سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 09:25 - دوشنبه 22 آذر 1395

مدیرکل ارشاد اصفهان مطرح کرد

نگاه عمیق آیت‌الله مظاهری به طلاب خارجی و تقویت حوزه عملیه خارج از کشور‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان اصفهان با بیان اینکه نگاه آیت‌الله مظاهری نسبت به عرصه بین‌المللی بی‌نظیر است، گفت: ایشان همیشه نسبت به تقویت جایگاه حوزه‌های علمیه خارج از کشور و حضور طلاب خارجی در اصفهان نگاهی عمیق داشته‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام  و‌المسلمین حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت آیت‌الله شیخ حسین مظاهری با بیان اینکه ایشان در میان مراجع  دارای مکتب خاص در حوزه اخلاق است، اظهار داشت: در حقیقت نام آیت‌الله مظاهری با اخلاق گره خورده است.

وی با بیان اینکه مشی اخلاقی ایشان منحصر به فرد است، افزود: آیت‌الله مظاهری در حوزه نظری اخلاق آثای شگرف از خود به یادگار گذاشته و در این عرصه قائل به اصالت فطرت است.

دبیر نکوداشت کنگره آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه ایشان علاوه بر اینکه سخنران خوبی هستند گوش شنوایی نیز برای سخنان مردم دارند، تصریح کرد: آیت‌الله مظاهری همیشه به قسمت پر لیوان نگاه می‌کنند و سیره اخلاقی‌شان نگاه امیدوارانه به وقایع است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری معتقدند که کرامت بخشیدن به اشخاص می‌تواند سبب جلوگیری از مرتکب شدن گناه توسط آن شخص شود، خاطرنشان کرد: ایشان تفسیر قرآن را به صورت روشمند انجام می دهند و در بخش تفسیر قرآن نیز صاحب سبک هستند.

ارزانی بیان کرد: در حال حاضر نیز فعالیت ایشان با برگزاری 3 وعده نماز جماعت، برگزاری محافل تفسیر قرآن به زبان ساده و تاکید بر تفسیر آیه به آیه و آیه به روایت و جلسات باشکوه درس خارج فقه در مدرسه صدر بازار و برگزاری جلسات هفتگی اخلاق برای اقشار مختلف مردم بسیار قابل اهمیت و ستودنی است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری نگاهشان به علوم کاربردی است، گفت: ایشان همیشه توصیه می‌کند که باید به طلاب مطالبی را گفت که در صحنه عمل کاربردی باشد و به این امر نیز تاکید فراوان دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: آیت‌الله مظاهری برای همه همایش‌های توحیدی جهان پیام‌های پرمعنایی داشته است و در حقیقت نگاهشان نسبت به عرصه بین‌المللی بی‌نظیر است ایشان همیشه نسبت به تقویت جایگاه حوزه‌های علمیه خارج از کشور و حضور طلاب خارجی در اصفهان نگاهی عمیق داشته‌اند.

وی تصریح کرد: مقرر گردیده در روز بیست و پنجم آذرماه  و برگزاری کنگره مجموعه 36 جلدی از آثار ایشان در ابعاد مختلف چون اخلاق، ولایت فقیه، شروح دعا، قواعد فقهی و منازل سالکین تحت عنوان موسوعه آیت الله مظاهری رونمایی شود.

ارزانی خاطرنشان کرد: 3 جلد کتاب در قالب مقالاتی که علما و فضلای طلاب سراسر کشور به این مرجع عالی قدر اهدا نموده‌اند و کتاب زندگی‌نامه آیت‌الله مظاهری در 600 صفحه و 2 کتاب منتخب و گزیده آثار ایشان در این همایش رونمایی می شود.

کنگره آیت‌آلله شیخ حسین مظاهری در روز بیست و پنجم آذرماه همزمان با رونمایی از کتاب‌های آیت‌الله مظاهری با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.