اصفهان شرق

تدوین برنامه‌های ادارات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر/ تغییر رویه دستگاه‌ها از خرید کالای خارجی به خرید کالای ایرانی

کدخبر: 120193
1395/09/19 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق،  علی صبوحی در نشست مدافعان حریم خانواده اظهارداشت: اداره امور اقتصادی و دارایی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی بوده و معمولاً چیزی که در بیرون با شنیدن کلمه دارایی به اذهان متبادر می‌شود، بحث مالیات است در صورتی که وظایف این اداره در حوزه خزانه‌داری و امور اقتصادی است.

وی افزود: در حوزه خزانه‌داری از نظر کیفی نظارت بر پرداخت و دریافت کل ادارات استان و همچنین نظارت بر ثبت و ضبط کل دارایی‌های دولت در استان بر عهده این اداره است که این نظارت توسط ذی‌حسابان اداره در دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ادامه داد: این ذی‌حسابان وظیفه نظارت بر اجرای صحیح بودجه را به عهده دارند و با توجه به این وظیفه در جلسات ماهانه‌ای که برگزار می‌شود یکی از موضوعاتی که در تمام ادارات زیرمجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

صبوحی با اشاره وظایف تعیین شده در حوزه نظارت اذعان داشت: دستور کار اصلی برای نظارت جهت اجرای این سیاست‌ها، ایجاد شفافیت، ارتقای نظم و انضباط مالی و مدیریت مصرف با توجه به محدودیت منابع بوده که اولویت‌بندی صورت گرفته و با توجه به اولویت‌ها این منابع محدود مدیریت می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر مواردی که توسط ذی‌حسابان کنترل می‌شود جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری است و تأکید بر این است که خریدهای دستگاه‌ها به سمت خرید کالاهای تولید داخل و ممنوعیت خرید کالاهای خارجی هدایت شود.

مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ادامه داد: وظایف دیگری نیز بر عهده این اداره است و معاونت اقتصادی بیشتر وظیفه تجزیه و تحلیل موضوعات اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان را به عهده دارد.

صبوحی اضافه کرد: این اداره موظف به حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است و با توجه به وظیفه و زیرساخت‌های موجود و دستور استاندار این سرمایه‌گذاری به صورت عام بوده و علاوه بر سرمایه‌گذاران خارجی، سرمایه‌گذاران داخلی نیز می‌توانند به این اداره مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه که بحث امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ابتدای هر سال شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها یک برنامه اجرایی را با محورهایی که برای همه وزارتخانه‌ها در یک قالب بوده، ارائه کرده و انتظار این است که ادارات نیز برنامه اجرایی خود را در این زمینه برای یک سال تدوین کنند.

مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان مطرح کرد: با توجه به محورهای ابلاغ شده این پیشنهادات تهیه شده و در قالب محورهای مدنظر برنامه پیشنهادی آماده شده که نسخه‌ای از آن برای استان نیز ارسال شده است و در تلاش هستیم که این برنامه‌ها به طور کامل عملی شود.

صبوحی از برگزاری جلسات دبیران امر به معروف و نهی از منکر ادارات در حوزه مالی و اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوبات جلسات دبیران خصوصاً در حوزه مالی و اقتصادی ابلاغ می‌شود و این جلسات کمک می‌کند که از تجربیات یکدیگر در خصوص این مورد خاص امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب و مسائلی از این دست نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/فارس