سرویس: دین و اندیشه 11:46 - دوشنبه 22 آذر 1395

امام جمعه موقت اصفهان:

فحاشی به مقدسات اهل سنت خیانت آشکار است/ پرچم شیعه با وحدت بالا می‌رود

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: برخی رسانه‌های بیگانه در غرب به نام شیعه درست شده و به سران و مقدسات اهل سنت فحاشی می‌کنند که این یک خیانت آشکار است چرا که توهین به هرکس مخصوصاً چهره‌هایی که مورد توجه هستند یک جنایت است که از طرف دشمن انجام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، از 22 آذر ماه مصادف با دوازدهم ربیع‌الاول همزمان با میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) به روایت اهل سنت تا هفدهم ربیع‌الاول به روایت شیعه به نام هفته وحدت نام گذاری شده است.

در این سال‌ها نیز نه تنها در کشور ایران بلکه در سرتاسر جهان شاهد اقداماتی از سوی برادران مسلمان برای حفظ و تحکیم این شعار بوده‌ایم و در ایران اسلامی نیز برنامه‌های متفاوتی هم از سوی مسؤولان و دولت و هم به دست مردم برگزار شده است تا همه در راستای یک هدف مشترک و آن هم استوار نگه داشتن اسلام و مقابله با دشمنان دست اندر کار بوده باشیم.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به دلیل نام‌گذاری این هفته اظهار کرد: میلاد خاتم انبیا با شعار هفته وحدت در جمهوری اسلامی آغاز شد و آثار و برکاتی هم به همراه داشت، امروز امت اسلام بیشتر از هر چیزی به وحدت نیاز دارد، اگر می‌بینیم فتنه‌ای به نام داعش و تکفیر راه افتاده کسانی بانیان این فتنه‌ها هستند که در بین مسلمانان اختلاف می‌اندازند و نام اسلام را لکه‌دار می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد به دنبال این هستند تا به جای اسلام رحمت و مهربانی، اسلام کشتار و جنایت را به جهانیان نشان دهند و اگر وحدت بین امت اسلام وجود نداشته باشد این اتفاقات رخ خواهد داد.

رهبر با بیان اینکه در مقابل کم نیستند مسلمانان، روشن اندیشان و علمایی از کشورهای مختلف که به وحدت امت اسلام فکر می‌کنند و به آن نیاز دارند و این مسئله را لازم می‌دانند، گفت: بنابر این هفته وحدت فقط یک شعار است و لازم است تا در طول سال ما حامی وحدت باشیم و این مطلبی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند و قرآن کریم هم با آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» به آن اشاره کرده است ائمه نیز همیشه به شعار وحدت که یک شعار قرآنی است تأکید داشتند.

 رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها و بار‌ها در سخنرانی های متفاوت به ویژه در دیدار شرکت کنندگان در همایش کنفرانس وحدت اسلامی بر لزوم وحدت امت اسلامی تأکید فراوانی کرده‌اند و در دیدار 1385/5/30 از اختلاف در بین مسلمانان با عنوان بیماری یاد کردند.

رهبر معظم انقلاب در این رابطه می‌فرمانید: ما دچار یک بیماری مهلکی هستیم که باید همت کنیم و این بیماری را از خودمان دفع کنیم. اختلافات بین دنیای اسلام و ناهماهنگی‌ها و دامن زدن به دشمنی‌ها، بیماری بسیار خطرناکی است؛ و من به شما عرض کنم که اگر در طول زمان‌های گذشته این بیماری به‌ طور طبیعی در جسم دنیای اسلام و امت اسلامی وجود داشت، امروز دست‌های سیاسی به شدت به دنبال تشدید این بیماری هستند.

 امام جمعه موقت شهر اصفهان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید کرد: وحدت سرمایه عظمت امت اسلام است و ما ایرانی‌ها همان‌طور که تا به حال به این شکل بوده از اختلاف پرهیز کرده‌ایم اما می‌بینیم برخی رسانه‌های بیگانه در غرب درسته شده و به نام شیعه دارند به سران و مقدسات اهل سنت فحاشی می‌کنند که این یک خیانت آشکار است چرا که توهین به هرکس مخصوصاً چهره‌هایی که مورد توجه هستند یک جنایت است که از طرف دشمن انجام می‌شود تا در بین مسلمانان به تفرقه افکنی بپردازد.

رهبر تصریح کرد: دشمن ابزارهای مختلف از جمله تلویزیون، کانال، سایت و فضای مجازی را به خدمت گرفته است و در کنار آن کشتارهایی که به نام اسلام انجام می‌دهند قرار داده تا این وحدت را خدشه دار کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر عزیزان ما در سوریه شهید می‌شوند و در لبنان شیعیان به پشتوانه اهل سنت و برعکس در مقابل جریان تکفیر، ارتجاع سعودی، اسرائیل، امپریالیسم امریکا و انگلیس ایستادگی می‌کنند به خاطر این است که ما شیعیان شعار وحدت را رعایت کردیم و البته عده‌ای از اهل سنت نیز رعایت کردند و این مسأله ایست که همه باید به آن توجه داشته باشند.

رهبر در مورد استقبال اهل سنت از هفته وحدت بیان کرد: من در بسیاری از همایش‌های اهل سنت بوده‌ام و سال‌ها است که شاهد استقبال اهل سنت از این شعار هستیم، بسیاری از آزاد اندیشان اهل سنت در سرتاسر جهان از جمله کشورهایی مثل: مصر،عراق، سوریه، یمن و در برخی کشورهای اروپایی و حتی در امریکا مشکلات مسلمانان را درک می‌کنند و حتی شاهد هستیم برخی مفتی‌های سعودی استقبال خوبی از این بحث کرده و اظهاراتی در این باره داشتند.

وی افزود: باز تاب هفته وحدت در این سال‌ها قابل قبول بوده ولی باید بیش از این به این شعار تکیه کرد چراکه وقتی شعار «لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللّٰهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّٰهِ» است این معیار وحدت امت است، هرچند بعد از این هر مذهبی رشته‌ای دارد، اهل سنت رشته‌هایی دارد و شیعیان نیز به شعب مختلفی مثل شیعه دوازده امامی، شیعه هفت امامی، شیعه چهار امامی مثل کسانی که در یمن هستند تقسیم می‌شود اما همه با هم دارند در مقابل دشمنان کار می‌کنند.

مقوله وحدت به این معنا نیست که بر روی اعتقادات مذهبی خود پا بگذاریم و آن‌ها را تغییر دهیم و یا حتی عقاید مذاهب دیگر را قبول کنیم بلکه در اتحاد امت اسلام همه به دنبال بزرگداشت مشترکات مذاهب مختلف مسلمانان هستند که در رأس این مشترکات پیامبر رحمت قرار دارد.

در سایه این وحدت شاهد خواهیم بود که مذاهب در صلح و آرامش و بدون تعصب و پیش داوری در کنار هم قرار می‌گیرند و از عقاید همدیگر اطلاع کامل پیدا می‌کنند و نتیجه این می‌شود که هر انسان آزاده‌ای که به دنبال رسیدن به حقیقت است به خواسته‌اش می‌رسد.

امام جمعه موقت شهر اصفهان اظهار کرد: به مرور زمان وقتی این وحدت وجود داشته باشد حقایق دین و شرعت و امامت هم بهتر شناخته می‌شود کما اینکه وقتی ما ایرانی‌ها پرچم‌دار وحدت در دنیا باشیم شیعه را نیز بالا می‌بریم و پرچم امامت را بالا برده‌ایم زیرا که امام صادق (ع) می‌فرمودند: به نماز اهل سنت بروید و در تشیع جنازه آن‌ها بروید و می‌بینید که ما به آن عمل کردیم و در مکه با اهل سنت نماز می‌خوانیم و دنیا شاهد این امر است.

 یکی از بارز‌ترین نقاط مشترکی که نه تنها مسلمانان بلکه همه انسان‌ها برای آن احترام قائل هستند و باید در راستای حفظ وحدت به آن توجه خاص شود شهدای مسلمان هستند چرا که در جنگ 8 ساله تحمیلی علاوه بر شهدای شیعه تعداد قابل توجهی از شهدای ایرانی را شهدای اهل سنت تشکیل می‌دهند.

این شهدا که اکثراً از کردستان و سیستان و بلوچستان هستند در تمام طول جنگ با اتحاد کامل در کنار رزمنده‌های شیعه بدون هیچ اختلافی ایستادگی کردند و خود الگوهای مناسبی برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستند که دنبال کنندگان این عزیزان در بحث وحدت اسلامی هستند.

انتهای خبر/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.