سرویس: اجتماعی 16:00 - جمعه 19 آذر 1395

امام جمعه نصرآباد:

ترویج فرهنگ نماز مؤثرترین راه بیمه کردن زندگی/ سه ویژگی منحصر به فرد شهدای مدافع حرم از نظر مقام معظم رهبری

حجت الاسلام دشتی: غیرت دفاع از حریم اهل بیت علیه السلام ، آگاهی و بصیرت از واقعیت های جامعه و جهان و شوق شهادت سه ویژگی منحصر به فرد شهدای مدافع حرم از نظر مقام معظم رهبری است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه اصفهان؛ در خطبه اول نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ با قرائت این دو فراز ” السلام علیک حین تقوم ،السلام علیک حین تقعد”  از زیارت آل یاسین، و با استناد به آیه 191 سوره آل عمران و حدیثی گهربار از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم؛ گفت: امام زمان علیه السلام واسطه فیض بین خالق و مخلوق هستند، و ما با این سلام ها به مقتدا و مولای خویش عرضه می داریم که ما در هر حالتی که شما هستید ، چه ایستاده و چه نشسته ، چه در زمان ظهور و چه در زمان غیبت متوجه شماییم و در لحظه لحظه زندگی خود به یاد شما هستیم.

وی در ادامه با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را  بقیت الله، و عصاره همه پیامبران و ائمه صلوات الله علیهم برشمرد، و افزود: نداشتن معرفت و شناخت کافی نسبت به امام، نشناختن دین و در نتیجه عدم درک صحیح امامت به عنوان یکی از اصول آن، دنیا زدگی و علاقه به دنیا و پیمان شکنی از عواملی است که حجاب بین ما و امام زمان علیه السلام و مانع ظهور شده است.

وی در ادامه پیرامون علل سیاسی و اجتماعی غیبت گفت: آزمایش مردم، شرایط موجود در زمینه غیبت، که آیا ما با جان و مال خود در راه خدا جهاد می کنیم یا نه؟، ضرورت حفظ جان امام به عنوان ذخیره الهی و خاتم الاوصیاء، که قرار است به واسطه ایشان جهان سرشار از عدل و داد شود، و آزادی از یوغ بیعت طواغیت از جمله عوامل سیاسی اجتماعی غیبت آخرین ذخیره الهی است.

امام جمعه نصرآباد در ابتدای خطبه دوم نیز نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش نمود، و  توجه به نقش امام زمان علیه السلام در زندگی را یکی از وجوه تقوا برشمرد و افزود: آیا امام زمان علیه السلام در متن زندگی ما حضور دارند یا در حاشیه ؟ آیا  همه شوون زندگی ما مورد توجه آقاست و سبک عروسی ، عزاداری ، کار و دیگر امور مان مورد رضایت ایشان هست یا نه ؟

خطیب مذکور با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین نکاتی از دیدگاه مقام معظم رهبری در این زمینه پرداخت و تاکیدکرد: داشتن برنامه و تشکیلات در بخش فرهنگ ، کار و فعالیت فرهنگی، لزوم نظارت و رصد  امور فرهنگی و  لزوم توجه به دشمن در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله ضروریات کار فرهنگی است؛ که باعث ارتقاء فرهنگ جامعه و در نتیجه رشد شهر و کشور در زمینه های دیگر از جمله مسایل اقتصادی و اجتماعی می شود.

حجت الاسلام دشتی پس از آن به برگزاری اجلاس سراسری نماز و بیان فرازهایی ازپیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به این نشست پرداخت، و افزود: موثرترین راه برای بیمه کردن خود، فرزندان و جامعه و کاستن آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ نماز و اقامه آن، و تلاش همگانی در این زمینه است.

سالروز شهادت سومین شهید محراب  در 20 آذر سال 60موضوع دیگری بود که توسط این خطیب تشریح شد، که در این زمینه گفت: شهید دستغیب از استوانه های نظام و  سرآمد و علم و معرفت در زمان حیات خود بود و اهیمت ویژه ای به نماز می داد.

روز پژؤوهش از دیگر موضوعاتی بود که در خطبه های نماز جمعه نصرآباد مطرح شد و خطیب نماز جمعه پژوهش، مطلعه و تحقیق را کلید فتح قله های علم و عمل نامید و افزود: عادت دادن دانش آموزان به تحقیقف و پژوهش باعث رشد آنها و جامعه می شود.

روز جهانی حقوق بشر نیز از مواردی بود که حجت الاسلام دشتی درباره آن سخن گفت، و با بهره گیری از بیانات بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در این باره گفت: از نظر استکبار جهانی و قدرت های زورگو ظالم بشر است و مظلوم بشر ح به حساب نمی آید. آنها به اسم حقوق بشر ، بشر را پایمال می کنند، و به بهانه مبارزه با تروریسم، تروریست ها را افزایش می دهند، و تا کنون مدعیان حقوق بشر حتی به یکی از بند های بیانیه حقوق بشر پای بنده نبوده و به آن عمل نکرده اند.

کمال دشتی پس از آن با تمجید از یکصدایی مسوولان کشور پیرامون نقض برجام و بد عهدی امریکا؛ با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت و تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان به منظور بهره وری از منابع مادی آنها و دامن زدن به اختلافات مذهبی تاکیدکرد: بیاییم در هر جا و با هر مذهب و سلیقه ای که هستیم، وحدت داشته باشیم، چراکه شرط موفقیت در زندگی و غلبه بر مشکلات و مقابله با دشمن وحدت همگانی است. ضمن این که باید با بزک کنندگان چهره دشمن که باعث می شود مردم در تشخیص دوست و دشمن دچار اشتباه شوند برخورد شود.

امام جمعه نصرآباد با بیان این که بیش از 80درصد مناطق تحت سلطه تکفیری ها در عراق و سوریه به دست جبهه مقاومت افتاده، و در قطعنامه شورای امنیت توسط روسیه و چین در رابطه با آتش بس در سوریه با هدف تقویت تکفیری ها را امری موثر برشمرد، و با اشاره به ارائه لایحه بودجه 96 به مجلس گفت: در بودجه اصل تقدم درآمد بر هزینه است ، و ارائه به موقع ، واگذاری طرح های نیمه تمام  به بخش خصوصی و توجه به استمرار رشد اقتصادی از نقاط قوت، و از طرفی کم نکردن میزان  وابستگی به نفت در حد مورد انتظار  و عدم شفافیت در موضوع یارانه ها از جمله نقاط ضعف این بودجه است.

نامبرده در پایان خطبه ها با قدردانی از برگزاری یادواره شهید حاج محمود شفیعی از شهدای مدافع حرم روز گذشته در شهر نیک آباد با حضور باشکوه و بی نظیر مردم و مسوولان منطقه ؛گفت: غیرت دفاع از حریم اهل بیت علیه السلام ، آگاهی و بصیرت از واقعیت های جامعه و جهان و شوق شهادت سه ویژگی منحصر به فرد شهدای مدافع حرم از نظر مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “ترویج فرهنگ نماز مؤثرترین راه بیمه کردن زندگی/ سه ویژگی منحصر به فرد شهدای مدافع حرم از نظر مقام معظم رهبری”

  1. نصرآبادی گفت:

    سلام عکس امام جمعه قبل نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.