سرویس: غیر تولیدی 12:50 - شنبه 20 آذر 1395

مدیرکل ارشاد اصفهان

برنامه‌های رقابتی با هدف گسترش «سینما ارزش‌محور» در اصفهان اجرا می‌شود

مدیرکل ارشاد استان اصفهان گفت: اجرای برنامه‌های رقابتی در زمینه فیلم‌نامه نویسی، ساخت فیلم کوتاه و بلند و تولید فیلم‌های مستند با موضوعات اجتماعی و دینی و با هدف گسترش سینمای ارزش محور در اصفهان پیگیری می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به لزوم تشویق عملی مؤلفان و ناشران به نگارش و ارائه کتب مفید و مؤثر با مضامین و موضوعات اعتقادی و دینی اظهار داشت: برگزاری جشن کتاب اصفهان و گزینش و معرفی آثار برتر در زمینه تألیف، ترجمه و نشر، خرید آثار مکتوب برتر و توزیع آن و نیز برگزاری نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی متعدد کتاب در طول سال و در گستره شهرستان‌های استان از جمله برنامه‌های ما در این زمینه به شمار می‌رود.

وی پرداختن به حوزه ادبیات داستانی را در ترویج مفاهیم داستانی موثر دانست و افزود: ادبیات داستانی و شعر در ترویج مفاهیم دینی و مناسک آئینی تاثیرگذار بوده که در این زمینه به صورت مستمر کارگاه‌های داستان‌نویسی و شب‌های شعر در اصفهان و سایر نقاط شهری استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به توسعه و گسترش تفکر دینی در جامعه توسط مطبوعات و نشریات عمومی و تخصصی تصریح کرد: علاوه بر نشریاتی که به صورت تخصصی به معارف دینی و قرآنی می‌پردازند سایر نشریات به‌ویژه روزنامه‌ها و هفته نامه‌ها در استان با چاپ خبر، مقاله و ویژه‌نامه به این امر مهم پرداخته و به صورت مشخص در مناسبت‌های تقویمی در این‌باره فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه منتخبان این عرصه باید مورد تقدیر قرار گیرند، گفت: فعالیت‌های حوزه کتاب و مطبوعات به صورت دقیق مصداق راهبرد اعلام شده یعنی نظارت دقیق و همه جانبه در امر تولید و نشر کتاب است، مطبوعات و مجلات سینمایی نیز از نظر محتوایی و شکلی پیرامون رعایت حریم عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند.

ارزانی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای برنامه‌های رقابتی در زمینه فیلم‌نامه نویسی، ساخت فیلم کوتاه و بلند و تولید فیلم‌های مستند با موضوعات اجتماعی و دینی و با هدف گسترش سینمای ارزش محور در اصفهان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های نمایشی باید هدفمند باشد، افزود: برنامه‌های مبتنی بر توسعه فعالیت‌های نمایشی و ترویج نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای باید هدفمند باشند و با استفاده از مضامین دینی و موضوعات اجتماعی ناظر بر ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها ارائه شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان حمایت اعتباری و برگزاری سوگواره‌های متعدد در سطح استان را از جمله برنامه‌های در دستور کار ارشاد دانست و گفت: هنرهای آئینی و به ویژه تعزیه همواره بستر مناسبی برای ارائه مفاهیم معنوی و ارزش‌های دینی فراهم کرده و هنر تعزیه در مناطق مختلف استان از وجه فرا استانی و گاه فرا ملی برخوردار است.

وی اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های قرآنی در زمینه حفظ قرآن و آموزش مفاهیم، حمایت گسترده از تشکیل مراکز و موسسات قرآنی،  توسعه آموزش‌ها و برگزاری آزمون‌های هماهنگ از دیگر برنامه‌های تدوین شده به شمار می‌روند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.