اصفهان شرق

«ترامپ» به حمایت آمریکا و غرب از تروریسم اعتراف کرد/ سوریه در یک قدمی پیروزی است

کدخبر: 120284
1395/09/20 در ساعت 18:00

به گزارش اصفهان شرق،  دبیرکل حزب الله لبنان درباره مهمترین تحولات داخلی این کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل کابینه جدید سخنرانی کرده است.

وی در ابتدای سخنرانی خود به موضوع فلسطین و اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مسیحیان اشاره کرد و گفت: مسلمانان و مسیحیان منطقه با تهدیدات اسرائیلی و تکفیری دچار چالش‌هایی فرهنگی و هویتی شدند.

دبیرکل حزب الله افزود: این تهدیدات ابتدا از فلسطین آغاز شده است؛ فلسطینی که مقدسات آن هدف قرار گرفته و بلند شدن صدای اذان از بلندگوها در آن ممنوع اعلام شده است. این چالش ها از فلسطین به عراق، سوریه و نیجریه و دیگر اماکن مسلمانان و مسیحیان رسیده است.

وی افزود: آمریکا و غرب از تروریسم حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و این همان چیزی است که دونالد ترامپ به آن اعتراف کرده است و در ایمیل های هیلاری کلینتون نیز آمده است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی در سوریه و حلب نزدیک است، گفت: منطقه شاهد تحولات بزرگی است، مانند آنچه در حلب در حال رخ دادن است. پیروزی در حلب روی تمامی میدان های نبرد در سوریه، موصل و منطقه تاثیر می گذارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به مسایل داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: ما در مرحله سرنوشت سازی در لبنان قرار داریم. ارتباط ما با میشل عون رئیس جمهور جدید لبنان و جریان مسیحی «ملی آزاد» (به ریاست میشل عون) همواره یک رابط تنگاتنگ  است، این در حالی است که برخی منابع رسانه ای گزارش دادند که حزب الله از میشل عون و جریان ملی آزاد خواستار لغو ارتباط آنها با حزب «نیروهای لبنانی» شده است. همه آنچه درباره خواسته های حزب الله درباره رابطه جریان ملی و نیروهای لبنانی گفته شده، دروغ است.

سید حسن نصرالله هرگونه درگیری یا آغاز جنگ بین شیعیان و مسیحیان را رد کرد و گفت: درگیری بین شیعیان و مسیحیان در لبنان ادعای باطل است و ارتباط ما با جریان مسحی ملی آزاد کاملا مثبت است. ما در فضای نزدیکی روابط بین دو حزب جریان ملی و نیروهای لبنانی قرار داریم.

دبیرکل حزب الله گفت: رابطه ما با عون مبتنی بر احترام متقابل است. وی درباره تلاش برخی برای ایجاد فتنه و درگیری میان حزب الله و میشل عون گفت: هر کس به دنبال فتنه انگیزی میان دیگران باشد، خودش گرفتار آن خواهد شد.

وی همچنین به همکاری حزب الله با ریاست مجلس لبنان اشاره کرد و گفت: ما همواره بر همکاری دائم با نبیه بری تاکید داریم.کسانی هستند که تلاش می کنند تا نشان دهند نبیه بری می خواهد تشکیل دولت را تعطیل کند و این درست نیست.

سید حسن نصر الله اظهار داشت: حزب الله هیچ گونه حساسیتی نسبت به هیچ ائتلاف احزاب سیاسی مسیحی ندارد، بلکه از هرگونه تلاش برای گشایش سیاسی در لبنان استقبال می‌کند.

وی خاطر نشان کرد که حزب‌الله هیچ گونه نگرانی‌ درباره روابط لبنان با کشورهای عربی خلیج فارس ندارد و اینکه می‌گویند حزب‌الله از سفر هیأت سعودی به لبنان و دیدار با مقامات لبنانی ناراضی است، صحت ندارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به تشکیل کابینه جدید توسط سعد الحریری پرداخت و گفت: ما معتقد نیستم که احزاب سیاسی نمی خواهند کابینه در سریعترین زمان ممکن تشکیل شود. وی گفت: اکنون بسیاری از موضوعات مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان مانند شکل کابینه و تعداد وزیران حل شده است.

وی تصریح کرد: همه جریان سیاسی شرکت کننده در عملیات تشکیل دولت جدید لبنان می خواهند کابینه زودتر تشکیل شود.وی گفت: مشکل باقی مانده در دولت به یک یا دو پست وزراتی منحصر می شود که قابل حل است و نباید این مساله را «سیاسی» کرد و این ادعا که حزب الله یا نبیه بری یا سلیمان فرنجیه تشکیل دولت را متوقف کرده اند، بی پایه و اساس است.

دبیرکل حزب الله گفت: دولتی که تشکیل خواهد شد باید در وضع قانون انتخابات مشارکت و انتخابات را در زمان مقرر برگزار کند.

نصرالله خاطرنشان کرد: اتهامات برخی جریان ها درباره تعطیل و تعویق روند تشکیل کابینه مورد قبول نیست، چرا که تشکیل کابینه روند طبیعی خود را سیر می کند و چنین اتهاماتی فقط جنبه سیاسی دارد که این اهداف سیاسی محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زیر بنای دولت، قانون انتخابات عادلانه است، گفت: هر کشوری که خواستار تشکیل یک دولت حقیقی و قوی است، باید قانون انتخاباتی وضع کند که شامل همه طیف ها و جریان های سیاسی شود.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: طی سالهای اخیر و از سال 2011 تاکنون همیشه به همه احزاب و جریان های لبنانی اظهار داشته ایم که منتظر اوضاع منطقه‌ای نباشند، چراکه حزب الله پرچم محور مقاومت را حمل می کند و ما در این راه شهید داده‎ایم و در بیشتر میدان‎های جنگ حاضر هستیم. منطقه اکنون وارد مرحله جدیدی شده است و سناریوهایی که برای منطقه طراحی شده است، در آستانه شکست قرار دارند، لذا بیایید و با رئیس جمهور و نخست وزیر جدید بدون اختلاف همکاری و بدین ترتیب از کشورمان حمایت کنیم.

انتهای پیام/فارس