سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 22 آذر 1395

جانشین فرمانده سپاه اصفهان:

آیین دادرسی و جزایی جدید نیروهای مسلح ابلاغ شد/ معاونت حقوقی پشتیبان کارکنان سپاه و بسیجیان است

سردار فدا تصریح کرد: همان‌گونه که حمایت‌های قضایی از کارکنان سپاه و نیروهای بسیج انجام می‌گیرد، اگر احیاناً با تخلفی هم برخورد کنیم پیگیری آن را سریعاً انجام می‌دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، در حاشیه برگزاری سومین کارگاه آموزشی منطقه‌ای کشور با موضوع حقوقی، اظهار کرد: سپاه همچون دیگر قوای نیروهای مسلح نظام برای پیگیری مسائل و موارد حقوقی خود، سالیان متمادی است اقدام به تشکیل معاونت حقوقی در سیستم خودکرده است.

سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا بابیان اینکه معاونت حقوقی سپاه پشتیبان کارکنان سپاه و نیروهای بسیج است،‌ گفت: سومین کارگاه آموزشی منطقه‌ای کشور با موضوع حقوقی و با حضور کارشناس ارشد معاونت حقوقی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان حقوقی سپاه در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی در اردوگاه درچه اصفهان برگزار شده است.

وی در خصوص ثمره برگزاری این‌گونه نشست‌های آموزشی اظهار کرد: با توجه به ابلاغ آیین دادرسی و جزایی جدید نیروهای مسلح، این آموزش برگزار شده است تا ضمن آموزش مباحث جدید مطرح‌شده در این آیین‌نامه و روزآمد شدن نیروها، تبادل تجربه بین کارکنان معاونت‌های حقوقی انجام می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به مأموریت‌های مختلف سپاه و تعامل با سایر دستگاه‌ها، گفت: برخی از اتفاقات که رخ می‌دهد می‌خواهند از آن بهره‌برداری و سوءاستفاده شود، نام سپاه را به وسط میدان می‌کشند مثل واقعه‌ای که برای علی مطهری در شیراز رخ‌داده بود که با پیگیری‌های معاونت‌های حقوقی سپاه آن استان‌ها مشخص شد که سپاه در آن قضایا هیچ‌گونه دخالتی نداشته و پس‌ از آن بیانیه‌ای در این خصوص صادر شد.

سردار فدا دفاع از حق‌وحقوق کارکنان سپاه، نیروهای بسیجی و درمجموع کل بدنه سپاه را از اولویت‌های اصلی و اساسی معاونت‌های حقوقی در مجموعه سپاه عنوان و تأکید کرد: برای اجرای مأموریت‌ها همچون مانورها، رزمایش‌ها، مأموریت‌های امنیتی و موضوعات دیگر که سپاه در سطح کشور یا استان مجری آن می‌شود نیاز به تهیه و تنظیم قوانین در چارچوب ضوابط است که برای آن کارها انجام بگیرد که این وظیفه بر عهده معاونت حقوقی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که حمایت‌های قضایی از کارکنان سپاه و نیروهای بسیج انجام می‌گیرد، اگر احیاناً با تخلفی هم برخورد کنیم پیگیری آن را سریعاً انجام می‌دهیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان هوشیاری را لازمه کار معاونت‌های حقوقی بیان کرد و گفت: در آستانه انتخابات ممکن است که سپاه را به جانب‌داری از شخصی متهم کنند که ضورت دارد پیگیری‌های سریع و به‌موقع توسط معاونت‌های حقوقی برای اعاده حق سپاه در مجامع قضایی انجام گیرد.

سردار فدا در اشاره به خاطره‌ای از دستگیری ملوانان نیروی دریایی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سردار فدوی برای جلوگیری از هرگونه حاشیه‌سازی‌هایی که در این مواقع می‌شود سریعاً با در نظر گرفتن ابعاد حقوقی نسبت به آن موضوع اطلاع‌رسانی‌های لازم را با انجام مصاحبه‌ای انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام به‌موقع آن روز نیروهای سپاه موفقیت بزرگی را برای کشور به ارمغان آورد و تو دهانی محکمی به یاوه‌گویان و جبهه استکبار زد.

سردار فدا با اشاره به ماموریت های معاونت حقوقی گفت: ممکن است در برخی از ماموریت ها مشکلاتی پیش بیاید که لازم هست از حق و حقوق سپاه، سازمان، پرسنل نیورهای مسلح و حتی بسیجیان دفاع بشود و چه بسا در برخی از مواقع پیش بیاید در مقابل ماموریت های مختلفی که سپاه دارد همچون مانورها، رزمایش ها، ماموریت های امنیتی و موضوعات مختلفی که سپاه در سطح کشور یا استان درگیر آن است نیاز به تهیه و تنظیم قوانین در چارچوب ضوابط است که هم نیروهای ما در امتداد همان قوانین و ضوابط حرکت بکنند و اگر کسی هم احیانا تخلفی کرد متناسب با تخلف با آن برخورد صورت بگیرد

وی ادامه داد: این مجموعه کارگاه ها برای همین ظرفیت ها است ضمن اینکه آیین دادرسی و جزایی جدید نیروهای مسلح نیز به تازگی ابلاغ شده است که نیاز است نیروها نسبت به مطالعه و دقت نظر در مواد قانونی که ابلاغ شده است آشنایی بیشتری نسبت به آن داشته باشند تا بتوانند پیگیر موضوعات مختلف در ماموریت های مختلف سپاه باشند.

سردار فدا به وقایع اتفاق افتاده در سطح کشور اشاره کرد و با ذکر مثال از رفتارهای علی مطهری در مشهد و شیراز افزود: اول از همه گفتند مسؤولان سپاه گفته‌اند که مطهری سخنرانی نکند؛ و یا اینکه پس از این که عده‌ای در شیراز در مسیر فرودگاه مطهری را مورد ضرب و شتم قرار دادند و انگشت اتهام به سمت معاون اطلاعات سپاه بود، سپاه استان فارس بیانیه داد که ما چنین سخنی نداشته‌ایم و مشخص شد دادستان به واسطه دلایلی مخالفت کرده بود.

وی تصریح کرد: پس از روشن شدن اصل قضیه حالا باید پیگیری کرد که چه کسی اولین بار این قضیه را به سپاه منتسب کرد، کدام گزارش از کدام منبع خبری بود.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در شرایط حساس انتخابات هم کاندیدای ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر، سپاه را به جانب داری از برخی کاندیداها متهم می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: باید هوشیاری لازم را به کار گرفت تا در مجامع قضایی از حق نیروهای سپاه دفاع کنیم.

وی توضیح داد: فرمانده نیروی دریایی سپاه قبل از این که واکنش‌ها نشان داده شود با مسؤول رسانه‌های برون مرزی وقت صدا و سیما تماس گرفته و مصاحبه می‌کند و می‌خواهد که این گفت‌وگو در رسانه‌ها منتشر شود تا این موضوع در بین زد و بندهای سیاسی از بین نرود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: جدای از مباحث بعدی که برای ملوانان به وجود آمد و حتی فرمانده نیروی دریایی سپاه از طرف برخی مسؤولان بازخواست شد، این حرکت موفقیت بزرگی برای کشور به همراه داشت.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.