اصفهان شرق

کمک سه میلیاردی بسیج سازندگی به حامیان اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان/ نقش پررنگ عرصه های اقتصادی و مشاغل خانگی در کاهش محرومیت

کدخبر: 120399
1395/09/21 در ساعت 21:14

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه مبالغ در نظر گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی به منظور کمک به کارآفرینان است، گفت: هدف از این کار خوداشتغالی جوانان و بسیجیان و فراهم کردن شرایط کار و اشتغال برای آن هاست و امیدواریم شاهد گسترش روزافزون فعالیت های آنان باشیم.

محمد حیدری اظهار کرد: بسیجیان در سال جاری در عرصه هایی مانند کاشت زعفران، پرورش و تکثیر ماهی، تولید و تکثیر قارچ های خوراکی، پرورش زنبور عسل و سایر عرصه ها به فعالیت می پردازند.

وی افزود: فرصت شغلی ایجاد شده در شرق اصفهان، در زمینه‌ های مشاغل خانگی، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، پرورش ماکیان، گلخانه و کشت زعفران و پرورش قارچ برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به نقش این بخش از بسیج، بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب، بسیج سازندگی به‌ عنوان متولی تحقق این خواسته از سال‌ های گذشته همراه با اقدام و عمل به میدان آمده است.

کمک سه میلیاردی بسیج سازندگی به حامیان اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان

این مقام مسئول گفت: به این افراد بر اساس حجم و نوع فعالیتی که انجام می دهند وام تعلق می گیرد که در سال جاری برای منطقه شرق اصفهان مبلغ سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حیدری ادامه داد: ایجاد کارگاه ‌های کوچک با هدف اشتغال‌ زایی در بین مردم و تکمیل چرخه تولید از تولید به بازار کار و کمک به تولید داخلی از اهداف طرح ‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه جهت اعطای تسهیلات، قبل از انجام کار تولیدی، حین انجام کار و بعد از انجام کار از سوی بسیج سازندگی نظارت لازم صورت می‌گیرد و سپس تسهیلات اعطا می‌شود، افزود: تسهیلات امسال به‌صورت دو مرحله‌ای واگذار می‌شود تا متقاضیان صرفاً در زمینه عرصه موردنظر گام بردارند و طرح‌های موردنظر دچار انحراف منابع واگذار شده نشوند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) تأکید کرد: متقاضیانی که صاحب ایده و خلاقیت در جهت اشتغال و بهره‌وری تولید داشته باشند از سوی بسیج سازندگی حمایت جدی می‌شوند.

وی اظهار کرد: از علاقه‌مندان تقاضا داریم ابتدا علاقه و مهارت لازم داشته باشند و سپس در زمینه راه‌اندازی این عرصه‌ها اقدام کنند.

مسئول بسیج سازندگی شرق شهرستان اصفهان تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تنها راه علاج اقتصاد این کشور، اقتصاد مقاومتی است و در تعریفی خاص می توان اقتصادی را مقاومتی نامید که متکی بر مردم باشد.

وی با بیان اینکه بسیج در جهت تحقق فرمایش رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی با تمام توان وارد میدان شده است، گفت: بسیج سازندگی با حرکت فعال در زمینه ایجاد عرصه های اقتصادی و مشاغل خانگی در کاهش محرومیت شرق اصفهان در دوره خشکسالی توانست گام موثری بردارد.

حذف دلالان و واسطه گرها از اهداف برنامه های اشتغالزایی بسیجیان است

حیدری فروش محصولات با همکاری بسیج را از جمله مواردی عنوان کرد که می توان در حذف دلالان و واسطه گرها و بازدهی بالاتر برای تولید کنندگان موثر باشد.

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان افزود: صنایع تبدیلی فرصتی به بسیجیان است که با ورود به این عرصه بتوان اشتغال زایی ایده الی در شرق اصفهان داشت و همچنین گسترش مشاغل خانگی با اشتغال بانوان و برگزاری نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیجیان شرق اصفهان از فرصت هایی است که باید از آن بهره برد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی صرفاً تسهیلات ارائه داده و نظارت لازم بر این عرصه‌ها را دارد و در صورتی ‌که افراد علاقه و مهارت لازم نداشته باشند، از یک فرد کارآفرین زودبازده به فردی زود باخته و بدهکار به بانک دچار خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: با ارائه آموزش و تسهیلات و با همکاری مسئولان بخش ‌های مختلف، می ‌توان تحرکی در تولید و بازار اقتصادی شرق اصفهان که یکی از مهم ترین مناطق استان است، ایجاد کرد.

حیدری با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی تصریح کرد: بسیج سازندگی به عنوان بازوی حمایتی کمک بسیار بزرگی به دولت برای سازندگی و عمران مناطق محروم و توسعه نیافته است و تاکنون نیز توانسته کارهای بزرگی در سطح استان و منطقه شرق اصفهان در زمنیه‌ های عمرانی، اشتغال ‌زایی و برطرف کردن محرومیت اجرا کند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی بسیج سازندگی کمک به دولت برای سازندگی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی و اشتغال زایی برای جوانان است.

توجه به ظرفیت جوانان بسیجی، نتایج بزرگی را در بر دارد

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان اذعان کرد: اگر به ظرفیت روحیه بسیجی و توانایی بسیجیان در عرصه اقتصاد مقاومتی توجه شود، می‌توان به نتایج بزرگی دست یافت، امروزه بسیاری از جوانان شرق اصفهان اصفهان داوطلب ایجاد اشتغال در منطقه هستند و به حمایت نیاز دارند.

وی با تأکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و انجام اقدامات عملی در این حوزه تصریح کرد: می‌توان با استفاده از تجربه افرادی که در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی موفق بودند، نوعی الگوسازی در استان را معرفی کرد و قدم ‌های اساسی در راستای اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل برداشت.

حیدری درباره راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: لازم است با استفاده از الگوهای مختلف و ظرفیت موجود، با تلاش، کوشش و مجاهدت، تکیه بر روحیه بسیجی و جلب همکاری مسئولان، اقدامات عملی لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی را انجام داده و کمبودها به سرعت جبران شود و مسیر برای حضور مردم در اقتصاد هموار شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در پایان به نقش بسیجیان در این اتفاق مبارک اشاره کرد و گفت: بسجیان می توانند به تبعیت از فرمان رهبری، پرچم دار اقتصاد مقاومتی باشند و تلاش خود را در این راه بگذارند.

انتهای پیام/ پ ش