سرویس: اجتماعی 14:59 - جمعه 19 آذر 1395

امام جمعه کفران:

وظیفه ما در دوره غیبت کبری، انتظار عملی است / جهان باید بداند امریکا در هیچ موردی قابل اعتماد نیست

حجت الاسلام شریفی: وظیفه ما در این دوره انتظار عملی است، یعنی با عنایت به قرآن و روایات فراوانی که در این زمینه سفارش کرده اند، زمینه ساز ظهور باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه کفران در خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) به موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: انتظار یک موضوع مهم و از آغاز خلقت وعده انبیا بوده است که ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: اگر منتظران واقعی حضرت ولی‌ عصر(عج) هستیم باید بدانیم که ایشان از ما تقوای عمومی و دائمی انتظار دارند.

وی با اشاره به شناخت جایگاه امام در هدایت بشر، افزود: جایگاه امام در هدایت بشر به اندازه‌ ای مهم است که کسی که دنبال شناخت امام خود نرود و در این مورد کوتاهی کند در گمراهی کامل به سر برده و با جهالت از دنیا می رود.

خطیب جمعه کفران تصریح کرد: وظیفه ما در دوره غیبت انتظار عملی است، یعنی با عنایت و توجه به  قرآن و روایات فراوانی که در این زمینه سفارش کرده اند، زمینه ساز ظهور باشیم.

حجت الاسلام شریفی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و اله و آغاز هفته وحدت گفت: وحدت مسلمانان در برابر جبهه کفر یک اصل قرانی است که باید همه به آن ملزم شوند؛ چرا که هدف اصلی دشمنان ایجاد اختلاف بین مسلمانان و حاکم شدن در عالم و تسلط بر مسلمانان است.

وی افزود: پیامبر(ص) و شیوه زندگی ایشان برای هر فردی می تواند الگوی درست زیستن باشد.

امام جمعه کفران با اشاره به عهد شکنی امریکا در مسئله برجام اظهار کرد: برخی از ابتدا اصرار کردند که برویم با امریکا مذاکره کنیم، رهبر انقلاب برای شیوه و خطوط قرمز این مذاکرات تذکرات لازم را دادند اما غفلت همان‌ ها باعث بد عهدی دشمن شد.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: با تمدید قانون تحریم های ده ساله یقیناً برجام نقض شده و هیچ توجیهی بر آن وجود ندارد؛ لذا همه مسئولان باید بر این موضوع تأکید و به جامعه جهانی گوشزد کنند تا جهان بداند به امریکا در هیچ موردی نمی شود اعتماد کرد.

وی ادامه داد: مردم و مسئولان ایران در جایی که منافع ملی و اعتقادات مذهبی و دینی در خطر باشد متحد و منسجم در برابر دشمن و دسیسه‌ های او ایستادگی می‌ کنند.

خطیب جمعه کفران در ادامه با اشاره به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود فرمودند اعتراف می کنم که حق این فریضه الهی که درمان دردهای عمده فردی و اجتماعی است ادا نشده است،؛ از این رو وظیفه ما برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه بسیار سنگین است.

وی ضمن اشاره به پیشروی نیرو های دولتی سوریه برای باز پس‌ گیری شهر حلب خاطر نشان کرد: در حلب پیروزی‌ های خوبی حاصل شده و این شهر در آستانه آزادی کامل است؛ که با توجه به شکست های داعش در عراق و سوریه نابودی این گروه های تکفیری نزدیک است.

امام جمعه کفران در پایان درخواست مصرانه مردم کفران را تأسیس پاسگاه انتظامی عنوان کرد و از مسئولان مربوطه درخواست پیگیری خواسته های مردم را داشت.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.