سرویس: اجتماعی 17:04 - یکشنبه 21 آذر 1395

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان مطرح کرد:

بهترین راه جلوگیری از بازگشت معتادان بهبودیافته، اشتغال و حمایت است

حیدری گفت: زمانی که یک معتاد اعتیاد خود را ترک کرد از لحاظ شغلی و درآمد نیاز به حمایت خانواده و اجتماع دارد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) در گفتگو با اصفهان شرق، از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی به بهبود یافتگان مواد مخدر کمپ ترک اعتیاد بوستان طلوع زندگی خبر داد.

محمد حیدری اظهار کرد: بیشتر معتادان پس از ترک و پاک شدن از اعتیاد به خاطر رفتارهای گذشته دوران اعتیاد مورد بی مهری، طرد شدن توسط خانواده و مورد طرد از جامعه قرار می گیرند و در جامعه به حال خود رها می شوند.

وی با تأکید بر ایجاد اشتغال معتادان بعد از ترک اعتیاد، افزود: باید برای پذیرفتن معتادان در جامعه و خانواده در خارج از مراکز ترک اعتیاد فرهنگ ‌سازی صورت بگیرد.

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان با تأکید بر جلوگیری از گرایش مجدد معتادان بهبود یافته به سمت مواد مخدر، تصریح کرد: با تقویت و حمایت مالی و روانی افراد، می‌توانیم از گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به سمت اعتیاد، جلوگیری کنیم.

حیدری ایجاد اشتغال را بهترین راه جلوگیری از بازگشت دوباره معتادان به دام مواد مخدر عنوان و اظهار کرد: از آن جا که معتادان می توانند زمینه آلودگی سایر افراد جامعه به سمت اعتیاد را فراهم کنند ایجاد اشتغال برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت ویژه از معتادان بهبود یافته، افزود: این کار سبب می‌شود تا معتادانی که در دوره درمان قرار گرفته‌ اند به آینده امیدوار بوده و با انگیزه بیشتری به کار و فعالیت بپردازند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) با اشاره به بازدید از کمپ ترک اعتیاد بوستان طلوع زندگی در شرق اصفهان، بیان کرد: طی این بازدید که با همراهی فرمانده ناحیه انجام شد، مقرر گردید بسیج سازندگی وظیفه برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه پرورش شترمرغ و بلدرچین و ماهی در این مرکز را عهده دار باشد.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری کلاس های آموزشی و دریافت مدرک، معتادان بهبودیافته می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی ناحیه نسبت به دریافت وام اشتغال اقدام کنند.

حیدری بر لزوم آگاه سازی نوجوانان و جوانان از عواقب اعتیاد تأکید و تصریح کرد: اطلاع رسانی و آگاه‌ سازی از عواقب جبران ‌ناپذیر مواد مخدر به ویژه برای نوجوانان و جوانان و همچنین خانواده‌ ها از مهمترین راه‌ های مبارزه با این معضل اجتماعی است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) با اشاره به اعطای وام به معتادان بهبود یافته، افزود: به طور حتم این کار اقدام ارزشمندی است که در بهبود وضعیت و ایجاد انگیزه معتادان برای زندگی سالم در جامعه اثرگذار خواهد بود.

وی جلوگیری از گرایش مجدد معتادان بهبود یافته به سمت مواد مخدر را ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر خواند و گفت: با تثبیت و تقویت بعد مالی، روانی و جسمانی افراد، می‌توانیم از گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به سمت اعتیاد، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ پ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.