سرویس: دین و اندیشه 16:07 - جمعه 19 آذر 1395

یادداشت/

واقعه نهم ربیع استناد تاریخی ندارد/ جریان افراطی شیعه لندنی به اسم تشیع به جان شیعه افتاده است

یکی از ایام افراطی و صد در صد غلط، همین ایام ربیع الاول است که برخی از آن به عیدالزهرا تعبیر می کنند. به استناد شواهد تاریخی این روز در مبنا غلط است و اصلاً زمان کشته شدن خلیفه دوم در این تاریخ نبوده است.

به گزارش اصفهان شرق، «تشیع انگلیسی» یا «شیعه لندنی»؛ اصطلاحی که مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده است. تشیعی که از لندن و با حمایت سرویس‌ اطلاعاتی این کشور حمایت و ترویج می‌شود تا محصول «تفرقه» را در کشورهای اسلامی برداشت کند. تشیعی که با هزینه‌های سنگین تبلیغاتی تمام توان خود را برای پیوند «شیعه» با خشونت و قرار دادن آن در مقابل سایر فِرَق اسلامی تجمیع کرده است.

تشیع انگلیسی دشمن فرعی نیست. نقشه همان دشمنان اصلی است؛ توطئه شومی که یک شاخه‌اش در لباس داعش سر برآورده است، شاخه‌ای در هیبت «وهابیت و جاهلیت»، شعبه‌ای هم در لباس «بهائیت» مُتِهَتِک به احکام و اصول اسلامی. «تشیع انگلیسی»، شیعه را خون‌ریز و غیرعقلانی و افراطی نشان می‌دهد؛ حال آنکه امامان معصوم شیعه (علیهم السلام) مظهر عقلانیت و عدالت هستند. تیغ شیعه در برابر جبهه کفار و دشمنان اسلام از نیام بیرون می‌آمد؛ و می‌آید. شیعه انگلیسی تیغ بر روی برادر مسلمان خود می‌کشد و در برابر کفار و مستکبران خضوع می‌کند. شیعه انگلیسی، در یک کلام «بی‌خاصیت» است.

در زمان امامت امام حسن عسگری (ع) هر چه به تولد امام زمان عج نزدیک می شدیم مدعی امام زمان زیادتر می شد نه از کفار بلکه از شیعیان خاص و خاص امام حسن عسگری علیه السلام. در این زمان کسی که وکیل امام عسگری (ع) در گرفتن وجوهات شرعی بود، ادعای امام زمانی می کند. امروز نیز در عراق و ایران افرادی هستند که به شدت مدعی دروغین امام زمان عج شده اند و بسیاری از آنها هم اکنون در زندان ها بسر می برند.

در این دوران امامت امام حسن عسگری (ع) غالی گری و غلو کردن نسبت به مقام اهلبیت (ع) به شدت رواج پیدا کرده است. به بیان دیگر آن ها امام را بالاتر از خدا یا در حد خدا می دانستند مانند علی اللهی ها که امام علی علیه السلام را در حد خدا تصور می کنند.
در فقه ما کسی که نسبت غلو به امام می دهد؛ کافر و نجس است و این موضوع باب بودن و مدعیان دروغین، از زمان امام حسن عسگری آغاز شده است.

یکی از وظایف امام حسن عسگری علیه السلام آماده کردن جامعه برای پذیرفتن امام بعدی بود. مردمی که امام زمانشان را دیده اند و پذیرفته اند، چه مشکلاتی برای امام زمان شان ایجاد کردند، چه برسد به مردمی که امام زمانشان را ندیده باید قبول کنند و فرمان او را بپذیرند.

مهم ترین کار امام حسن عسگری (ع) هدایت افکار انحرافی و التقاطی بود. متأسفانه ظرف جامعه آن روز کوچک است و گنجایش پذیرش معارف اهلبیت علیهم السلام را ندارد. از امام دهم همین جریان انحرافی و تندرو آغاز شد و  تا به امروز در بین اهل تسنن و هم در جامعه تشیع رسوخ پیدا کرده است.

شیعه ای خاستگاه آن انگلستان باشد از نظر ما شیعه نیست ذات این تفکر زیاده روی و تندروی است و به نوعی مقام الوهی قایل شدن برای ائمه اطهار (ع) است.

814716_r7rfrs8p

اگر زمان امام حسن عسگری علیه السلام انحراف از مسیر ولایت مرز آن چندان مشخص نبود، ولی با گذشت زمان، انحرافشان عمیق تر شد، به طوری که برخی از همین افراد از طرف امام وکالت داشتند که وجوهات مردم را دریافت کنند؛ در مقابل امام قرار گرفتند.

امروز کسانی اهل تشیع هستند که برای امام حسین علیه السلام و سوگواری اهل بیت علیهم السلام هزینه های گزاف می کنند اما به دلیل انحراف در عقاید و اعمال کارهایی انجام می دهند که باید هزینه آن را در حله و مقدساتی همچون سامرا پس بدهیم. این جریان انحرافی و افراطی که شروع شد هر چه جلوتر رفت، انحراف آن بیشتر شد. کسی به مقدسات اهل تسنن را مسخره می کند فحش و ناسزا می دهد، همان جریان افراطی است به جان اسلام ناب افتاده.

یکی از ایام افراطی و صد در صد غلط، همین ایام ربیع الاول است که برخی از آن به عیدالزهرا تعبیر می کنند. به استناد شواهد تاریخی این روز در مبنا غلط است و اصلاً زمان کشته شدن خلیفه دوم در این تاریخ نبوده است.(در مورد روز ترور عمربن خطاب دو قول وجود دارد: 1. اواخر ذى‏الحجه؛ 2. نهم ربیع ‏الاول)

سی دی ها، اخبار و فضای مجازی آماده است که شایعات و مطالب نادرست را به راحتی به دست معاندان اسلام و شیعه برساند و تبدیل به سندی برای اقدامی انتحاری و کشته شدن افرادی بی گناه در کل دنیا شود.

برای اسلام هراسی، همین عملیات های انتحاری کافی است. جریان افراطی شیعه لندنی که به اسم تشیع به جان شیعه افتاده اند و به طور علنی در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی خود به فحش و لعن به علمای اسلام مانند شهید مطهری، آیت الله بهجت و بسیاری از علما می پردازند.

yaser

جالب است بدانید یاسر الحبیب این شیخ کویتی به طور علنی به آیت الله بهجت توهین می کند و کتابی نوشته است به نام عایشه فاحشه و یک شاعر عربی شعری برای آن سروده و موسیقی و ترانه ای نیز برای آن تهیه شده است.  شاهدان گروهک تروریستی نقل می کنند: عبدالمالک ریگی آهنگ زنگ موبایل خودش را همین ترانه قرار داده بود  و به نیروهایش می گفت من این آهنگ را انتخاب کردم تا خودم را برای شیعه کشی بیشتر متعهد و ملتزم  کنم. این افراطی گری ها و رفتارهای نامعقول کم کم باعث شد تسنن به القاعده، طالبان، داعش، وهابیت و گروهک های تروریستی تکفیری  تبدیل شود.

در دورانی زندگی می کنیم جریان های انحرافی و افراطی به وفور فعالیت تبلیغی خود را گسترش داده اند و لازم است با توسل و افزایش بصیرت و معرفت خود مسیر صحیح را شناخته و در مسیر اهلبیت علیهم السلام گام برداریم و گرنه به دام این جریان های منحرف خواهیم افتاد.

 

انتهای پیام/چشم برخوار

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.