سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 14:00 - جمعه 19 آذر 1395

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

موضع منفعلانه دولت، آمریکا را روز به روز طلبکارتر می‌کند/ مجلس باید نظارت خود بر دولت را تقویت کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید رفتاری از خود نشان دهد که آمریکا ما را در موضع انفعال و عقب‌نشینی از منافع ملی قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا زاکانی اظهار کرد: دولت در برخورد با آمریکا همواره جانب احتیاط را پیش می‌گیرد و البته نه یک احتیاط منطقی بلکه احتیاطی غیرمنطقی را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: دولت نسبت به آمریکا در موضعی منفعلانه قرار می‌گیرد و انتظارات ملت ایران را در جهت حفظ منافع ملی رعایت نمی‌کند، منطق حکم می‌کند که با زبانی با آمریکایی‌ها سخن بگوییم و با دقتی عمل کنیم که آنان دچار انفعال شوند نه اینکه زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که آمریکایی‌ها روز به روز طلبکارتر شوند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هم نباید رفتاری از خود نشان دهد که آمریکا ما را در موضع انفعال و عقب‌نشینی از منافع ملی قرار دهد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید نظارت خود را بر دولت تقویت کنند و با اقدامی کارشناسی و دقیق و با بیان انتظاراتی منطقی هم به دولت در استیفا حق و حقوق ملت کمک کنند و هم در صورت کوتاهی دولت مطالبه‌گری کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در برابر عدم واکنش صریح دولت در برابر آمریکا از دولت بخواهند که چرا این کار را انجام نمی‌دهد، آنان باید بتوانند در مسیر نظارت خود بتوانند اقداماتی انجام دهند که فردا بدهکار ملت و فراتر از آن خداوند متعال نباشند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.