سرویس: فرهنگی 12:50 - دوشنبه 22 آذر 1395

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:

مسائل مالی و نیروی انسانی بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان در زمینه مسائل مالی و نیروی انسانی است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسن قائدیها در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مبارکه، اظهار داشت: وجود این مشکلات باعث بی انگیزگی در معلمان ودانش آموزان شده وتا زمانی که مشکلات مالی آموزش وپرورش حل نشود نمی توان انگیزه در آنها ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه مشکلات آموزش وپرورش زیاد است، گفت: با توجه به امکانات و منابع مالی موجود، به تنهایی قادر به رفع همه آنها نیستم و می طلبد شهرستان ها با ما همکاری کنند.
قائدیها گفت: آموزش وپرورش با وجود کمبود اعتبارات و نیروی انسانی، با تلاش و همکاری همه مدیران و معلمان توانسته از لحاظ کمی و کیفی رشد عالی داشته باشد و در بیشتر مباحث علمی و فرهنگی جایگاه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه مدیریت شورای آموزش و پرورش در شهرستان ها با فرماندار است، از حمایت و همکاری فرماندار شهرستان از آموزش و پرورش در این زمینه قدردانی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه از اختصاص بودجه برای تکمیل و افتتاح مرحله اول خانه معلم شهرستان مبارکه خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح حدود یک میلیارد تومان بودجه نیاز است که سعی می کنیم قسمتی از آن را تا پایان سال جاری برای تکمیل فاز اول تامین و در اختیار مسئولان شهرستان قرار دهیم.
وی افزود: از مسئولان شهرستان مبارکه هم انتظار داریم از محل اعتبارات تملک دارایی ها، مبلغی را به این طرح اختصاص دهند.
علی اصغر ذاکری فرماندار شهرستان مبارکه نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید، ارتقای جایگاه علمی کشور است، افزود: کارهای زیادی  نیز در این زمینه انجام شده است اما هنوز آموزش و پرورش شهرستان با سیاست های دولت فاصله دارد که باید سرعت عمل خود افزایش دهد.
وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای سیاست های دولت در شهرستان ها با فرماندار است، گفت: معلمان باید با عشق کار کنند و از هیچ کوششی و تلاشی برای تعلیم و تعلم به دانش آموزان دریغ نکنند.
فرماندار میارکه با انتقاد از برخی از عملکردهای آموزش و پرورش در شهرستان مبارکه، گفت: شورای آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر و نبض کار در آموزش و پرورش است و نباید مصوبات آن با تاخیر ابلاغ و اجرا شود.
وی افزود: آموزش و پروش شهرستان حالت افسردگی پیداکرده که این امر نگرانی هایی برای اولیاء دانش آموزان به همراه داشته و انتظار داریم مدیران و معلمان با برنامه ریزی هرچه سریعتر این مشکل را حل کنند.
رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان با اشاره به مشکلات آموزشی شهرستان، گفت: خانه معلم شهرستان پس از ۲۴ سال از آغاز ساخت هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده که طبق صورت جلسات سالهای گذشته اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی متعهد به تکمیل این پروژه است.
وی با بیان اینکه  انتظار داریم این مصوبه اجرا و خانه معلم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، گفت: بسیاری از مدارس شهرستان تجهیزات آموزشی و رفاهی مناسبی ندارند و لازم است در اسرع وقت نسبت به بررسی و رفع کمبودهای اموزشی شهرستان اقدام شود.
زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه آموزش وپرورش از پیگیری مشکلات آنها در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این حوزه مشکلات زیادی دارد و به کارکرد و فعالیت آن توجه چندانی نشده است، وظیفه خود می دانم که از حق و حقوق معلمان شهرستان برابر قانون دفاع کنم.
وی با بیان اینکه برخی از مدارس شهرستان مبارکه از حداقل امکانات آموزشی و رفاهی در برخوردار نیستند، با انتقاد  از اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان خواستار توجه بیشتر به وضع آموزشی این شهرستان شد.
سعیدی خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان شد و گفت:۹ پروژه در شهرستان نیمه کاره رها شده است که به حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مکاتبات لازم با وزیر آموزش و پرورش شده و امیدواریم در آینده خبرهای خوبی در این زمینه به ما برسد.
در پایان این جلسه رئیس آموزش و پرورش شهرستان مبارکه، نماینده مدیران و انجمن اولیاء و مربیان و مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز مسائل و مشکلات شهرستان را مطرح کردند و پس از بحث وتبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.