، اظهار کرد: این استان در تولید شیر و گوشت مرغ و تعداد مرغداری، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.
مدیر صنایع کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان در تولید ماهیهای زینتی و ماهیهای قابل پرورش در آب ذخیره کشاورزی رتبه نخست کشور، در تولید گوشت بوقلمون رتبه نخست کشور و در تولید تخم مرغ جایگاه دوم کشور را در اختیار دارد.
قماشی با تأکید بر ضرورت تأمین گاز مایع برای گلخانه‌ها و مراکز تولیدی بخش کشاورزی و دامداری، عنوان کرد: هر هزار متر واحد گلخانه‌ای در هر سال حدود 30 هزار لیتر سوخت مایع نیاز دارد بنابراین لازم است تسهیلات لازم برای تأمین گاز مایع این مراکز فراهم شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته وزیر نفت مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که به موجب آن قبل از احداث هر شهرک گلخانه‌ای باید امکان اختصاص گاز مایع طبیعی به آن بررسی شود بنابراین همه موارد قبل از احداث واحدهای گلخانه‌ای از شرکت ملی پخش گاز استعلام و از 29 خردادماه سال گذشته هرگونه تحویل گاز مایع مشروط به تأیید این شرکت شده است.
در برخی از واحدهای گلخانه‌ای هم که به دلیل افت فشار گاز امکان گاز رسانی وجود ندارد با هماهنگی انجام گرفته با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تا زمان رفع مشکل به آنها سوخت مایع تحویل داده می‌شود چنانچه در شهرستان تیران و کرون این تجربه انجام شد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.